Magazine
Contact
Home
In de lente weer Bienvenue en France
De beurs Bienvenue en France is weer terug in het voorjaar en wel op zaterdag 13 en zondag 14 februari 2010 in de Jaarbeurs in Utrecht. Na een uitstapje in 2008 - toen het evenement in september werd georganiseerd - is de beurs op verzoek van de exposanten en bezoekers terug in het vroege voorjaar. De beurs richt zich op de echte Frankrijk-liefhebber met de thema’s toerisme, wonen, gastronomie en cultuur.

De verwachting is dat zo’n 15.000 francofielen de beurs bezoeken. Daarnaast richt de beurs zich op de latente Frankrijk-liefhebber onder de senioren. Deze groep heeft in zijn of haar jeugd nog Frans als tweede taal op school gehad en heeft de tijd om zich te oriënteren op een vakantie in Frankrijk of zelfs een tweede woning voor een langer verblijf. Op de beurs maakt de bezoeker weer kennis met het Franse land; de taal, de vakantiebestemmingen, een tweede huis en de liedjes van Franstalige artiesten. Dit alles onder het genot van een Franse amuse en een goed glas wijn.

Deelnemers
• Toerisme: reisorganisaties, reisbureaus, buitenlandse promotiebureaus, bus, trein- en luchtvaartmaatschappijen.
• Wonen: makelaars van Frans onroerend goed, projectontwikkelaars, banken, juristen, notarissen, verhuisbedrijven, participatiebedrijven en woninginrichting.
• Gastronomie: aanbieders van wijnen, ambachtelijke kazen, vleeswaren, brood, knoflook, oliën crêpes en Franse gerechten.
• Cultuur: taalcursussen, kunstenaars, antiek & brocante, mode en accessoires, artiesten, boeken, platen, cd’s.

De beurs Bienvenue en France wordt in de media ondersteund door TV5Monde, Telegraaf, PlusMagazine, Leven in Frankrijk en Gites.nl. Tevens wordt de beurs ondersteund door de organisaties Sopexa Nederland, Alliance Française en CPCI (Nederlands Franse Kamer van Koophandel).


2009-09-29
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV