Magazine
Contact
Home
Fresh Rotterdam platform voor innovatie
Fresh Rotterdam (21 t/m 23 september in Ahoy Rotterdam) liet tal van innovatieve ontwikkelingen zien op het gebied van versproducten en verstechnologie.

FreshTec en InnoFresh, de twee ‘takken’ van Fresh Rotterdam, trokken in totaal 6222 bezoekers. Wat minder dan de vorige editie, hetgeen met name wordt toegeschreven aan de versnippering van diverse branchegerelateerde beurzen. Ahoy Rotterdam is hier overigens geen voorstander van. Raymond Siliakus, Exhibition Manager van Ahoy: ‘Ons streven is en blijft de markt één grootschalig versplatform te bieden. Daar vragen ook de bezoekers om die we hier over de vloer hebben gehad.’ Ruim 75% van de foodprofessionals die Fresh Rotterdam bezochten is eindverantwoordelijk/direct betrokken bij de aanschaf van producten. Zo’n 18% was afkomstig uit de retail (supermarkt/versspecialist), 17% uit de horeca/foodservice en 15% uit de handel.


2009-09-25
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV