Magazine
Contact
Home
Bont op de Huishoudbeurs
Van 13 tot en met 21 februari 2010 wordt de Huishoudbeurs gehouden in Amsterdam RAI. Het centrale themaplein van het grootste consumentenevenement voor vrouwen staat volgend jaar in het teken van ‘BONT’. Hiermee wil de Huishoudbeurs laten zien hoe werelds de Nederlandse vrouw van nu eigenlijk is.

Misschien is het een contrast met de huidige negatieve beeldvorming, maar volgens de Huishoudbeurs wordt Nederland nog altijd verrijkt door invloeden van andere culturen. Het komende thema van de Huishoudbeurs staat dan ook volop in het teken van allerlei nieuwe Nederlandse mengvormen. Hiermee wil de Huishoudbeurs een positief signaal afgeven over het Nederland van nu: veelzijdig, afwisselend, levendig en kleurrijk. Of anders gezegd: BONT.


Volgens Marjo Wolters, beursmanager van de Huishoudbeurs, kan de vrouw van nu helemaal niet meer zonder die bonte culturele verrijking: “Het gaat verder dan alleen op de hoogte zijn van de allerlaatste trends. De Nederlandse vrouw laat je ook haar eigen nieuwe mix zien, horen, proeven en beleven. Want in haar huis wordt typisch Nederlands gemixt met Javaanse teakhouten meubelen, kussens uit India en lampen uit Marokko. Op de sportschool doen we aan Zumba. Shiatsu massage is ongeveer onderdeel van de secundaire arbeidsvoorwaarden en in de tuin wordt de begonia naast een olijfboom gezet. We flaneren niet alleen op onze hippe mamafiets, maar ook op onze Italiaanse scooter. En we vinden de Salsa een doodnormale dans voor op de verjaardag. Kortom: de Nederlandse vrouw is werelds en haar wereld is BONT.”

Omdat vrouwen continu nieuwe, afwisselende en bonte mengvormen maken op basis van Nederlandse gebruiken en producten, blijft onze cultuur altijd in beweging. Al dan niet gevoed door internet en social media als Hyves, Twitter en Facebook. Ze zijn niet anders gewend. Wolters: “Op het themaplein laten we onze bezoeksters, onder meer tijdens modeshows, workshops, optredens, maar ook lezingen zien dat ze misschien zelfs veel wereldser zijn dan ze zelf denken.”

Verrassende aanbiedingen
Op de 65ste editie van de Huishoudbeurs kunnen vrouwen zich laten inspireren, verrassen, verwennen en entertainen. Het evenement vormt een gezellig dagje uit, waarbij alle zintuigen worden geprikkeld. Een dag waar beursbezoeksters even onbezorgd kunnen genieten van het leven, zonder na te denken over de taken, verplichtingen, beslommeringen en verantwoordelijkheden van alledag. Beursbezoeksters kunnen profiteren van de voordeligste aanbiedingen en maken kennis met de nieuwste trends. De Huishoudbeurs heeft verschillende segmenten op het gebied van verzorging, wonen, culinair, mode en vrije tijd. Op de beursvloer kunnen bezoeksters professionele adviezen inwinnen, genieten van metamorfoses en creatieve workshops volgen.

De Huishoudbeurs wordt van 13 februari tot en met 21 februari 2010 gehouden in Amsterdam RAI. Meer informatie is te vinden op www.huishoudbeurs.nl.


2009-09-10
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV