Magazine
Contact
Home
Fresh Rotterdam
‘Verrassend rijk aan nieuwe producten en technologieën’. Dat belooft Exhibition Manager Raymond Silliakus over Fresh Rotterdam 2009, het versplatform dat van 21 tot en met 23 september in Ahoy Rotterdam plaatsvindt.

Fresh Rotterdam bestaat uit InnoFresh en FreshTec en staat voor een totaalbeeld van wat er in de verssector gebeurt, van produceren tot consumeren, geen segment dat onbelicht blijft. Zo hebben 17 ondernemers uit de foodsector een ontdekkingsreis gemaakt door Europa en laten de bezoeker van Fresh Rotterdam hun avonturen meebeleven in de Trendtour Puur Ontdekken. Van de opkomende Scandinavische keuken naar de Italiaanse passie voor pasta’s tot aan de exotische mix van kleuren, geuren en beleving uit Marrakech. Op maandag 21 september wordt Fresh Rotterdam officieel geopend met de presentatie van de Vers Top 100 editie 2009.

Inspirerende trends
Sjoelen met groenten en fruitschijven? Darten in een sinasappel? Frugi Venta maakt het de bezoeker aan Fresh Rotterdam mogelijk in hun stand op de beursvloer. Maar ook op het Paviljoen Vers Top 100 staan de meest innovatie versbedrijven van Nederland, beoordeeld op criteria als innovatief vermogen, ondernemerschap, groeiperspectief en duurzaamheid. Daarnaast kunt u zich laten insprireren door de verspresentaties op het Paviljoen Week van de Smaak. Hieraan werken o.m. mee Bresq Produits Culinaires en Innova. Tijdens het congres ‘Kansrijk Vers’ laat o.a. Dick Veerman, journalist en eigenaar van Foodlog.nl zien hoe de verssector in de 21e eeuw opnieuw uitgevonden kan worden met als basisnorm een hogere productkwaliteit. Wouter de Heij (TOP) bediscussieert wat ‘vers’ eigenlijk inhoudt en welke opkomende technologieën kunnen leiden tot een nieuwe markt. Meer info over congres www.kansrijkvers.nl

De Verswinkel en de Versketen van Morgen
Innovaties, kostenbesparingen en omzetvergroting. Op het gebied van verpakkingen zijn het hot items en zowel de supermarkt als de detaillist is er dagelijks mee bezig. Op het Paviljoen De Versketen van Morgen worden de laatste markttrends gepresenteerd op het gebied van bewerken, verpakken, etiketteren, warehousemanagement, scanning etc. Op het andere Paviljoen, De Verswinkel van Morgen, wordt de bezoeker meegenomen naar de nieuwste technologieën ten aanzien van point-ofsale, bijv. scanning met mobiele telefoon, etikettering middels databar, duurzame, innovatieve en intelligente verpakkingen. De paviljoens zijn gerealiseerd in samenwerkings met het Nederlands Verpakkings Centrum (NVC), InVersNed, NVC, Frug I Com, AIM en GS1.

Interactie
Op de beursvloer van Fresh Rotterdam vinden vele activiteiten plaats, w.o. kookdemonstraties, proeverijen, de SVO Verswedstrijden, de Verkiezing van de Beste Groenteman van Nederland 2009 en de Nationale Verskampioenschappen. Ook worden er diverse interessante congressen, workshops en netwerkborrels georganiseerd.

Voor info en openingstijden Fresh Rotterdam: www.freshrotterdam.nl


2009-09-09
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Logistica en ICT & Logistiek 2017 hebben respectievelijk 15.417 en 7.358 bezoekers verwelkomd. In de vernieuwde opzet konden bezoekers zich laten inspireren door exposanten, kennissessies, beurstours en tijdens de demonstraties op de Scala's Logistica. De beurzen vonden plaats van 28 tot en met 30 november in Jaarbeurs Utrecht.
 
De 40-jarige beurseditie van de SITEVI, de vakbeurs voor equipment en knowhow voor wijn- en olijfolieproductie en fruit- en groenteteelt, heeft ongeveer 57.000 professionals ontvangen. Dat is 5 procent meer vergeleken bij de voorgaande beurseditie in 2015. De beurs vond plaats van 28 tot en met 30 november 2017 in Montpellier.
 
Koelnmesse organiseert samen met de Duitse vereniging voor middenstanders op 3 en 4 juli 2018 de nieuwe beurs Indicom: Innovation.Digital.Community. Dit tweedaagse zakenplatform in Keulen wil onder het thema 'digitale transformatie' jonge ondernemers samenbrengen.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV