Magazine
Contact
Home
Fresh Rotterdam
‘Verrassend rijk aan nieuwe producten en technologieën’. Dat belooft Exhibition Manager Raymond Silliakus over Fresh Rotterdam 2009, het versplatform dat van 21 tot en met 23 september in Ahoy Rotterdam plaatsvindt.

Fresh Rotterdam bestaat uit InnoFresh en FreshTec en staat voor een totaalbeeld van wat er in de verssector gebeurt, van produceren tot consumeren, geen segment dat onbelicht blijft. Zo hebben 17 ondernemers uit de foodsector een ontdekkingsreis gemaakt door Europa en laten de bezoeker van Fresh Rotterdam hun avonturen meebeleven in de Trendtour Puur Ontdekken. Van de opkomende Scandinavische keuken naar de Italiaanse passie voor pasta’s tot aan de exotische mix van kleuren, geuren en beleving uit Marrakech. Op maandag 21 september wordt Fresh Rotterdam officieel geopend met de presentatie van de Vers Top 100 editie 2009.

Inspirerende trends
Sjoelen met groenten en fruitschijven? Darten in een sinasappel? Frugi Venta maakt het de bezoeker aan Fresh Rotterdam mogelijk in hun stand op de beursvloer. Maar ook op het Paviljoen Vers Top 100 staan de meest innovatie versbedrijven van Nederland, beoordeeld op criteria als innovatief vermogen, ondernemerschap, groeiperspectief en duurzaamheid. Daarnaast kunt u zich laten insprireren door de verspresentaties op het Paviljoen Week van de Smaak. Hieraan werken o.m. mee Bresq Produits Culinaires en Innova. Tijdens het congres ‘Kansrijk Vers’ laat o.a. Dick Veerman, journalist en eigenaar van Foodlog.nl zien hoe de verssector in de 21e eeuw opnieuw uitgevonden kan worden met als basisnorm een hogere productkwaliteit. Wouter de Heij (TOP) bediscussieert wat ‘vers’ eigenlijk inhoudt en welke opkomende technologieën kunnen leiden tot een nieuwe markt. Meer info over congres www.kansrijkvers.nl

De Verswinkel en de Versketen van Morgen
Innovaties, kostenbesparingen en omzetvergroting. Op het gebied van verpakkingen zijn het hot items en zowel de supermarkt als de detaillist is er dagelijks mee bezig. Op het Paviljoen De Versketen van Morgen worden de laatste markttrends gepresenteerd op het gebied van bewerken, verpakken, etiketteren, warehousemanagement, scanning etc. Op het andere Paviljoen, De Verswinkel van Morgen, wordt de bezoeker meegenomen naar de nieuwste technologieën ten aanzien van point-ofsale, bijv. scanning met mobiele telefoon, etikettering middels databar, duurzame, innovatieve en intelligente verpakkingen. De paviljoens zijn gerealiseerd in samenwerkings met het Nederlands Verpakkings Centrum (NVC), InVersNed, NVC, Frug I Com, AIM en GS1.

Interactie
Op de beursvloer van Fresh Rotterdam vinden vele activiteiten plaats, w.o. kookdemonstraties, proeverijen, de SVO Verswedstrijden, de Verkiezing van de Beste Groenteman van Nederland 2009 en de Nationale Verskampioenschappen. Ook worden er diverse interessante congressen, workshops en netwerkborrels georganiseerd.

Voor info en openingstijden Fresh Rotterdam: www.freshrotterdam.nl


2009-09-09
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV