Magazine
Contact
Home
Jaarbeurs maakt winst
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.

Albert Arp, CEO Jaarbeurs: "De zwarte cijfers zijn fijn, maar ook noodzakelijk. Belangrijkste reden om kosten te verlagen is dat het bijdraagt aan een betere en duurzame klantwaarde. En het is nodig om weer te kunnen investeren in onze medewerkers, digitalisering, ons vastgoed en om weer te innoveren."

VNU Exhibitions

Ruim eenderde van de omzet van Jaarbeurs komt uit buitenlandse activiteiten, met name Azië. Volgen Jaarbeurs is daarmee aangetoond dat de daarvoor verantwoordelijke dochteronderneming VNU Exhibitions voldoende schaalgrootte en sterk netwerk heeft om internationaal sterke posities te verwerven. Jaarbeurs wil deze internationale positie verder verstevigen door als 'gateway to Asia' voor klanten en titels te fungeren.

Revitaliseren hallencomplex

De revitalisering van het hallencomplex is een belangrijk onderwerp voor de toekomst. Met bijna 2,5 miljoen bezoekers per jaar voelt Jaarbeurs de verantwoordelijkheid voor een duurzaam Beurskwartier. De samenwerking tussen gemeente Utrecht, architect Winy Maas (MVRDR) en Jaarbeurs ten behoeve van de ontwikkeling van onze venue heeft dan ook als uitgangspunten duurzaamheid, leefbaarheid en populariteit en zal in 2018 nog verder uitgewerkt worden.

Geïntegreerde jaarverslag 2017

Het geïntegreerde jaarverslag 2017, inclusief een aantal case studies en downloadmanager, is online beschikbaar op www.jaarbeurs.nl/jaarverslag.
 

2018-04-16
In de aanloop naar de tweede editie van het vakevenement Bestelauto Expo op 13 en 14 november 2018 in Expo Houten, is een nieuw online platform live gegaan met nieuws, achtergronden, bestelautotests, videoverslagen en een chatfunctie. De uitbreiding dient ervoor om meer potentiële bezoekers te bereiken. Organisator Patrick van Tilburg van EXPOMotion wil www.bestelauto-expo.nl laten uitgroeien tot een breed nieuws- en kennisplatform voor de volledige bestelautosector.
 
De vakbeurs Verkeer, Mobiliteit & Parkeren heeft een nieuwe naam: Vakbeurs Mobiliteit. Belangrijke drijfveer voor de naamswijziging is de groeiende Nederlandse bevolking met als gevolg zorgen om toegankelijkheid en leefbaarheid. Door de vraag “Hoe houden we Nederland mobiel?” centraal te stellen maakt organisator ExpoProof de beurs futureproof. De beurs vindt op 28 en 29 november plaats in Expo Houten.
 
Het consumentenevent TuinIdee beleefde dit jaar een stijging in het bezoekersaantal van 10,8 procent. Na 25 jaar werd het vierdaagse evenement, dat van 22 tot en met 25 februari 2018 plaatsvond in Brabanthallen te ’s-Hertogenbosch, in een nieuw jasje gestoken om een bredere doelgroep aan te trekken. Organisator 2XPO schakelde hiervoor eventmarketingbureau Eventive in.
 
Alle webcare-activiteiten voor de beurzen die door RAI Amsterdam worden georganiseerd, zijn ondergebracht bij Goud Uberconnected. Dit geldt voor de beurzen in Amsterdam maar ook voor internationale beurzen zoals RAI die organiseert in onder andere Turkije, Mexico, Indonesië en China.
 
Building Holland, de beurs die dit jaar plaatsvond van 17 tot en met 19 april in RAI Amsterdam, is met onmiddellijke ingang overgenomen door Easyfairs. Het event voor de bouw- en vastgoedsector stond voorheen onder leiding van Duurzaam Gebouwd. Met de overname breidt Easyfairs haar bouw-, installatie- en vastgoedportfolio in Nederland uit.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV