Magazine
Contact
Home
Easyfairs neemt Made in Asia en Retro Made in Asia over
Easyfairs heeft de Belgische evenementen Made in Asia en Retro Made in Asia overgenomen. De twee evenementen voor liefhebbers van de Aziatische popcultuur vinden plaats in Brussel en Namen. Ze zijn onderdeel van het Heroes-netwerk van Easyfairs in Europa, het overkoepelende merk voor alle evenementen rond popcultuur.
 

Met deze twee nieuwe events voor de Belgische markt, die speciaal gericht zijn op de wereld van manga en Aziatische popcultuur, brengt Heroes voortaan meer dan 165.000 fans en ruim 900 exposanten samen tijdens vier jaarlijkse evenementen in België. Dit zijn FACTS Spring, FACTS Fall, Made in Asia en Retro Made in Asia. Tijdens FACTS worden vooral Amerikaanse en Europese fantasy, comics en sciencefiction in de kijker gezet. De pas overgenomen events focussen op Aziatische invloeden. Easyfairs wil hiermee een breder doelpubliek aanspreken, nieuwe fans bereiken op verschillende strategische locaties en zijn positie in dit groeiende marktsegment bestendigen.

Japanse popcultuur

Made in Asia (MIA) is de belangrijkste conventie rond de Japanse popcultuur in België en verwelkomde tijdens de laatste editie in Brussel van 16 tot en met 18 maart 2018 meer dan 70.000 bezoekers in de vijf expohallen van Brussels Expo. Zusterevenement Retro Made in Asia vindt plaats in Namur Expo en brengt elk jaar ruim 17.000 fans samen tijdens het eerste weekend van oktober.

2018-03-26
In de aanloop naar de tweede editie van het vakevenement Bestelauto Expo op 13 en 14 november 2018 in Expo Houten, is een nieuw online platform live gegaan met nieuws, achtergronden, bestelautotests, videoverslagen en een chatfunctie. De uitbreiding dient ervoor om meer potentiële bezoekers te bereiken. Organisator Patrick van Tilburg van EXPOMotion wil www.bestelauto-expo.nl laten uitgroeien tot een breed nieuws- en kennisplatform voor de volledige bestelautosector.
 
De vakbeurs Verkeer, Mobiliteit & Parkeren heeft een nieuwe naam: Vakbeurs Mobiliteit. Belangrijke drijfveer voor de naamswijziging is de groeiende Nederlandse bevolking met als gevolg zorgen om toegankelijkheid en leefbaarheid. Door de vraag “Hoe houden we Nederland mobiel?” centraal te stellen maakt organisator ExpoProof de beurs futureproof. De beurs vindt op 28 en 29 november plaats in Expo Houten.
 
Het consumentenevent TuinIdee beleefde dit jaar een stijging in het bezoekersaantal van 10,8 procent. Na 25 jaar werd het vierdaagse evenement, dat van 22 tot en met 25 februari 2018 plaatsvond in Brabanthallen te ’s-Hertogenbosch, in een nieuw jasje gestoken om een bredere doelgroep aan te trekken. Organisator 2XPO schakelde hiervoor eventmarketingbureau Eventive in.
 
Alle webcare-activiteiten voor de beurzen die door RAI Amsterdam worden georganiseerd, zijn ondergebracht bij Goud Uberconnected. Dit geldt voor de beurzen in Amsterdam maar ook voor internationale beurzen zoals RAI die organiseert in onder andere Turkije, Mexico, Indonesië en China.
 
Building Holland, de beurs die dit jaar plaatsvond van 17 tot en met 19 april in RAI Amsterdam, is met onmiddellijke ingang overgenomen door Easyfairs. Het event voor de bouw- en vastgoedsector stond voorheen onder leiding van Duurzaam Gebouwd. Met de overname breidt Easyfairs haar bouw-, installatie- en vastgoedportfolio in Nederland uit.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV