Magazine
Contact
Home
Partnership NL Greenlabel en Dag van de Openbare Ruimte
NL Greenlabel en de vakbeurs Dag van de Openbare Ruimte zijn vanaf 8 maart jongstleden een partnership aangegaan. Met de krachtenbundeling verwachten beide partijen een belangrijke bijdrage te kunnen leveren om de openbare ruimte in snel tempo zo duurzaam mogelijk te maken.
 

NL Greenlabel wil de inrichting van de buitenruimte in balans brengen met de natuurlijke leefomgeving. Zij wil het gebruik van duurzame producten en materialen en groen in de ruimste zin van het woord bevorderen om te komen tot duurzame gebiedsontwikkeling. De Dag van de Openbare Ruimte wordt al vijftien jaar georganiseerd om het aanbod aan alle denkbare producten en/of diensten voor de openbare ruimte te laten zien. Jaarlijks komen zo’n achtduizend openbare ruimte professionals bij elkaar in de Jaarbeurs.
 
NL Greenlabel krijgt van organisator ExpoProof de mogelijkheid om - samen met De Groene Stad Charta - onder de noemer ‘NL Greenlabel en De Groene Stad’ een gedeelte van de beursvloer in te richten met NL Greenlabel partners en andere exposanten die actief invulling geven aan de Groene stad gedachte. 
ExpoProof gebruikt de kennis van NL Greenlabel om de duurzaamste vakbeurs te worden in Nederland. Jean Paul Boon, samen met Marc de Winter en Marcel Beelen eigenaar van ExpoProof: “Bij beurzen is veel winst te behalen op het gebied van duurzaamheid, een beurs is in feite een enorme vervuiler. Wij zijn al begonnen met een aantal maatregelen zoals hergebruik van gebruikte materialen, maar zo is er op veel meer vlakken terrein te winnen. Scheiden van afval, materiaalkeuze, stroom besparende voorzieningen, om er maar een paar te noemen. En misschien laten wij de exposanten hun stand in het halfdonker opbouwen als dat veel zou opleveren.”   
 

2018-03-20
In de aanloop naar de tweede editie van het vakevenement Bestelauto Expo op 13 en 14 november 2018 in Expo Houten, is een nieuw online platform live gegaan met nieuws, achtergronden, bestelautotests, videoverslagen en een chatfunctie. De uitbreiding dient ervoor om meer potentiële bezoekers te bereiken. Organisator Patrick van Tilburg van EXPOMotion wil www.bestelauto-expo.nl laten uitgroeien tot een breed nieuws- en kennisplatform voor de volledige bestelautosector.
 
De vakbeurs Verkeer, Mobiliteit & Parkeren heeft een nieuwe naam: Vakbeurs Mobiliteit. Belangrijke drijfveer voor de naamswijziging is de groeiende Nederlandse bevolking met als gevolg zorgen om toegankelijkheid en leefbaarheid. Door de vraag “Hoe houden we Nederland mobiel?” centraal te stellen maakt organisator ExpoProof de beurs futureproof. De beurs vindt op 28 en 29 november plaats in Expo Houten.
 
Het consumentenevent TuinIdee beleefde dit jaar een stijging in het bezoekersaantal van 10,8 procent. Na 25 jaar werd het vierdaagse evenement, dat van 22 tot en met 25 februari 2018 plaatsvond in Brabanthallen te ’s-Hertogenbosch, in een nieuw jasje gestoken om een bredere doelgroep aan te trekken. Organisator 2XPO schakelde hiervoor eventmarketingbureau Eventive in.
 
Alle webcare-activiteiten voor de beurzen die door RAI Amsterdam worden georganiseerd, zijn ondergebracht bij Goud Uberconnected. Dit geldt voor de beurzen in Amsterdam maar ook voor internationale beurzen zoals RAI die organiseert in onder andere Turkije, Mexico, Indonesië en China.
 
Building Holland, de beurs die dit jaar plaatsvond van 17 tot en met 19 april in RAI Amsterdam, is met onmiddellijke ingang overgenomen door Easyfairs. Het event voor de bouw- en vastgoedsector stond voorheen onder leiding van Duurzaam Gebouwd. Met de overname breidt Easyfairs haar bouw-, installatie- en vastgoedportfolio in Nederland uit.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV