Magazine
Contact
Home
'Een tweede maquette heb ik al besteld'
Wat drijft een marketing manager om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de vierde editie (spraken we Edward Hissink van Fresh-r. Hij nam deel aan de Passivhaus beurs in München.
 

Hoe is de beurs bevallen?

"De beurs was voor ons een groot succes. Niet alleen hebben we een prijs gewonnen voor Fresh-r maar we konden ook aan onze doelgroep laten zien hoe ons product werkt en wat de vele voordelen zijn."

Wat ging er goed en wat viel tegen?

"We werden uitgeroepen tot wereldkampioen ventileren door het Passivhaus Instituut, de organisatoren van de beurs en pioniers op het gebied van energieneutraal bouwen. Wat vervolgens even slikken was, was de enorme drukte."

Wat heb je geleerd voor de volgende beurs?

"Voor het eerst hadden we een maquette op onze stand. Om uit te leggen hoe wij een hele woning van frisse lucht voorzien. Iedereen wil dat zien en aanraken en het was te druk om iedereen die gelegenheid te geven. Een tweede maquette heb ik al besteld."

Het is dus gelukt om de prijs binnen te halen, maar wat betekent dit resultaat voor de marketing van Fresh-r?

"De jury vond de gezamenlijke inzending van het Schotse Collective Architecture en het Nederlandse Fresh-r de meest effectieve manier van ventileren met warmteterugwinning, waar comfort verzekerd is tegen de laagste prijs, zonder dat er energie verloren gaat. Bij de overhandiging van de prijs werd gezegd ons product de norm voor gelaagde bouw moet worden. We zijn uiteraard heel blij met deze erkenning en het helpt om onze doelgroep te overtuigen van ons product. Qua marketing betekent dit ook dat we op zoek gaan naar verkoop- en distributiepartners in het buitenland."


 

2018-03-19
In de aanloop naar de tweede editie van het vakevenement Bestelauto Expo op 13 en 14 november 2018 in Expo Houten, is een nieuw online platform live gegaan met nieuws, achtergronden, bestelautotests, videoverslagen en een chatfunctie. De uitbreiding dient ervoor om meer potentiële bezoekers te bereiken. Organisator Patrick van Tilburg van EXPOMotion wil www.bestelauto-expo.nl laten uitgroeien tot een breed nieuws- en kennisplatform voor de volledige bestelautosector.
 
De vakbeurs Verkeer, Mobiliteit & Parkeren heeft een nieuwe naam: Vakbeurs Mobiliteit. Belangrijke drijfveer voor de naamswijziging is de groeiende Nederlandse bevolking met als gevolg zorgen om toegankelijkheid en leefbaarheid. Door de vraag “Hoe houden we Nederland mobiel?” centraal te stellen maakt organisator ExpoProof de beurs futureproof. De beurs vindt op 28 en 29 november plaats in Expo Houten.
 
Het consumentenevent TuinIdee beleefde dit jaar een stijging in het bezoekersaantal van 10,8 procent. Na 25 jaar werd het vierdaagse evenement, dat van 22 tot en met 25 februari 2018 plaatsvond in Brabanthallen te ’s-Hertogenbosch, in een nieuw jasje gestoken om een bredere doelgroep aan te trekken. Organisator 2XPO schakelde hiervoor eventmarketingbureau Eventive in.
 
Alle webcare-activiteiten voor de beurzen die door RAI Amsterdam worden georganiseerd, zijn ondergebracht bij Goud Uberconnected. Dit geldt voor de beurzen in Amsterdam maar ook voor internationale beurzen zoals RAI die organiseert in onder andere Turkije, Mexico, Indonesië en China.
 
Building Holland, de beurs die dit jaar plaatsvond van 17 tot en met 19 april in RAI Amsterdam, is met onmiddellijke ingang overgenomen door Easyfairs. Het event voor de bouw- en vastgoedsector stond voorheen onder leiding van Duurzaam Gebouwd. Met de overname breidt Easyfairs haar bouw-, installatie- en vastgoedportfolio in Nederland uit.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV