Magazine
Contact
Home
Slotbericht Maison&Objet Paris 2018
De woondecoratiebeurs Maison&Objet Paris, die van 19 tot en met 23 januari 2018 plaatsvond, heeft in totaal 89.495 vakbezoekers getrokken. Het bezoekersaantal is daarmee gestegen met 4% vergeleken bij de vorige januari-editie. Naast een stijging van het aantal Franse bezoekers, waren er met name meer bezoekers uit verre exportlanden, zoals China, U.S.A en Rusland. 
 

Winkeliers en adviseurs, Frans of internationaal, konden gedurende vijf beursdagen nieuwe producten en de laatste collecties van ongeveer 3.000 merken uit 63 landen ontdekken. Er waren 2.729 exposanten aanwezig, waarvan 1.659 uit het buitenland afkomstig. Van de bijna 89.500 bezoekers kwam 41.687 uit het buitenland, dat is een stijging van 8 procent ten opzichte van vorig jaar. De meeste buitenlandse bezoekers kwamen uit Italië, dat deze beurseditie ook in de spotlights stond. Er was werk van zes opkomende Italiaanse designers te zien die uitgekozen waren door zes beroemde mentoren. Het bureau ICE-ITALIAN stelde een speciale bezoekroute ‘Made in Italy’ samen, naar 300 Italiaanse deelnemers verspreid over de beurs. Na Frankrijk, zijn de meeste exposanten van de Maison &Objet Paris afkomstig uit Italië.

MOM

Het digitale platform MOM (Maison&Objet & More) fungeert sinds september 2016 als verlenging van de beurs en verzamelt de laatste noviteiten en merken van fabrikanten, ambachtelijke professionals en ontwerpers. Het digitale platform blijft zich ontwikkelen en brengt exposanten en bezoekers bijeen in de periode tussen twee beursedities. Er vonden 2 miljoen jaarlijkse bezoeken plaats en van ongeveer tien minuten per keer.
 

 

2018-02-13
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV