Magazine
Contact
Home
'Alleen de standbouwer viel tegen'
Wat drijft een marketing manager om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de derde editie spraken we we Robin Freyer van Smart Internet Media. Hij nam deel aan de Webwinkel Vakdagen in de Jaarbeurs in Utrecht.
 

Hoe is de beurs bevallen?

"Voor Smart Internet Media is de beurs erg goed bevallen. De stand van Smart is zeer goed bezocht door klanten en potentiële klanten zodat de stand bijna altijd vol was gedurende de twee beursdagen. Mede door ons zeer gemotiveerde en enthousiaste medewerkers waren de reacties van een ieder meer dan positief. Er zijn vele gesprekken met bezoekers van de beurs gevoerd welke vaak tot in de diepte gingen waarbij de medewerkers van Smart Internet Media zich goed konden profileren en de bezoekers waardevolle informatie konden geven ten opzichte van de Online marketing van deze bezoekers."

Wat ging er goed en wat viel tegen?

"Om eerlijk te zijn ging bijna alles goed. Hetgeen een beetje is tegengevallen is de ervaring met onze standbouwer. We hebben gemerkt dat je achter ieder detail aan moet om ervoor te zorgen dat ook voor de stand zelf alles goed geregeld wordt. Op de beurs zelf was alles door de Webwinkel Vakdagen goed geregeld. Wel zou het makkelijker zijn als men niet door de centrale ingang MOET gaan terwijl je op dat moment nog met dozen aan het lopen bent. De zijdeuren voor laden en lossen waren dicht en mochten niet worden geopend, dat zou beter zijn als dat wel zou kunnen. Onze stand was voor aanvang van de beurs iets naar voren gegaan omdat er een kabel getrokken moest worden waardoor de stand kleiner was geworden. Na een belletje met Ylona van de webwinkel Vakdagen was dat echter snel weer opgelost."

Wat heb je geleerd voor de volgende beurs?

"We hebben geleerd dat we (gelukkig) meer tijd hebben en kunnen gebruiken voor volgend jaar. Dit jaar hebben wij de stand in 1,5 maanden moeten regelen wat erg lastig is."
 

2018-02-01
Alle webcare-activiteiten voor de beurzen die door RAI Amsterdam worden georganiseerd, zijn ondergebracht bij Goud Uberconnected. Dit geldt voor de beurzen in Amsterdam maar ook voor internationale beurzen zoals RAI die organiseert in onder andere Turkije, Mexico, Indonesië en China.
 
Building Holland, de beurs die dit jaar plaatsvond van 17 tot en met 19 april in RAI Amsterdam, is met onmiddellijke ingang overgenomen door Easyfairs. Het event voor de bouw- en vastgoedsector stond voorheen onder leiding van Duurzaam Gebouwd. Met de overname breidt Easyfairs haar bouw-, installatie- en vastgoedportfolio in Nederland uit.
 
Rotterdam Ahoy wordt de locatie van EventSummit 2019. Het eendaagse platform voor de evenementenbranche vond tijdens het 10-jarig jubileum in 2018 in Rai Amsterdam plaats. In 2017 was het event ook in Rotterdam gelokaliseerd, toen in Hal 1, de komende editie zal dat in Hal 2, 3, 4 en 5 zijn. 
 
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV