Magazine
Contact
Home
'Alleen de standbouwer viel tegen'
Wat drijft een marketing manager om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de derde editie spraken we we Robin Freyer van Smart Internet Media. Hij nam deel aan de Webwinkel Vakdagen in de Jaarbeurs in Utrecht.
 

Hoe is de beurs bevallen?

"Voor Smart Internet Media is de beurs erg goed bevallen. De stand van Smart is zeer goed bezocht door klanten en potentiële klanten zodat de stand bijna altijd vol was gedurende de twee beursdagen. Mede door ons zeer gemotiveerde en enthousiaste medewerkers waren de reacties van een ieder meer dan positief. Er zijn vele gesprekken met bezoekers van de beurs gevoerd welke vaak tot in de diepte gingen waarbij de medewerkers van Smart Internet Media zich goed konden profileren en de bezoekers waardevolle informatie konden geven ten opzichte van de Online marketing van deze bezoekers."

Wat ging er goed en wat viel tegen?

"Om eerlijk te zijn ging bijna alles goed. Hetgeen een beetje is tegengevallen is de ervaring met onze standbouwer. We hebben gemerkt dat je achter ieder detail aan moet om ervoor te zorgen dat ook voor de stand zelf alles goed geregeld wordt. Op de beurs zelf was alles door de Webwinkel Vakdagen goed geregeld. Wel zou het makkelijker zijn als men niet door de centrale ingang MOET gaan terwijl je op dat moment nog met dozen aan het lopen bent. De zijdeuren voor laden en lossen waren dicht en mochten niet worden geopend, dat zou beter zijn als dat wel zou kunnen. Onze stand was voor aanvang van de beurs iets naar voren gegaan omdat er een kabel getrokken moest worden waardoor de stand kleiner was geworden. Na een belletje met Ylona van de webwinkel Vakdagen was dat echter snel weer opgelost."

Wat heb je geleerd voor de volgende beurs?

"We hebben geleerd dat we (gelukkig) meer tijd hebben en kunnen gebruiken voor volgend jaar. Dit jaar hebben wij de stand in 1,5 maanden moeten regelen wat erg lastig is."
 

2018-02-01
Brussels Expo is op zoek naar bijkomende middelen om de renovatie van de infrastructuur te financieren. Op dit ogenblik worden twee mogelijke pistes onderzocht: één met een actieve rol voor de federale overheid en zijn investeringsvehikel Brusselfonds Beliris, en één met een rol voor een private partner.
 
De 2018 editie van PromZ.live zal een heel jaar te bezoeken zijn. De vakbeurs voor actiemarketing, promotionele producten en relatiegeschenken die plaatsvindt op 16 en 17 mei in Rotterdam Ahoy wordt tijdens de beursdagen in zijn geheel vastgelegd via 360° fotografie.
 
De Huishoudbeurs is op zaterdagochtend 17 februari sportief geopend door Irene Moors, Remy Bonjasky en beursmanager Nicole Babay. Met een heuse trolley-workout werd het startsein gegeven voor de 73e editie van de publieksbeurs De Huishoudbeurs is geopend tot en met zondag 25 februari in RAI Amsterdam.
 
Boot Holland in WTC Expo in Leeuwarden is dit jaar door ruim 31.000 bezoekers bezocht. Hoewel de beurs nog steeds draait om boten in het algemeen en (stalen) motorboten in het bijzonder, straalde de beurs meer dan in het verleden watersport uit. De beurs vond plaats van 9 tot en met 14 februari. 
De vakbeurs voor av- en multimediaprofessionals Integrated Systems Europe heeft 80.923 bezoekers naar Amsterdam getrokken. Dat is 10.3 procent meer dan vorig jaar en een record voor de beurs, evenals het aantal exposanten dat dit jaar 1.296 bedroeg. ISE vond plaats van 6 tot en met 9 februari in de RAI. 

 





 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV