Magazine
Contact
Home
Apple-update goed nieuws voor event-apps
Apple heeft speciaal voor event-apps haar beleid aangepast, waardoor deze toch op basis van een white label-app – een sjabloon – gemaakt kunnen worden. Hiermee wijkt het bedrijf af van het algemene beleid dat ze in augustus van vorig jaar aankondigde.
 

"We zijn heel blij met dit nieuws”, stelt Kai Hattendorf, CEO van de internationale branche-organisatie UFI in Exhibition News. “We weten uit UFI-onderzoek dat de meerderheid van de beursorganisatoren white label-apps gebruiken als basis voor hun beurs-apps en dat ze - net als vele anderen - contact hebben opgenomen met Apple om de zorgen van onze sector te delen. Het is ook de allereerste keer dat Apple onze sector in zijn regels vermeldt, wat het toenemend bewustzijn van de kracht van face-to-face-evenementen laat zien."

App Store-richtlijnen

Apple gebruikt de App Store-richtlijnen om met app-ontwikkelaars samen te werken en er zodoende voor te zorgen dat de programma's die worden aangeboden via de App Store van het bedrijf voldoen aan bepaalde normen voor een goede gebruikerservaring. In de herziene regel 4.2.6 staat nu dat ‘een andere acceptabele optie voor sjabloonproviders is om een ​​enkel binair bestand te maken om alle client-inhoud in een geaggregeerd of ‘picker’-model te hosten, bijvoorbeeld als ... een event-app met afzonderlijke items voor elke client evenement."

Branche-specifiek

In het voortraject naar deze aanpassing heeft UFI bij Apple betoogt dat haar leden vaak meerdere beurzen organiseren in verschillende sectoren en dat het klonen van apps voor die beurzen een heel gebruikelijke en logische procedure is. De code van de apps is dan wel vergelijkbaar, maar de inhoud is heel branche-specifiek. Daarnaast kennen veel klanten niet eens de naam van het organiserende bedrijf; het is met name de beurstitel die zij kennen.
 

2018-01-05
Op Photokina, de internationale handelsbeurs op het gebied van fotografie en film in Keulen, zal dit jaar én volgend jaar de Olympus Playground te bezoeken zijn. In deze fotogenieke speeltuin van zo'n 2.000 vierkante meter kunnen bezoekers nieuwe camera's testen door allerlei visueel uitdagende kunstwerken van bekende en jonge kunstenaars te fotograferen. Photokina zal plaatsvinden van 26 tot en met 29 september 2018 in de beurshallen van Koelnmesse. 
 
De 2018-editie van de PSI die plaatsvond van 9 tot en met 11 januari in Düsseldorf, heeft minder bezoekers getrokken dan in 2017 maar wel meer internationale bezoekers. Zo'n 58 procent van de in totaal 17.342 bezoekers kwam uit het buitenland. Er waren bijna 90 landen vertegenwoordigd op de internationale beurs voor promotionele producten in het Düsseldorf Exhibition Centre, en dat was een record. 
 
De 25ste editie van InterClassics Maastricht heeft een recordaantal van 34.447 bezoekers getrokken. In 2016 waren dat er 29.660. Aan de hand van de 18 thema’s, die door de jaren heen gevoerd zijn, werd een collectie van 18 pronkstukken gepresenteerd, waaronder de Aston Martin DB5 ‘James Bond’ uit 1964. InterClassics 2018 vond plaats van 11 tot en met 14 januari in MECC Maastricht.
 
De nieuwe autobeurs Wereld op Wielen is geannuleerd. Het evenement had moeten plaatsvinden van 9 tot en met 11 maart 2018 in Jaarbeurs Utrecht. Volgens de organisatoren waren er te weinig bedrijven geïnteresseerd om te exposeren.
 
De 62ste editie van de Horecava heeft haar thema ‘Proef de Toekomst’ waargemaakt, aangezien driekwart van de bezoekers heeft aangegeven Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV