Magazine
Contact
Home
Nieuw outlet concept voor stockverkoop
Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 

Grand Depot Outlet bestaat uit meer dan 8000 vierkante meter koopjes van meerdere merken verspreid over de thema’s fashion, beauty, home&garden, sport, leisure en multimedia. Merken kunnen hun imago controleren via hun eigen shop. Ze kiezen de gewenste oppervlakte en richten deze zelf in naargelang de kwaliteitsstandaarden van hun merk. Er staan vijf edities in Vlaanderen op de agneda, en er wordt gekeken naar mogelijkheden in Wallonië.

Beleving

“Wij willen meer zijn dan de doorsnee stockverkoop”, zegt Alain D’Haese, hoofd Artexis Belgium. “Naast een ruim assortiment topmerken aan lage prijzen focussen we ook actief op een aangename beleving.” Bij die totaalervaring hoort bijvoorbeeld een foodplaza voor een pauze met een drankje of een hapje, een gratis Drop&Shop-vestiaire om de aankopen even te bewaren en betaalmogelijkheden zoals in de winkel.

Online

Niet alleen de klassieke retailer voelt zich aangesproken, ook online spelers zien kansen. Mensen shoppen steeds vaker online, maar die aankopen gaan even vaak retour. Met een on-site beleving als tussenstap, zouden mensen producten kunnen bestellen die aansluiten bij hun verwachtingen. Artexis is hiervoor in gesprek met enkele potentiële online spelers. 

De volgende Grand Depot Outlets staan gepland:

Nekkerhal Brussels-North 8, 9, 10 december 2017
Antwerp Expo 23, 24, 25 februari 2018
Nekkerhal Brussels-North 9, 10, 11 maart 2018
Flanders Expo Gent 11, 12, 13 mei 2018
Namur Expo 22, 23, 24 juni 2018

2017-12-11
Brussels Expo is op zoek naar bijkomende middelen om de renovatie van de infrastructuur te financieren. Op dit ogenblik worden twee mogelijke pistes onderzocht: één met een actieve rol voor de federale overheid en zijn investeringsvehikel Brusselfonds Beliris, en één met een rol voor een private partner.
 
De 2018 editie van PromZ.live zal een heel jaar te bezoeken zijn. De vakbeurs voor actiemarketing, promotionele producten en relatiegeschenken die plaatsvindt op 16 en 17 mei in Rotterdam Ahoy wordt tijdens de beursdagen in zijn geheel vastgelegd via 360° fotografie.
 
De Huishoudbeurs is op zaterdagochtend 17 februari sportief geopend door Irene Moors, Remy Bonjasky en beursmanager Nicole Babay. Met een heuse trolley-workout werd het startsein gegeven voor de 73e editie van de publieksbeurs De Huishoudbeurs is geopend tot en met zondag 25 februari in RAI Amsterdam.
 
Boot Holland in WTC Expo in Leeuwarden is dit jaar door ruim 31.000 bezoekers bezocht. Hoewel de beurs nog steeds draait om boten in het algemeen en (stalen) motorboten in het bijzonder, straalde de beurs meer dan in het verleden watersport uit. De beurs vond plaats van 9 tot en met 14 februari. 
De vakbeurs voor av- en multimediaprofessionals Integrated Systems Europe heeft 80.923 bezoekers naar Amsterdam getrokken. Dat is 10.3 procent meer dan vorig jaar en een record voor de beurs, evenals het aantal exposanten dat dit jaar 1.296 bedroeg. ISE vond plaats van 6 tot en met 9 februari in de RAI. 

 





 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV