Magazine
Contact
Home
Nieuw outlet concept voor stockverkoop
Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 

Grand Depot Outlet bestaat uit meer dan 8000 vierkante meter koopjes van meerdere merken verspreid over de thema’s fashion, beauty, home&garden, sport, leisure en multimedia. Merken kunnen hun imago controleren via hun eigen shop. Ze kiezen de gewenste oppervlakte en richten deze zelf in naargelang de kwaliteitsstandaarden van hun merk. Er staan vijf edities in Vlaanderen op de agneda, en er wordt gekeken naar mogelijkheden in Wallonië.

Beleving

“Wij willen meer zijn dan de doorsnee stockverkoop”, zegt Alain D’Haese, hoofd Artexis Belgium. “Naast een ruim assortiment topmerken aan lage prijzen focussen we ook actief op een aangename beleving.” Bij die totaalervaring hoort bijvoorbeeld een foodplaza voor een pauze met een drankje of een hapje, een gratis Drop&Shop-vestiaire om de aankopen even te bewaren en betaalmogelijkheden zoals in de winkel.

Online

Niet alleen de klassieke retailer voelt zich aangesproken, ook online spelers zien kansen. Mensen shoppen steeds vaker online, maar die aankopen gaan even vaak retour. Met een on-site beleving als tussenstap, zouden mensen producten kunnen bestellen die aansluiten bij hun verwachtingen. Artexis is hiervoor in gesprek met enkele potentiële online spelers. 

De volgende Grand Depot Outlets staan gepland:

Nekkerhal Brussels-North 8, 9, 10 december 2017
Antwerp Expo 23, 24, 25 februari 2018
Nekkerhal Brussels-North 9, 10, 11 maart 2018
Flanders Expo Gent 11, 12, 13 mei 2018
Namur Expo 22, 23, 24 juni 2018

2017-12-11
De vakbeurs Verkeer, Mobiliteit & Parkeren heeft een nieuwe naam: Vakbeurs Mobiliteit. Belangrijke drijfveer voor de naamswijziging is de groeiende Nederlandse bevolking met als gevolg zorgen om toegankelijkheid en leefbaarheid. Door de vraag “Hoe houden we Nederland mobiel?” centraal te stellen maakt organisator ExpoProof de beurs futureproof. De beurs vindt op 28 en 29 november plaats in Expo Houten.
 
Het consumentenevent TuinIdee beleefde dit jaar een stijging in het bezoekersaantal van 10,8 procent. Na 25 jaar werd het vierdaagse evenement, dat van 22 tot en met 25 februari 2018 plaatsvond in Brabanthallen te ’s-Hertogenbosch, in een nieuw jasje gestoken om een bredere doelgroep aan te trekken. Organisator 2XPO schakelde hiervoor eventmarketingbureau Eventive in.
 
Alle webcare-activiteiten voor de beurzen die door RAI Amsterdam worden georganiseerd, zijn ondergebracht bij Goud Uberconnected. Dit geldt voor de beurzen in Amsterdam maar ook voor internationale beurzen zoals RAI die organiseert in onder andere Turkije, Mexico, Indonesië en China.
 
Building Holland, de beurs die dit jaar plaatsvond van 17 tot en met 19 april in RAI Amsterdam, is met onmiddellijke ingang overgenomen door Easyfairs. Het event voor de bouw- en vastgoedsector stond voorheen onder leiding van Duurzaam Gebouwd. Met de overname breidt Easyfairs haar bouw-, installatie- en vastgoedportfolio in Nederland uit.
 
Rotterdam Ahoy wordt de locatie van EventSummit 2019. Het eendaagse platform voor de evenementenbranche vond tijdens het 10-jarig jubileum in 2018 in Rai Amsterdam plaats. In 2017 was het event ook in Rotterdam gelokaliseerd, toen in Hal 1, de komende editie zal dat in Hal 2, 3, 4 en 5 zijn. 
 
mei | juni | »»
Beursagenda Beursagenda











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV