Magazine
Contact
Home
Nieuw outlet concept voor stockverkoop
Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 

Grand Depot Outlet bestaat uit meer dan 8000 vierkante meter koopjes van meerdere merken verspreid over de thema’s fashion, beauty, home&garden, sport, leisure en multimedia. Merken kunnen hun imago controleren via hun eigen shop. Ze kiezen de gewenste oppervlakte en richten deze zelf in naargelang de kwaliteitsstandaarden van hun merk. Er staan vijf edities in Vlaanderen op de agneda, en er wordt gekeken naar mogelijkheden in Wallonië.

Beleving

“Wij willen meer zijn dan de doorsnee stockverkoop”, zegt Alain D’Haese, hoofd Artexis Belgium. “Naast een ruim assortiment topmerken aan lage prijzen focussen we ook actief op een aangename beleving.” Bij die totaalervaring hoort bijvoorbeeld een foodplaza voor een pauze met een drankje of een hapje, een gratis Drop&Shop-vestiaire om de aankopen even te bewaren en betaalmogelijkheden zoals in de winkel.

Online

Niet alleen de klassieke retailer voelt zich aangesproken, ook online spelers zien kansen. Mensen shoppen steeds vaker online, maar die aankopen gaan even vaak retour. Met een on-site beleving als tussenstap, zouden mensen producten kunnen bestellen die aansluiten bij hun verwachtingen. Artexis is hiervoor in gesprek met enkele potentiële online spelers. 

De volgende Grand Depot Outlets staan gepland:

Nekkerhal Brussels-North 8, 9, 10 december 2017
Antwerp Expo 23, 24, 25 februari 2018
Nekkerhal Brussels-North 9, 10, 11 maart 2018
Flanders Expo Gent 11, 12, 13 mei 2018
Namur Expo 22, 23, 24 juni 2018

2017-12-11
Op Photokina, de internationale handelsbeurs op het gebied van fotografie en film in Keulen, zal dit jaar én volgend jaar de Olympus Playground te bezoeken zijn. In deze fotogenieke speeltuin van zo'n 2.000 vierkante meter kunnen bezoekers nieuwe camera's testen door allerlei visueel uitdagende kunstwerken van bekende en jonge kunstenaars te fotograferen. Photokina zal plaatsvinden van 26 tot en met 29 september 2018 in de beurshallen van Koelnmesse. 
 
De 2018-editie van de PSI die plaatsvond van 9 tot en met 11 januari in Düsseldorf, heeft minder bezoekers getrokken dan in 2017 maar wel meer internationale bezoekers. Zo'n 58 procent van de in totaal 17.342 bezoekers kwam uit het buitenland. Er waren bijna 90 landen vertegenwoordigd op de internationale beurs voor promotionele producten in het Düsseldorf Exhibition Centre, en dat was een record. 
 
De 25ste editie van InterClassics Maastricht heeft een recordaantal van 34.447 bezoekers getrokken. In 2016 waren dat er 29.660. Aan de hand van de 18 thema’s, die door de jaren heen gevoerd zijn, werd een collectie van 18 pronkstukken gepresenteerd, waaronder de Aston Martin DB5 ‘James Bond’ uit 1964. InterClassics 2018 vond plaats van 11 tot en met 14 januari in MECC Maastricht.
 
De nieuwe autobeurs Wereld op Wielen is geannuleerd. Het evenement had moeten plaatsvinden van 9 tot en met 11 maart 2018 in Jaarbeurs Utrecht. Volgens de organisatoren waren er te weinig bedrijven geïnteresseerd om te exposeren.
 
De 62ste editie van de Horecava heeft haar thema ‘Proef de Toekomst’ waargemaakt, aangezien driekwart van de bezoekers heeft aangegeven Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV