Magazine
Contact
Home
Goede organisatie, dramatisch restaurant
… En hoe beviel de beursdeelname? Wat drijft een marketing manager om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn beursdeelname. In de eerste editie spraken we Alex Severs, Sales en Marketing Director van Greenes. Hij nam deel aan Bestelauto Expo, 4 en 5 oktober in Expo Houten. Maar … Na afloop van de beurs namen we opnieuw contact met hem op.

 

Zijn de verwachtingen uitgekomen? Hoe is de beurs bevallen?

"Doel van de beurs voor Greenes was met name het genereren van nieuwe leads. De kwantiteit viel tegen door het lage bezoekersaantal, de kwaliteit van de leads was redelijk tot goed, met name voor de 100 procent electrische Cenntro Metro."

Wat ging er goed en wat viel tegen?

"De organisatie en opbouw was goed, het restaurant dramatisch. Qua marketing en bekendheid mag de organisatie zich afvragen (lees: uitstralen) voor wie de expo bedoeld is; regionaal of nationaal."

Wat heb je geleerd voor de volgende beurs?

"Dat er zeer sterke twijfel is of een eventuele volgende deelname voor Greenes zinvol is of dat er volgend jaar andere beurzen de prioriteit krijgen."

2017-10-18
Boot Holland in WTC Expo in Leeuwarden is dit jaar door ruim 31.000 bezoekers bezocht. Hoewel de beurs nog steeds draait om boten in het algemeen en (stalen) motorboten in het bijzonder, straalde de beurs meer dan in het verleden watersport uit. De beurs vond plaats van 9 tot en met 14 februari. 
De vakbeurs voor av- en multimediaprofessionals Integrated Systems Europe heeft 80.923 bezoekers naar Amsterdam getrokken. Dat is 10.3 procent meer dan vorig jaar en een record voor de beurs, evenals het aantal exposanten dat dit jaar 1.296 bedroeg. ISE vond plaats van 6 tot en met 9 februari in de RAI. 

 
Brood-en banketbakkerij beurs Europain die van 3 tot en met 6 februari plaatsvond in Parijs, heeft ruim 52.000 bezoekers getrokken. Een derde daarvan kwam uit het buitenland. Nieuw dit jaar was het Europain Forum, een denktank voor de branche voor de jaren 2020.
 
De woondecoratiebeurs Maison&Objet Paris, die van 19 tot en met 23 januari 2018 plaatsvond, heeft in totaal 89.495 vakbezoekers getrokken. Het bezoekersaantal is daarmee gestegen met 4% vergeleken bij de vorige januari-editie. Naast een stijging van het aantal Franse bezoekers, waren er met name meer bezoekers uit verre exportlanden, zoals China, U.S.A en Rusland. 
 
Evenementenvakbeurs EventSummit gaat de hele dag live streamen. Er wordt op 15 februari vanuit RAI Amsterdam online verslag gedaan van de activiteiten op de beursvloer, waar onder een interview met Duncan Stutterheim.
 





 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV