Magazine
Contact
Home
Sanoma en RAI Amsterdam meten wat beursbezoekers 'triggert'
RAI Amsterdam en Sanoma hebben tijdens de vt wonen&designbeurs gemeten wat een bezoeker ziet en raakt tijdens een event. Door middel van onder andere eye tracking en galvanic skin response (GSR) is onderzocht hoe een event wordt beleefd. De vt wonen&designbeurs vond plaats van 3 tot en met 8 oktober in de RAI.
 

Tijdens de vt wonen&designbeurs kreeg een geselecteerd aantal bezoekers een speciale bril op en een klein kastje om hun pols. Met de bril werd gemeten waar de bezoeker naar keek en met het kastje werd de huidgeleiding gemeten. Zo kon door middel van eye tracking en galvanic skin response gekeken worden naar de opwinding die veroorzaakt wordt door wat men ziet en wat dit met de eventbeleving doet. In het tweede onderdeel van het onderzoek werd op enkele stands door middel van wifi gemeten hoeveel personen er op de stands langskwamen. 

Het onderzoek op de vt wonen&designbeurs is onderdeel van een groter onderzoek naar de impact van evenementen dat onderzoeksbureau Validators in opdracht van Sanoma en RAI Amsterdam in 2016 is gestart. Eind 2017 worden de onderzoeksresultaten bekend gemaakt.

 



2017-10-09
Op Photokina, de internationale handelsbeurs op het gebied van fotografie en film in Keulen, zal dit jaar én volgend jaar de Olympus Playground te bezoeken zijn. In deze fotogenieke speeltuin van zo'n 2.000 vierkante meter kunnen bezoekers nieuwe camera's testen door allerlei visueel uitdagende kunstwerken van bekende en jonge kunstenaars te fotograferen. Photokina zal plaatsvinden van 26 tot en met 29 september 2018 in de beurshallen van Koelnmesse. 
 
De 2018-editie van de PSI die plaatsvond van 9 tot en met 11 januari in Düsseldorf, heeft minder bezoekers getrokken dan in 2017 maar wel meer internationale bezoekers. Zo'n 58 procent van de in totaal 17.342 bezoekers kwam uit het buitenland. Er waren bijna 90 landen vertegenwoordigd op de internationale beurs voor promotionele producten in het Düsseldorf Exhibition Centre, en dat was een record. 
 
De 25ste editie van InterClassics Maastricht heeft een recordaantal van 34.447 bezoekers getrokken. In 2016 waren dat er 29.660. Aan de hand van de 18 thema’s, die door de jaren heen gevoerd zijn, werd een collectie van 18 pronkstukken gepresenteerd, waaronder de Aston Martin DB5 ‘James Bond’ uit 1964. InterClassics 2018 vond plaats van 11 tot en met 14 januari in MECC Maastricht.
 
De nieuwe autobeurs Wereld op Wielen is geannuleerd. Het evenement had moeten plaatsvinden van 9 tot en met 11 maart 2018 in Jaarbeurs Utrecht. Volgens de organisatoren waren er te weinig bedrijven geïnteresseerd om te exposeren.
 
De 62ste editie van de Horecava heeft haar thema ‘Proef de Toekomst’ waargemaakt, aangezien driekwart van de bezoekers heeft aangegeven Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV