Magazine
Contact
Home
Slotbericht IAA
De 67ste editie van de Duitse autobeurs IAA, Internationale Automobil-Ausstellung, heeft rond de 810.000 bezoekers verwelkomd. Er waren zo'n 1000 exposanten met in totaal 228 wereldprimeurs. Een van de hoofdthema's dit jaar was elektrisch rijden. De tweejaarlijkse IAA vond plaats van 14 tot en met 24 september in Frankfurt. 
 

De 1.000 aanwezige standhouders waren afkomstig uit 39 verschillende landen. 41 procent kwam uit het buitenland (dat was 40 procent in 2015). Het beursoppervlak nam zo'n 200.000 vierkante meter in beslag. Er waren 363 innovaties te bezichtigen, waaronder 228 wereldprimeurs. Ruim 400 van de exposanten waren leveranciers, die meer eigen innovaties lieten zien en zorgden voor 166 van het totaal aantal primeurs. 

Meer vrouwelijke bezoekers

Het totaal van 810.000 bezoekers, in 2015 waren dat er 931.000, bestond voor zo'n 35 procent uit vakbezoekers en 65 procent uit andere autoliefhebbers. De gemiddelde leeftijd was 35 jaar. Het aantal vrouwelijke bezoekers was toegenomen en staat nu op 24 procent, terwijl dat in 2011 nog 14 procent was.

New Mobility World

De sectie New Mobility World (NMW) bracht vernieuwers samen uit alle sectoren op mobiliteitsgebied. IT- en technologiebedrijven zoals Facebook, Google, SAP en Qualcomm waren aanwezig. Zo'n 7.000 bezoekers bezochten de congressen en tijdens de beurs was er rond de 45 miljoen keer contact via sociale media, met name via Facebook. Dit was meer dan vier keer zoveel als in 2015.

De volgende IAA zal plaatsvinden van 12 tot en met 22 september 2019 in Frankfurt am Main

2017-10-04
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Logistica en ICT & Logistiek 2017 hebben respectievelijk 15.417 en 7.358 bezoekers verwelkomd. In de vernieuwde opzet konden bezoekers zich laten inspireren door exposanten, kennissessies, beurstours en tijdens de demonstraties op de Scala's Logistica. De beurzen vonden plaats van 28 tot en met 30 november in Jaarbeurs Utrecht.
 
De 40-jarige beurseditie van de SITEVI, de vakbeurs voor equipment en knowhow voor wijn- en olijfolieproductie en fruit- en groenteteelt, heeft ongeveer 57.000 professionals ontvangen. Dat is 5 procent meer vergeleken bij de voorgaande beurseditie in 2015. De beurs vond plaats van 28 tot en met 30 november 2017 in Montpellier.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV