Magazine
Contact
Home
GroenTechniek Holland introduceert pop-up stadspark
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 

Een pop-up stadspark is een nieuw fenomeen waarbij gemeentes een oud industrieterrein, afgebroken fabriek of braakliggend terrein in no time laten transformeren tot een stadspark voor de korte en middellange termijn.

GroenTechniek Holland

Het consortium van vier bedrijven dat zich van 12 tot en met 14 september in Biddinghuizen presenteert op GroenTechniek Holland 2017 laat de bezoekende groenprofessionals zien welke keuzes zij maken op het gebied van flora, materialen en technieken en alle aspecten van de aanleg, afbraak en het onderhoud waaronder duurzaamheid, machines en gereedschap, afzettingen, outdoor meubilair, bodembedekkers, beplanting en bemesting.
Op de vakbeurs ziet de bezoeker twee stadia: aanleg en onderhoud. Bij onderhoud is duurzaamheid een belangrijke factor. Bij de aanleg is de keuze met name gebaseerd op beschikbaarheid en kosten van product, snelheid van het kunnen plaatsen en in hoeverre het voldoet aan een groene perceptie voor de gebruiker van het park. Dit geldt voor gras, bodembedekkers, bomen, struiken, verharding, inrichting, waterpartijen, verlichting en verticale begroeiing. Het pop-up stadspark is bij voorkeur energieneutraal wat betreft benodigde energie voor aanleg en onderhoud (wind- en zonne-energie). Bij onderhoud gaat het om (bij)zaaien, maaien, reinigen, snoeien, afvalbeheer, zagen en onkruidbestrijding, veelal door elektrische apparatuur en gereedschap en waar mogelijk aangestuurd door een autonoom managementsysteem.

Pop-up stadspark

Variatie, duurzaamheid, dynamiek, snellere doorlooptijd en multifunctionaliteit zijn kernwoorden van deze tijd, ook voor het gebruik van de openbare ruimte. Een park kan aangelegd worden voor de komende 40 jaar, maar in het licht van de gebruikers en gemeenten is het vaak wenselijk om tijdelijke aanpassingen te kunnen verrichten en ook het gevoel van verandering na een aantal jaren in plaats van decennia past beter bij deze tijd. Veel gemeenten hebben een oud industrieterrein, verpauperde woonwijk, afgebroken fabriek of een bouwkavel voor een nieuwbouwproject dat nog jaren op zich laat wachten. Dergelijke gebieden omringd door andere woningen of bedrijfsgebouwen bestaan soms jaren en doen afbreuk aan de omgeving qua uitstraling, veiligheid, milieubeheer en leefomgeving. Met het pop-up stadspark kan een gemeente het snel transformeren tot een stadspark voor de korte en middellange termijn met een gunstige invloed op een groene, gezonde en veilige leefomgeving waar plaats is voor recreatie, sporten, cultuur, flora en fauna, waterberging en sociale interactie tegen een lage kostprijs.
 

2017-07-31
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV