Magazine
Contact
Home
Slotbericht Vinexpo 2017
Na vier intensieve beursdagen sloot de Vinexpo Bordeaux op 21 juni haar deuren. 2.300 exposanten uit 40 landen en 40.050 bezoekers (waarvan 47 procent internationaal, uit 150 landen) kwamen bijeen tijdens dit internationale vak-evenement voor wijn en gedistilleerd voor ontmoetingen, tekenen van contracten, ontdekken van noviteiten en de ontwikkeling van hun zakelijke netwerk.
 

Drie kenmerkende trends kwamen tijdens de vakbeurs naar voren: een hoge bezoekerskwaliteit met vele internationale beslissers, het verenigen van alle marktspelers en het bieden van inhoudelijke content.

Hoge bezoekerskwaliteit en veel internationale beslissers

Exposanten waardeerden de hoge bezoekerskwaliteit waaronder veel internationale beslissers, wat werd benadrukt dankzij de one-to-wine meetings georganiseerd door de Vinexpo. Deze 2.000 afspraken, voorafgaand aan de beurs gepland, waren gericht, constructief en resulteerden in vele getekende contracten met distributeurs.
“Onze doelstelling was de bevordering van een hoge bezoekerskwaliteit en ik kan nu bevestigen dat deze uitdaging is geslaagd” verklaart beursmanager Guillaume Deglise, “We hebben inkopers van verschillende markten ontmoet en geïnvesteerd in communicatie naar de belangrijkste sectoren. Daarnaast is de controle van de bezoekersaccreditatie aangescherpt.”  

Wereldwijde karakter

Inkopers afkomstig uit 150 landen onderstreepten het wereldwijde karakter van de distributiesector en zetten de Vinexpo neer als mondiale referentie voor het vinden van nieuwe markten en uitbreiding van het netwerk. Qua bezoekersaantallen blijft Frankrijk op een eerste plaats staan, gevolgd door China en de U.S.A.  Dankzij de samenwerking tussen Vinexpo en TMall (Alibaba Group) kan de Vinexpo haar positie in China versterken en haar reputatie in dit uitgestrekte gebied ontwikkelen. De start van Vinexpo New York in maart 2018 zal eveneens bijdragen aan het belang van de Vinexpo voor Amerikanen.
 

 

2017-07-07
Op Photokina, de internationale handelsbeurs op het gebied van fotografie en film in Keulen, zal dit jaar én volgend jaar de Olympus Playground te bezoeken zijn. In deze fotogenieke speeltuin van zo'n 2.000 vierkante meter kunnen bezoekers nieuwe camera's testen door allerlei visueel uitdagende kunstwerken van bekende en jonge kunstenaars te fotograferen. Photokina zal plaatsvinden van 26 tot en met 29 september 2018 in de beurshallen van Koelnmesse. 
 
De 2018-editie van de PSI die plaatsvond van 9 tot en met 11 januari in Düsseldorf, heeft minder bezoekers getrokken dan in 2017 maar wel meer internationale bezoekers. Zo'n 58 procent van de in totaal 17.342 bezoekers kwam uit het buitenland. Er waren bijna 90 landen vertegenwoordigd op de internationale beurs voor promotionele producten in het Düsseldorf Exhibition Centre, en dat was een record. 
 
De 25ste editie van InterClassics Maastricht heeft een recordaantal van 34.447 bezoekers getrokken. In 2016 waren dat er 29.660. Aan de hand van de 18 thema’s, die door de jaren heen gevoerd zijn, werd een collectie van 18 pronkstukken gepresenteerd, waaronder de Aston Martin DB5 ‘James Bond’ uit 1964. InterClassics 2018 vond plaats van 11 tot en met 14 januari in MECC Maastricht.
 
De nieuwe autobeurs Wereld op Wielen is geannuleerd. Het evenement had moeten plaatsvinden van 9 tot en met 11 maart 2018 in Jaarbeurs Utrecht. Volgens de organisatoren waren er te weinig bedrijven geïnteresseerd om te exposeren.
 
De 62ste editie van de Horecava heeft haar thema ‘Proef de Toekomst’ waargemaakt, aangezien driekwart van de bezoekers heeft aangegeven Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV