Magazine
Contact
Home
Slotbericht Vinexpo 2017
Na vier intensieve beursdagen sloot de Vinexpo Bordeaux op 21 juni haar deuren. 2.300 exposanten uit 40 landen en 40.050 bezoekers (waarvan 47 procent internationaal, uit 150 landen) kwamen bijeen tijdens dit internationale vak-evenement voor wijn en gedistilleerd voor ontmoetingen, tekenen van contracten, ontdekken van noviteiten en de ontwikkeling van hun zakelijke netwerk.
 

Drie kenmerkende trends kwamen tijdens de vakbeurs naar voren: een hoge bezoekerskwaliteit met vele internationale beslissers, het verenigen van alle marktspelers en het bieden van inhoudelijke content.

Hoge bezoekerskwaliteit en veel internationale beslissers

Exposanten waardeerden de hoge bezoekerskwaliteit waaronder veel internationale beslissers, wat werd benadrukt dankzij de one-to-wine meetings georganiseerd door de Vinexpo. Deze 2.000 afspraken, voorafgaand aan de beurs gepland, waren gericht, constructief en resulteerden in vele getekende contracten met distributeurs.
“Onze doelstelling was de bevordering van een hoge bezoekerskwaliteit en ik kan nu bevestigen dat deze uitdaging is geslaagd” verklaart beursmanager Guillaume Deglise, “We hebben inkopers van verschillende markten ontmoet en geïnvesteerd in communicatie naar de belangrijkste sectoren. Daarnaast is de controle van de bezoekersaccreditatie aangescherpt.”  

Wereldwijde karakter

Inkopers afkomstig uit 150 landen onderstreepten het wereldwijde karakter van de distributiesector en zetten de Vinexpo neer als mondiale referentie voor het vinden van nieuwe markten en uitbreiding van het netwerk. Qua bezoekersaantallen blijft Frankrijk op een eerste plaats staan, gevolgd door China en de U.S.A.  Dankzij de samenwerking tussen Vinexpo en TMall (Alibaba Group) kan de Vinexpo haar positie in China versterken en haar reputatie in dit uitgestrekte gebied ontwikkelen. De start van Vinexpo New York in maart 2018 zal eveneens bijdragen aan het belang van de Vinexpo voor Amerikanen.
 

 

2017-07-07
IDEA introduceert het internationaal bewezen concept EventStreet in Nederland. Hierbij runnen eventbureaus runnen bestaande horecagelegenheden voor een meet & greet met hun opdrachtgevers.
 
Er komt geen Skywonder 2018. De tweede editie van de beurs voor de kleine recreatieve kleine luchtvaart stond gepland op 24 en 25 maart 2018 in Kortrijk Xpo. Vooral praktische belemmeringen en de hoge kosten om vliegtuigen in de beurshallen te krijgen, speelden de organisatie parten.
 
Brussels Expo is op zoek naar bijkomende middelen om de renovatie van de infrastructuur te financieren. Op dit ogenblik worden twee mogelijke pistes onderzocht: één met een actieve rol voor de federale overheid en zijn investeringsvehikel Brusselfonds Beliris, en één met een rol voor een private partner.
 
De 2018 editie van PromZ.live zal een heel jaar te bezoeken zijn. De vakbeurs voor actiemarketing, promotionele producten en relatiegeschenken die plaatsvindt op 16 en 17 mei in Rotterdam Ahoy wordt tijdens de beursdagen in zijn geheel vastgelegd via 360° fotografie.
 
De Huishoudbeurs is op zaterdagochtend 17 februari sportief geopend door Irene Moors, Remy Bonjasky en beursmanager Nicole Babay. Met een heuse trolley-workout werd het startsein gegeven voor de 73e editie van de publieksbeurs De Huishoudbeurs is geopend tot en met zondag 25 februari in RAI Amsterdam.
 





 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV