Magazine
Contact
Home
De markt blijft een markt
Ik ben vandaag in een zonnige bui dus daarom zonnige column. Al een paar jaar mogen we de deelnemers aan de beurs Design District wijzer maken over het gedrag op de stand en wat je daar allemaal mee kunt doen. Veel beursorganisaties schrappen het onderdeel na verloop van tijd omdat ze 'weer eens wat nieuws willen doen'. Een tijdje was social media een regelrechte hype totdat men erachter kwam dat dit niet leidde tot conversie op de beursvloer. Live-communicatie is toch een complex ding waar je niet lichtzinnig mee om moet gaan.

Beroerde situaties

Op elke beurs kan ik honderden foto’s maken van beroerde situaties. Mensen die hun geld gewoon lekker wegsmijten. Of er nu een sessie was of niet.
Het grootste probleem is namelijk dat exposanten niet komen naar de bijeenkomsten voorafgaand aan een beurs. Daar zit ook weer een reden aan. Vaak staan er goedbedoelde beursmanagers een obligaat verhaal te vertellen over veelal dezelfde beursfeitjes en dat met de energie van een … nou ja, verzin het maar. U heeft hierbij vast een beeld.
Ook zij, die exposanten, willen elke keer wat nieuws. Dat is nu waar de schoen wringt. ER IS NIETS NIEUWS. De markt is al jaren de markt, een kraam is een kraam en de bloemenkoopman maakt al jaren een mooie set met planten voor mensen, na een korte show op de laadklep van zijn truck. Op de markt is de gulden nog steeds een daalder waard. De markt is en blijft. In Rotterdam, waar ik woon, hebben we naast de mooiste voetbalclub van het land ook een Markthal (wat modern). Gewoon winkels bij elkaar in een mooie sfeer waardoor koopwoede ontstaat. De omgeving in combinatie met de goedgeluimde mensen maken dat een 'markt' werkt.

Design district

Terug naar Design District, de beurs die weer terug was in 010. De Van Nelle fabriek in alles top behalve het parkeren. Met name de mensen met de hesjes mogen weleens #aardigdoentegenklanten en wij natuurlijk #aardigdoentegendemanmethesjewanthijstaatertochmaar.
Wat een mooie combinatie van mooie merken en omgeving, die bijna symbiotisch zijn met elkaar. Heerlijk om een concept te zien werken en ook mensen te treffen die de duim omhoog doen en roepen: we gaan op mensen af hoor. Ook al zijn architecten hier het publiek; types die de toch de naam hebben dat je van ze af moet blijven, want ze bepalen zelf wel of ze je interessant vinden.
En kon ik hier foto’s maken van slecht standgedrag...? Natuurlijk ook hier. Niet iedereen was er tijdens de sessie en er zijn altijd nieuwe mensen.
Ik ben de organisatie erg dankbaar dat ze jaar in jaar uit de cursus 'Hoe word ik een goede marktkoopman' programmeren en het belang ervan zien. Ik zie uit naar volgend jaar in 010. Want echt elk jaar zitten voor dezelfde beurs telkens nieuwe mensen in de zaal. En echt, de markt blijft een markt en dat willen we allemaal heeeel graag!
Dus de innovatie zit in de groep die verandert en dus erop af met bewezen middelen. Persoonlijke communicatie is van alle tijden, hoeveel apparaten en technologie er ook zijn…..


   
 
   
 
 
Han LeenhoutsSteffen Kalverboer Han Leenhouts geef met zijn team van Sales & Pepper beurstrainingen die ervoor zorgen dat de standbemanning met plezier en doelgericht aan de slag gaat. Daarmee worden passanten bezoekers. En bezoekers klanten.


LinkedIn

 
 
 

2017-06-19
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV