Magazine
Contact
Home
De markt blijft een markt
Ik ben vandaag in een zonnige bui dus daarom zonnige column. Al een paar jaar mogen we de deelnemers aan de beurs Design District wijzer maken over het gedrag op de stand en wat je daar allemaal mee kunt doen. Veel beursorganisaties schrappen het onderdeel na verloop van tijd omdat ze 'weer eens wat nieuws willen doen'. Een tijdje was social media een regelrechte hype totdat men erachter kwam dat dit niet leidde tot conversie op de beursvloer. Live-communicatie is toch een complex ding waar je niet lichtzinnig mee om moet gaan.

Beroerde situaties

Op elke beurs kan ik honderden foto’s maken van beroerde situaties. Mensen die hun geld gewoon lekker wegsmijten. Of er nu een sessie was of niet.
Het grootste probleem is namelijk dat exposanten niet komen naar de bijeenkomsten voorafgaand aan een beurs. Daar zit ook weer een reden aan. Vaak staan er goedbedoelde beursmanagers een obligaat verhaal te vertellen over veelal dezelfde beursfeitjes en dat met de energie van een … nou ja, verzin het maar. U heeft hierbij vast een beeld.
Ook zij, die exposanten, willen elke keer wat nieuws. Dat is nu waar de schoen wringt. ER IS NIETS NIEUWS. De markt is al jaren de markt, een kraam is een kraam en de bloemenkoopman maakt al jaren een mooie set met planten voor mensen, na een korte show op de laadklep van zijn truck. Op de markt is de gulden nog steeds een daalder waard. De markt is en blijft. In Rotterdam, waar ik woon, hebben we naast de mooiste voetbalclub van het land ook een Markthal (wat modern). Gewoon winkels bij elkaar in een mooie sfeer waardoor koopwoede ontstaat. De omgeving in combinatie met de goedgeluimde mensen maken dat een 'markt' werkt.

Design district

Terug naar Design District, de beurs die weer terug was in 010. De Van Nelle fabriek in alles top behalve het parkeren. Met name de mensen met de hesjes mogen weleens #aardigdoentegenklanten en wij natuurlijk #aardigdoentegendemanmethesjewanthijstaatertochmaar.
Wat een mooie combinatie van mooie merken en omgeving, die bijna symbiotisch zijn met elkaar. Heerlijk om een concept te zien werken en ook mensen te treffen die de duim omhoog doen en roepen: we gaan op mensen af hoor. Ook al zijn architecten hier het publiek; types die de toch de naam hebben dat je van ze af moet blijven, want ze bepalen zelf wel of ze je interessant vinden.
En kon ik hier foto’s maken van slecht standgedrag...? Natuurlijk ook hier. Niet iedereen was er tijdens de sessie en er zijn altijd nieuwe mensen.
Ik ben de organisatie erg dankbaar dat ze jaar in jaar uit de cursus 'Hoe word ik een goede marktkoopman' programmeren en het belang ervan zien. Ik zie uit naar volgend jaar in 010. Want echt elk jaar zitten voor dezelfde beurs telkens nieuwe mensen in de zaal. En echt, de markt blijft een markt en dat willen we allemaal heeeel graag!
Dus de innovatie zit in de groep die verandert en dus erop af met bewezen middelen. Persoonlijke communicatie is van alle tijden, hoeveel apparaten en technologie er ook zijn…..


   
 
   
 
 
Han LeenhoutsSteffen Kalverboer Han Leenhouts geef met zijn team van Sales & Pepper beurstrainingen die ervoor zorgen dat de standbemanning met plezier en doelgericht aan de slag gaat. Daarmee worden passanten bezoekers. En bezoekers klanten.


LinkedIn

 
 
 

2017-06-19
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV