Magazine
Contact
Home
Ruim 8.300 bezoekers op Logistics & Distribution
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 

Na edities in Brussel, Helsinki, Madrid, Malmö, Stockholm en Zurich heeft Logistics & Distribution dit jaar voor het eerst haar intrede gemaakt in Nederland. Gedurende twee beursdagen hebben bedrijven als SSI Schäfer, Pacoma en Dataction de bezoekers kunnen informeren over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van material handling & transport systems, distribution, IT en e-logistics. 43 procent van de bezoekers geeft aan van plan te zijn om een product/dienst aan te schaffen naar aanleiding van hun bezoek en 59 procent is van plan de volgende editie terug te komen.

Informatie digitaal

Exposanten en bezoekers hebben tijdens Logistics & Distribution gebruik kunnen maken van nieuwe marketingtechnologie. Bezoekers konden door middel van een chip in hun badge digitaal informatie verzamelen door hun badge langs een sticker op de stand van de gewenste exposant te halen. Bezoekers kregen aan het einde van de beursdag een mail met daarin alle gescande informatie. Exposanten kregen op hun beurt na afloop van de beurs een overzicht van bezoekers die hun sticker hadden gescand. 65 procent van de bezoekers gebruikte deze technologie om extra informatie te vergaren. 
 
De volgende editie van Logistics & Distribution vindt plaats op 3 & 4 april 2019 in Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch. 

2017-04-21
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV