Magazine
Contact
Home
Motorbeurs Utrecht trekt bijna 100.000 bezoekers
Motorbeurs Utrecht trok gedurende vier dagen - met op de vierde dag de 100ste verjaardag van de Jaarbeurs - in totaal 97.820 motorliefhebbers naar de Domstad. Dat is iets meer dan vorig jaar toen er 96.370 mensen kwamen kijken. De beurs vond plaats van 23 februari tot en met 26 februari 2017.
 

Uit onderzoek van de organisatie blijkt dat 89 procent van de bezoekers al een motor in het bezit had. 7 procent heeft er nog geen maar is wel serieus van plan om binnenkort rijlessen te volgen en 4 procent heeft geen motor en geen toekomstplannen in die richting. Een vijfde van de bezoekers heeft een nieuwe motor en 63 procent rijdt op een tweedehands. Een op de tien is van plan om binnen nu en een jaar een nieuwe motor te kopen. Bijna een derde gaat voor een tweedehands.

Bucketlist

Uit een onderzoek van onderzoeksbureau Multiscope in samenwerking met de Motorbeurs blijkt dat 1 op de 5 Nederlanders motorrijden op zijn bucketlist heeft staan. Het onderzoeksbureau vroeg 1000 willekeurige Nederlanders wat ze ooit in hun leven nog eens willen doen, waarop motorrijden plaats 5 en 6 van de Top 10 in blijkt in te nemen. Desgevraagd vinkte 19 procent van het panel ‘leren motorrijden’ en/of ‘een mooie reis maken op de motor’ aan. 

De volgende editie van Motorbeurs Utrecht vindt plaats van 22 tot en met 25 februari 2018. 

2017-02-27
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV