Magazine
Contact
Home
Motorbeurs Utrecht trekt bijna 100.000 bezoekers
Motorbeurs Utrecht trok gedurende vier dagen - met op de vierde dag de 100ste verjaardag van de Jaarbeurs - in totaal 97.820 motorliefhebbers naar de Domstad. Dat is iets meer dan vorig jaar toen er 96.370 mensen kwamen kijken. De beurs vond plaats van 23 februari tot en met 26 februari 2017.
 

Uit onderzoek van de organisatie blijkt dat 89 procent van de bezoekers al een motor in het bezit had. 7 procent heeft er nog geen maar is wel serieus van plan om binnenkort rijlessen te volgen en 4 procent heeft geen motor en geen toekomstplannen in die richting. Een vijfde van de bezoekers heeft een nieuwe motor en 63 procent rijdt op een tweedehands. Een op de tien is van plan om binnen nu en een jaar een nieuwe motor te kopen. Bijna een derde gaat voor een tweedehands.

Bucketlist

Uit een onderzoek van onderzoeksbureau Multiscope in samenwerking met de Motorbeurs blijkt dat 1 op de 5 Nederlanders motorrijden op zijn bucketlist heeft staan. Het onderzoeksbureau vroeg 1000 willekeurige Nederlanders wat ze ooit in hun leven nog eens willen doen, waarop motorrijden plaats 5 en 6 van de Top 10 in blijkt in te nemen. Desgevraagd vinkte 19 procent van het panel ‘leren motorrijden’ en/of ‘een mooie reis maken op de motor’ aan. 

De volgende editie van Motorbeurs Utrecht vindt plaats van 22 tot en met 25 februari 2018. 

2017-02-27
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV