Magazine
Contact
Home
Ministerie van Infrastructuur en Milieu wint Gouden Giraffe Event Award
De Gouden Giraffe Award in de categorie beurzen is gewonnen door het Ministerie van Infrastructuur en Milieu. Het ministerie was opdrachtgever voor de succesvolle Innovation Expo die in april 2016 plaatsvond in Amsterdam. De Gouden Giraffe Event Awards 2016 voor de meest effectieve en impactvolle eventmarketing en live communicatie, werden 10 februari uitgereikt in DeFabrique in Utrecht.
 

De Gouden Giraffe Event Awards worden jaarlijks uitgereikt aan bedrijven en/of organisaties die op de meest impactvolle manier evenementen inzetten in hun marketing- en communicatiemix (marcom-mix). Dit jaar kwam de 10-koppige jury tot 16 genomineerden verdeeld over 5 categorieën. Die genomineerden presenteerden zich in de middag nog één keer voor de jury in een live pitch, waar naast de jury ook ruim 300 eventprofessionals en opdrachtgevers meekeken. In 2 uur tijd kwam de jury, na zeer pittig juryberaad, tot de winnaars.

Innovation Expo

"Good old medium beurs omgetoverd in een festivalachtig en laagdrempelig concept, waardoor publiek en experts echt met elkaar in contact kwamen en mede door de samenwerking van 5 verschillende bureaus een grote impact bloot werd gelegd", zo wordt de Innovation Expo in het juryrapport omschreven. De andere winnaars waren de gemeente Den Bosch (categorie Brand Events), WOMENInc. (categorie Congressen), Pop Vriend Seeds (categorie Interne Events) en Accenture (categorie Relatie Events). De publieksprijs ging naar Albert Heijn.

Verrassen, verbazen en verwonderen

De 550 gasten voor de awardshow zelf werden vervolgens binnen een awardconcept van XSAGA volledig verrast. Zo kregen zij eerst een video met alle genomineerden te zien in een verder lege loods, om vervolgens meegenomen te worden door presentator Dennis Weening langs 5 gouden caravans waar de winnaar per categorie bekend werd gemaakt.
‘Verbazen, verwonderen en verrassen, dat is de basis van ons vak om tot impactvolle communicatie en marketing te komen en dat wilden we dan ook overbrengen op onze eigen gasten, samen met DeFabrique, XSAGA, Bijman Audiovisueel, hoofdsponsor Partyrent.com en de overige 35 partners’, aldus Sjoerd Weikamp van het organiserende EventBranche.nl

2017-02-15
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV