Magazine
Contact
Home
Slotbericht Piscine Global 2016
Piscine Global, de tweejaarlijkse vakbeurs voor de zwembad- en spabranche die plaatsvond van 15 tot en met 18 november in Lyon, heeft 17.876 bezoekers verwelkomd. Dat is een stijging van 6,6 procent ten opzichte van de editie in 2014. Er waren 596 exposanten aanwezig. Ook werd het nieuwe merk van het netwerk geïntroduceerd.


 

De vakbezoekers konden kennis maken, afhankelijk van hun affiniteit en hun profiel, met bijna 30 conferenties, de Pool Summit, de Showroom Academy, Piscine Innovations, Pool Vision met de mooiste zwembaden wereldwijd, live demonstraties van het Aquafitness Festival of de Piscine Water Tests, themagerichte dagen voor instellingen, (interieur)architecten of organisaties voor toerisme en vrijetijdsbesteding, of speed meetings (service voor zakelijke afspraken).

Meer dan 15 internationale vakverenigingen waren op de vakbeurs aanwezig waaronder FPP (Frankrijk), BSW (Duitsland), APSP (U.S.A.), ASOFAP (Spanje) en UHE (Turkije). Daarnaast werd de vakbeurs bezocht door verschillende delegaties (Brazilië, Israël, Denemarken, Senegal, Martinique). Tenslotte heeft een netwerk van 8 internationale ambassadeurs zich ingezet voor de promotie van de vakbeurs, waaronder voor Nederland Raymond Leever van Zwembadbranche.  

Ter gelegenheid van deze beurseditie is het netwerk voor vakbeurzen voor de zwembad- en spabranche gestart met een nieuwe periode. De Piscine Global heeft haar nieuwe uiterlijk bekendgemaakt; een nieuwe presentatie, een nieuw logo, een nieuw grafisch design, nieuwe visuele communicati, en daaraan verbonden nieuwe ambities voor de toekomst. Noémi Petit, beursmanager van de Piscine Global concludeert: “Exposanten en bezoekers zijn steeds meer georiënteerd op de klantbeleving en doordachte marketing presentaties. Deze twee factoren hebben ons ervan overtuigd om het zwembad te presenteren als een lifestyle. Deze keuze accentueert de eigenschappen van de vakbeurs: een stabiel evenement, gericht op kwaliteit en bestemd voor een wereldwijd netwerk.”

Vanaf november 2016 is de Piscine Global ‘het mondiale netwerk voor zwembad- en wellness vakbeurzen’, met momenteel vier toonaangevende vakbeurzen: Piscine Global Asia in april 2017, Piscine Global Middle East in september 2017, Piscine Global Brasil in juli 2018 en Piscine Global Europe in november 2018.

 

 

2016-12-06
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV