Magazine
Contact
Home
Trendrapport RAI Insights brengt nieuwe invalshoeken voor evenementenbranche
Het nieuwe RAI Insights trendrapport noemt tien invalshoeken die eventprofessionals kunnen gebruiken om met een andere blik naar hun evenement te kijken. De vraag hoe mondiale en lokale veranderingen de sector voor beurzen, congressen en eventmarketing beïnvloed en waar het wringt, staat hierin centraal. Bovendien geeft het trendrapport tips om evenementen extra glans te geven - in het kader van de trends van vandaag en morgen.

 

De drang naar en het enthousiasme voor verandering is volgens Rai Insights nog nooit zo groot geweest. Iedereen verwacht complete belevingen die waarde, content, contacten en plezier-met-tech, ROI en baanbrekende ervaringen bieden. En we zijn bereid om te experimenteren om betere oplossingen te vinden.

De tien invalshoeken, ook wel 'wrijving' genoemd, zijn: 1. Offline vs online 2. Groot vs klein 3. Samen vs alleen 4. Live vs opgenomen 5. Loslaten vs controleren 6. Scherpe focus vs vage grenzen 7. Binnen vs buiten 8. Professioneel vs amateur 9. Business vs ontspanning 10. Oud vs nieuw.

RAI Insights biedt eventprofessionals ideeën per type wrijving. Bij binnen vs buiten wordt beschreven hoe verschillende ruimtes gebruikt kunnen worden of hoe ruimtes op verschillende manieren kunnen worden gebruikt. Een optie is om uit je comfortzone te stappen en op zoek te gaan naar ruimtes achter de schermen, zoals keukens, garages en zelfs bewegende ruimtes. 

Het RAI Insights trendrapport kan gedownload worden via de website. Eerdere trendrapporten hadden als onderwerp: Generation X & Y, Connected Society en Future-proof events.

2016-11-16
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV