Magazine
Contact
Home
Trendrapport RAI Insights brengt nieuwe invalshoeken voor evenementenbranche
Het nieuwe RAI Insights trendrapport noemt tien invalshoeken die eventprofessionals kunnen gebruiken om met een andere blik naar hun evenement te kijken. De vraag hoe mondiale en lokale veranderingen de sector voor beurzen, congressen en eventmarketing beïnvloed en waar het wringt, staat hierin centraal. Bovendien geeft het trendrapport tips om evenementen extra glans te geven - in het kader van de trends van vandaag en morgen.

 

De drang naar en het enthousiasme voor verandering is volgens Rai Insights nog nooit zo groot geweest. Iedereen verwacht complete belevingen die waarde, content, contacten en plezier-met-tech, ROI en baanbrekende ervaringen bieden. En we zijn bereid om te experimenteren om betere oplossingen te vinden.

De tien invalshoeken, ook wel 'wrijving' genoemd, zijn: 1. Offline vs online 2. Groot vs klein 3. Samen vs alleen 4. Live vs opgenomen 5. Loslaten vs controleren 6. Scherpe focus vs vage grenzen 7. Binnen vs buiten 8. Professioneel vs amateur 9. Business vs ontspanning 10. Oud vs nieuw.

RAI Insights biedt eventprofessionals ideeën per type wrijving. Bij binnen vs buiten wordt beschreven hoe verschillende ruimtes gebruikt kunnen worden of hoe ruimtes op verschillende manieren kunnen worden gebruikt. Een optie is om uit je comfortzone te stappen en op zoek te gaan naar ruimtes achter de schermen, zoals keukens, garages en zelfs bewegende ruimtes. 

Het RAI Insights trendrapport kan gedownload worden via de website. Eerdere trendrapporten hadden als onderwerp: Generation X & Y, Connected Society en Future-proof events.

2016-11-16
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV