Magazine
Contact
Home
Trendrapport RAI Insights brengt nieuwe invalshoeken voor evenementenbranche
Het nieuwe RAI Insights trendrapport noemt tien invalshoeken die eventprofessionals kunnen gebruiken om met een andere blik naar hun evenement te kijken. De vraag hoe mondiale en lokale veranderingen de sector voor beurzen, congressen en eventmarketing beïnvloed en waar het wringt, staat hierin centraal. Bovendien geeft het trendrapport tips om evenementen extra glans te geven - in het kader van de trends van vandaag en morgen.

 

De drang naar en het enthousiasme voor verandering is volgens Rai Insights nog nooit zo groot geweest. Iedereen verwacht complete belevingen die waarde, content, contacten en plezier-met-tech, ROI en baanbrekende ervaringen bieden. En we zijn bereid om te experimenteren om betere oplossingen te vinden.

De tien invalshoeken, ook wel 'wrijving' genoemd, zijn: 1. Offline vs online 2. Groot vs klein 3. Samen vs alleen 4. Live vs opgenomen 5. Loslaten vs controleren 6. Scherpe focus vs vage grenzen 7. Binnen vs buiten 8. Professioneel vs amateur 9. Business vs ontspanning 10. Oud vs nieuw.

RAI Insights biedt eventprofessionals ideeën per type wrijving. Bij binnen vs buiten wordt beschreven hoe verschillende ruimtes gebruikt kunnen worden of hoe ruimtes op verschillende manieren kunnen worden gebruikt. Een optie is om uit je comfortzone te stappen en op zoek te gaan naar ruimtes achter de schermen, zoals keukens, garages en zelfs bewegende ruimtes. 

Het RAI Insights trendrapport kan gedownload worden via de website. Eerdere trendrapporten hadden als onderwerp: Generation X & Y, Connected Society en Future-proof events.

2016-11-16
Beursorganisator ExpoProof lanceert een nieuwe vakbeurs: Veiligheid in de Openbare Ruimte. De nadruk van de beurs ligt op samenwerking, kennisdeling en slimme oplossingen voor de uitdagingen die komen kijken bij een veilige openbare ruimte. De beurs vindt plaats op 7 juni 2018 in Expo Houten.


 
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
januari | februari | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV