Magazine
Contact
Home
Beauty Trade Professionals keert terug naar Utrecht
Vanaf komend voorjaar zal er weer één grote voorjaarsvakbeurs en één grote najaarsvakbeurs zijn voor de schoonheidsspecialisten, nagelstylisten, visagisten en andere beauty professionals in de Utrechtse Jaarbeurs. De marktversnippering die was ontstaan met twee aparte voorjaarsbeurzen in Utrecht en in Den Bosch komt daarmee tot een eind.
 

De ontstane situatie van de twee vakbeurzen werd door zowel Jaarbeurs, leveranciersvereniging Beauty Trade Professionals, diverse marktpartijen als ook door vele schoonheidsspecialisten als ongewenst en verwarrend ervaren. Naar aanleiding hiervan zijn de marktpartijen met elkaar in gesprek gegaan over een mogelijke hernieuwde samenwerking rondom één kwaliteitsplatform voor de professionals in de beautybranche, zowel online als offline.

Jaarbeurs stopt met activiteiten Personal Care

Als direct gevolg van een proces dat twee jaar geleden is gestart bij Jaarbeurs, heeft de organisator kritisch gekeken naar de sectoren waarin zij met beurzen en events een strategische positie wil innemen. Personal care behoort voor Jaarbeurs inmiddels niet meer tot de speerpunten. “Daarbij hebben we gekeken naar het financiële plaatje, alsook naar de continuïteit van mooie vakevenementen voor de branche waar het om gaat”, schetst Pieter Simons, bij Jaarbeurs verantwoordelijk voor de business-to-business beurzen. “Wanneer er sterke marktpartijen zijn binnen een markt, laten we het graag aan hen over. BTP kan en wil de organisatie van de vakbeurzen in het voorjaar en najaar zelfstandig organiseren, wij faciliteren daarbij in een hoogwaardige locatie voor het evenement.”

BTP zet vakbeurzen voort en beautyspot.nl

Beauty Trade Professionals is erg tevreden dat er nu een einde is gekomen aan de versnippering in de markt en maakt zich op voor de voorjaarbeurs Beauty Trade special, die op 25, 26 en 27 maart 2017 plaatsvindt in Jaarbeurs in Utrecht. “De schoonheidsspecialisten, nagelstylisten en andere professionals in de beautybranche zijn gebaat bij de stappen die nu gezet zijn. Kwaliteit en hoogwaardige informatievoorziening voor hen is hiermee gewaarborgd”, laat Frank Slangen namens het bestuur weten.

De leveranciersvereniging zal naast het organiseren van de voorjaarsbeurs en najaarsbeurs ook zorg gaan dragen voor het online platform beautyspot.nl. Hiermee hebben professionals in de beauty branche 24/7 een plek om hun vakkennis te vergroten, te netwerken en innovaties te leren kennen van hoogwaardige leveranciers. "De doelstellingen van zowel de vakbeurzen en van beautyspot.nl zijn sterk gericht op een breed aanbod van kwalitatieve leveranciers die professionals in de brede beautybranche met plezier ondersteunen bij hun groei in vakkennis en bij hun aanbod van innovatieve en effectieve schoonheidsverzorging voor de consument”, benadrukt Slangen.

 

2016-11-11
De woondecoratiebeurs Maison&Objet Paris, die van 19 tot en met 23 januari 2018 plaatsvond, heeft in totaal 89.495 vakbezoekers getrokken. Het bezoekersaantal is daarmee gestegen met 4% vergeleken bij de vorige januari-editie. Naast een stijging van het aantal Franse bezoekers, waren er met name meer bezoekers uit verre exportlanden, zoals China, U.S.A en Rusland. 
 
Evenementenvakbeurs EventSummit gaat de hele dag live streamen. Er wordt op 15 februari vanuit RAI Amsterdam online verslag gedaan van de activiteiten op de beursvloer, waar onder een interview met Duncan Stutterheim.
 
Lithoss, Genelec, Shure Europe en NEC Display Solutions zijn de winnaars van de ISE 2018 Stand Design Awards. De stands van deze bedrijven vielen in één van de vier categoriën positief op tussen de ongeveer 1.300 bedrijven op de beursvloer.
 
Geïnspireerd door de Olympische Winterspelen heeft de organisatie van de Huishoudbeurs dit jaar 'goud' als thema gekozen. De kleur wordt niet alleen in de aankleding doorgevoerd, ook bezoekers worden opgeroepen zich in een gouden outfit uit te dossen, zijn er gouden stofzuigers en kranen aanwezig op de beurs en krijgt de bezoeker dagelijks een ‘gouden tip’. Naast dit gouden thema is ook het sportelement dit jaar een belangrijk onderdeel. Zo wordt de opening, in samenwerking met het SBS6-programma Vet Fit, op sportieve wijze geopend door presentatrice Irene Moors en ...
De HISWA Amsterdam Boat Show heeft de HISWA Hebbeding 2018 verkiezing in het leven geroepen, een prijs voor het bedrijf met het leukste watersportproduct voor de consument. Zeven producten hebben een nominatie ontvangen van een vakjury. De consument kan tot en met 1 maart 2018 via de HISWA Facebookpagina stemmen op zijn of haar favoriete product. De HISWA vindt plaats van woensdag 7 tot en met zondag 11 maart 2018 in RAI Amsterdam.

 
maart | april | »»
Beursagenda Beursagenda





 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV