Magazine
Contact
Home
Slotbericht KreaDoe 2016
KreaDoe 2016 trok 38.394 bezoekers naar Jaarbeurs Utrecht om nieuwe ideeën en inspiratie op te doen voor hun hobby's. De beurs kreeg van de bezoekers gemiddeld een 7,5 als rapportcijfer. KreaDoe vond plaats van woensdag 2 tot en met zondag 6 november.

 

Belangrijkste reden voor de bezoekers te komen was om nieuwe inspiratie op te doen, maar ook een dagje uit werd vaak genoemd evenals het spotten van nieuwe producten. Wanneer bezoekers werd gevraagd naar hun belangrijkste hobby, dan staan haken en breien (53 procent) op de eerste plaats. Dit bleek ook uit het drukbezochte Haakplein. Hier kon de bezoeker kennismaken met bekende bloggers van Craftkitchen en auteurs van diverse creatieve boeken over haken gaven tips & trics. Als tweede hobby werd papier en kaarten genoemd (42 procent), gevolgd door tekenen en schilderen (29 procent), stempelen (28 procent) en huis- en interieurdecoratie (27 procent).

93 procent van de bezoekers heeft iets gekocht tijdens KreaDoe. Men besteedde gemiddeld 78 euro. Dit is bijna de helft van de 172 euro die een bezoeker van Kreadoe per jaar uitgeeft aan haar hobby. Dat betekent dat er totaal bijna 2,8 miljoen is uitgegeven aan hobbyproducten en -materialen tijdens de beurs.

De volgende editie van KreaDoe vindt plaats van woensdag 1 tot en met zondag 5 november 2017.

2016-11-08
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV