Magazine
Contact
Home
Slotbericht Viscom 2016
Viscom, de internationale beurs voor visuele communicatie in Frankfurt die van 2 tot en met 4 november gehouden werd, heeft dit jaar 9.184 bezoekers verwelkomd en 307 exposanten. Dat is wat minder dan de vorige editie met 10.064 bezoekers en 325 exposanten. De organisatie wijt de terugloop aan het feit dat er in 2016 veel events in dit segment te bezoeken waren, waaronder de Drupa, die maar eens in de vier jaar plaatsvindt. 


 
 

Dertig jaar geleden opgericht als meeting point voor reclametechnologie, lichtreclame en textielbewerking, is Viscom een event geworden dat technologische ontwikkelingen in digital printing verbindt met de digitale revolutie in de visuele communicatie. Onder het motto 'we connect' is er van alles op de beurs te beleven, van digitaal printen op groot formaat, reclamebanners van textiel, tot geprinte verpakkingen en virtuele produktpresentaties.

De exposanten waren dit jaar afkomstig uit 29 verschillende landen en de vakbezoekers uit 71 landen. Behalve West-Europa was ook Oost-Europa en Scandinavië goed vertegenwoordigd onder de nationaliteiten van de bezoekers. Verder was het aandeel van bezoekers uit de Verenigde Staten, Japan en Arabische landen net onder de 10 procent.

Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat 50 procent van de bezoekers naar de beurs kwam met de concrete intentie om zaken te doen en 30 procent van hen met een investeringsvolume boven de 50.000 euro, en bijna 15 procent met een budget boven de 200.000 euro. 

De 'Special Area' bood bedrijven een extra gelegenheid om technologieën, producten en diensten ten toon te stellen als onderdeel van het complete productieproces. Er waren netwerkmogelijkheden in de 'designers treff' en 'lunch & Learn' en er waren 96 lezingen te bezoeken. In de 'Special Area Superstar' waren de meer dan 80 inzendingen voor de Superstar award te zien. 

De volgende Viscom zal worden gehouden in Düsseldorf in 2017.















 

2016-11-07
De parkeergarage van MECC Maastricht is zaterdag 21 oktober 2017 het decor voor de Car Park Cannon Ball. Op dit urban cycling event zullen deelnemers op hun fiets alle verdiepingen van de parkeergarage beklimmen. De race is onderdeel van fietsbeurs Euro Cycling XP die in oktober plaatsvindt.
 
De VSK slaat een nieuwe weg in en gaat zich nadrukkelijker op de jonge vakman in de installatiebranche richten. Dat gebeurt vooraf met intensieve social media campagnes en op de beursvloer met meer aandacht voor beleving. Op 19 september is met een inspiratiesessie en de slogan 'Ons vak wordt steeds slimmer. Blijf scherp met VSK!' de aftrap voor VSK 2018 gegeven. De VSK vindt plaats van 6 tot en met 9 februari 2018 in de Jaarbeurs in Utrecht.
RAI Amsterdam heeft de samenwerking met wereldwijd logistiek dienstverlener DB Schenker als officiële beursexpediteur met vijf jaar, tot en met 2023, verlengd. Het contract werd ondertekend tijdens de 50e editie van de International Broadcasting Convention die plaatsvond van 15 tot en met 19 september 2017.
 
Kind + Jugend, de Duitse vakbeurs met producten voor baby en kind, kan tevreden terugkijken op de editie van 2017. Er was een lichte groei aan zowel de bezoekerskant als het aantal standhouders en ook kwamen er meer van hen uit het buitenland. De beurs vond plaats van 14 tot en met 17 september in de Koelnmesse.
 
De derde editie van het evenement GroenTechniek Holland heeft ruim 16.000 professionals werkzaam in de groene openbare ruimte ontvangen. Dat waren er minder dan in 2015 toen 21.806 bezoekers op de beurs afkwamen. De beurs vond plaats van 12 tot en met 14 september in Biddinghuizen onder stormachtige weersomstandigheden. 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV