Magazine
Contact
Home
Slotbericht Viscom 2016
Viscom, de internationale beurs voor visuele communicatie in Frankfurt die van 2 tot en met 4 november gehouden werd, heeft dit jaar 9.184 bezoekers verwelkomd en 307 exposanten. Dat is wat minder dan de vorige editie met 10.064 bezoekers en 325 exposanten. De organisatie wijt de terugloop aan het feit dat er in 2016 veel events in dit segment te bezoeken waren, waaronder de Drupa, die maar eens in de vier jaar plaatsvindt. 


 
 

Dertig jaar geleden opgericht als meeting point voor reclametechnologie, lichtreclame en textielbewerking, is Viscom een event geworden dat technologische ontwikkelingen in digital printing verbindt met de digitale revolutie in de visuele communicatie. Onder het motto 'we connect' is er van alles op de beurs te beleven, van digitaal printen op groot formaat, reclamebanners van textiel, tot geprinte verpakkingen en virtuele produktpresentaties.

De exposanten waren dit jaar afkomstig uit 29 verschillende landen en de vakbezoekers uit 71 landen. Behalve West-Europa was ook Oost-Europa en Scandinavië goed vertegenwoordigd onder de nationaliteiten van de bezoekers. Verder was het aandeel van bezoekers uit de Verenigde Staten, Japan en Arabische landen net onder de 10 procent.

Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat 50 procent van de bezoekers naar de beurs kwam met de concrete intentie om zaken te doen en 30 procent van hen met een investeringsvolume boven de 50.000 euro, en bijna 15 procent met een budget boven de 200.000 euro. 

De 'Special Area' bood bedrijven een extra gelegenheid om technologieën, producten en diensten ten toon te stellen als onderdeel van het complete productieproces. Er waren netwerkmogelijkheden in de 'designers treff' en 'lunch & Learn' en er waren 96 lezingen te bezoeken. In de 'Special Area Superstar' waren de meer dan 80 inzendingen voor de Superstar award te zien. 

De volgende Viscom zal worden gehouden in Düsseldorf in 2017.















 

2016-11-07
Op Photokina, de internationale handelsbeurs op het gebied van fotografie en film in Keulen, zal dit jaar én volgend jaar de Olympus Playground te bezoeken zijn. In deze fotogenieke speeltuin van zo'n 2.000 vierkante meter kunnen bezoekers nieuwe camera's testen door allerlei visueel uitdagende kunstwerken van bekende en jonge kunstenaars te fotograferen. Photokina zal plaatsvinden van 26 tot en met 29 september 2018 in de beurshallen van Koelnmesse. 
 
De 2018-editie van de PSI die plaatsvond van 9 tot en met 11 januari in Düsseldorf, heeft minder bezoekers getrokken dan in 2017 maar wel meer internationale bezoekers. Zo'n 58 procent van de in totaal 17.342 bezoekers kwam uit het buitenland. Er waren bijna 90 landen vertegenwoordigd op de internationale beurs voor promotionele producten in het Düsseldorf Exhibition Centre, en dat was een record. 
 
De 25ste editie van InterClassics Maastricht heeft een recordaantal van 34.447 bezoekers getrokken. In 2016 waren dat er 29.660. Aan de hand van de 18 thema’s, die door de jaren heen gevoerd zijn, werd een collectie van 18 pronkstukken gepresenteerd, waaronder de Aston Martin DB5 ‘James Bond’ uit 1964. InterClassics 2018 vond plaats van 11 tot en met 14 januari in MECC Maastricht.
 
De nieuwe autobeurs Wereld op Wielen is geannuleerd. Het evenement had moeten plaatsvinden van 9 tot en met 11 maart 2018 in Jaarbeurs Utrecht. Volgens de organisatoren waren er te weinig bedrijven geïnteresseerd om te exposeren.
 
De 62ste editie van de Horecava heeft haar thema ‘Proef de Toekomst’ waargemaakt, aangezien driekwart van de bezoekers heeft aangegeven Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie.
 
«« februari | maart | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV