Magazine
Contact
Home
Slotbericht Viscom 2016
Viscom, de internationale beurs voor visuele communicatie in Frankfurt die van 2 tot en met 4 november gehouden werd, heeft dit jaar 9.184 bezoekers verwelkomd en 307 exposanten. Dat is wat minder dan de vorige editie met 10.064 bezoekers en 325 exposanten. De organisatie wijt de terugloop aan het feit dat er in 2016 veel events in dit segment te bezoeken waren, waaronder de Drupa, die maar eens in de vier jaar plaatsvindt. 


 
 

Dertig jaar geleden opgericht als meeting point voor reclametechnologie, lichtreclame en textielbewerking, is Viscom een event geworden dat technologische ontwikkelingen in digital printing verbindt met de digitale revolutie in de visuele communicatie. Onder het motto 'we connect' is er van alles op de beurs te beleven, van digitaal printen op groot formaat, reclamebanners van textiel, tot geprinte verpakkingen en virtuele produktpresentaties.

De exposanten waren dit jaar afkomstig uit 29 verschillende landen en de vakbezoekers uit 71 landen. Behalve West-Europa was ook Oost-Europa en Scandinavië goed vertegenwoordigd onder de nationaliteiten van de bezoekers. Verder was het aandeel van bezoekers uit de Verenigde Staten, Japan en Arabische landen net onder de 10 procent.

Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat 50 procent van de bezoekers naar de beurs kwam met de concrete intentie om zaken te doen en 30 procent van hen met een investeringsvolume boven de 50.000 euro, en bijna 15 procent met een budget boven de 200.000 euro. 

De 'Special Area' bood bedrijven een extra gelegenheid om technologieën, producten en diensten ten toon te stellen als onderdeel van het complete productieproces. Er waren netwerkmogelijkheden in de 'designers treff' en 'lunch & Learn' en er waren 96 lezingen te bezoeken. In de 'Special Area Superstar' waren de meer dan 80 inzendingen voor de Superstar award te zien. 

De volgende Viscom zal worden gehouden in Düsseldorf in 2017.















 

2016-11-07
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV