Magazine
Contact
Home
Slotbericht Viscom 2016
Viscom, de internationale beurs voor visuele communicatie in Frankfurt die van 2 tot en met 4 november gehouden werd, heeft dit jaar 9.184 bezoekers verwelkomd en 307 exposanten. Dat is wat minder dan de vorige editie met 10.064 bezoekers en 325 exposanten. De organisatie wijt de terugloop aan het feit dat er in 2016 veel events in dit segment te bezoeken waren, waaronder de Drupa, die maar eens in de vier jaar plaatsvindt. 


 
 

Dertig jaar geleden opgericht als meeting point voor reclametechnologie, lichtreclame en textielbewerking, is Viscom een event geworden dat technologische ontwikkelingen in digital printing verbindt met de digitale revolutie in de visuele communicatie. Onder het motto 'we connect' is er van alles op de beurs te beleven, van digitaal printen op groot formaat, reclamebanners van textiel, tot geprinte verpakkingen en virtuele produktpresentaties.

De exposanten waren dit jaar afkomstig uit 29 verschillende landen en de vakbezoekers uit 71 landen. Behalve West-Europa was ook Oost-Europa en Scandinavië goed vertegenwoordigd onder de nationaliteiten van de bezoekers. Verder was het aandeel van bezoekers uit de Verenigde Staten, Japan en Arabische landen net onder de 10 procent.

Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat 50 procent van de bezoekers naar de beurs kwam met de concrete intentie om zaken te doen en 30 procent van hen met een investeringsvolume boven de 50.000 euro, en bijna 15 procent met een budget boven de 200.000 euro. 

De 'Special Area' bood bedrijven een extra gelegenheid om technologieën, producten en diensten ten toon te stellen als onderdeel van het complete productieproces. Er waren netwerkmogelijkheden in de 'designers treff' en 'lunch & Learn' en er waren 96 lezingen te bezoeken. In de 'Special Area Superstar' waren de meer dan 80 inzendingen voor de Superstar award te zien. 

De volgende Viscom zal worden gehouden in Düsseldorf in 2017.















 

2016-11-07
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Auto Prof Hardenberg gaat uitbreiden met een nieuw initiatief: Schade Experience Hal. Organisator Evenementenhal Easyfairs geeft daarmee antwoord op de vraag vanuit de markt naar meer beleving op de beursvloer. In de Schade Experience Hal zullen uitsluitend schade-gerelateerde bedrijven aanwezig zijn. De vakbeurs vindt plaats op 17 tot en met 19 oktober 2017 in Evenementenhal Hardenberg.
 
Voor haar tachtigste editie krijgt de Meubelbeurs van Brussel een nieuwe huisstijl en een nieuw logo. Als oudste vakbeurs voor meubilair in Europa kiest de Meubelbeurs voor een verrassend jonge look die dynamisme en zin voor vernieuwing uitstraalt.
 
Na vier intensieve beursdagen sloot de Vinexpo Bordeaux op 21 juni haar deuren. 2.300 exposanten uit 40 landen en 40.050 bezoekers (waarvan 47 procent internationaal, uit 150 landen) kwamen bijeen tijdens dit internationale vak-evenement voor wijn en gedistilleerd voor ontmoetingen, tekenen van contracten, ontdekken van noviteiten en de ontwikkeling van hun zakelijke netwerk.
 
De Belgische vakbeurs New Security krijgt een Nederlandse editie. De tweedaagse beurs waar distributeurs hun beveiligingsoplossingen laten zien zal identiek zijn aan de Belgische versie en zal op 5 en 6 april 2018 plaatsvinden in Expo Houten. De beurs zal tweejaarlijks georganiseerd worden door dezelfde organisator als de Belgische editie, uitgever FCO Media.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV