Magazine
Contact
Home
Eerste Veganfach verloopt succesvol
Een 'oersterke première' wordt de eerste editie van de VeganFach beurs in de Koelnmesse in Keulen genoemd, die op 4 en 5 november plaatsvond. 137 exposanten lieten een grote variëteit zien in veganistische produkten en bijbehorende diensten aan de ruim 4.000 vakbezoekers én consumenten die informatie kwamen opdoen over een duurzame en diervriendelijke levensstijl. Veganistische alternatieven in voedsel en dranken, cosmetica, mode en accessoires, keukenapparatuur en huishoudelijke artikelen, en meubels, ze waren er allemaal te vinden.

Met rond 1.000 vakbezoekers uit de industrie, de handel en de horeca - met daaronder inkopers van grote ondernemingen als Edeka, Rewe, Kaufland, Globus - heeft de Veganfach zich meteen bewezen als een belangrijke zakelijke platform. Onder de titel 'Serious trend of media hype? " werd de veganistische levensstijl op het forum van Veganfach 2016 besproken als een van de belangrijkste thema's van deze tijd. 

De exposanten, waarvan 26 procent uit het buitenland afkomstig was, kijken tevreden terug. Günter Kautz van Like Meat: "De beurs moet in elk geval een vervolg krijgen. De Veganfach had een optimale bezoekersdichtheid zowel wat betreft professionele als particuliere bezoekers ." Een belangrijke reden voor het succes is de grote internationale expertise die de Koelnmesse heeft in de organisatie van beurzen en evenementen in de voedingsmiddelenindustrie. Beurzen zoals Anuga, de ISM en de Anuga FoodTec zijn toonaangevend. Zo hadden tijdens Anuga 2015 al zo'n 1.000 bedrijven aangegeven veganistische producten in hun portfolio te hebben. 

Ook de consumenten kwamen blij naar buiten. Niet alleen de stands van de exposanten maar ook de demonstraties en interviews, onder andere met actrice en zangeres Anne Menden, waren informatief en spraakmakend. Onder het motto 'Geiler Geschmack braucht kein Fleisch' gaf kok Björn Moschinski tips om je gasten veganistische lekkernijen voor te schotelen. Voor Christian Vagedes, oprichter en voorzitter van de Vegan Society Duitsland, is de succesvolle première een teken dat de veganistische levensstijl veel meer is dan een trend. Ook Katharina Nolte van Corkando is het daarmee eends en is bijzonder verheugd over de brede belangstelling: 'Wat ons positief verrast heeft, is dat mensen geïnteresseerd zijn in alles, wonen, accessoires, enzovoorts." 

De volgende Veganfach zal plaatsvinden op  3 en 4 november 2017

 

2016-11-06
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 
Rotterdam Ahoy organiseert in samenwerking met founding partners het nieuwe platform VEG., wat staat voor Vak Event Groentehelden. Het event dat op 20 en 21 juni 2018 zal plaatsvinden in de Onderzeebootloods in Rotterdam is voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal.
 
MECC Maastricht organiseert van 20 tot en met 22 oktober 2017 het nieuwe event Euro Cycling XP. Het evenement is een coproductie van Euro Cycling XP, Flanders Bike Valley en MECC Maastricht. Doel van oud-wielrenner en initiator Stephan Räkers is het gat te dichten dat aan het eind van het wieler- en MTB seizoen ontstaat en loopt tot aan het volgend voorjaar wanneer fietsbeurzen als BikeMotion en de Fiets-en Wandelbeurs plaatsvinden.
 
Vakdagen Parket & Woninginrichter (VPWI) gaat per direct verder als Interieur Collectie Dagen. VPWI is van oorsprong een vloeren vakbeurs. Door de uitbreiding van verschillende segmenten in de afgelopen jaren en de samenwerking met Kone advies (organisator van Floor Expo) vond organisator Evenementenhal het tijd voor een nieuwe naam die beter past bij het huidige concept.
 
Evenementenhal Hardenberg heeft een aantal nieuwe speerpunten opgesteld voor de editie van Recreatie Vakbeurs in november 2017. Dit na overleg met specialisten uit de branche. De beurs wordt landelijk gepositioneerd en zal ook meer op exposanten en bezoekers uit België en Duitsland mikken. Daarvoor zijn er meer blikvangers nodig op de beursvloer. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV