Magazine
Contact
Home
Eerste Veganfach verloopt succesvol
Een 'oersterke première' wordt de eerste editie van de VeganFach beurs in de Koelnmesse in Keulen genoemd, die op 4 en 5 november plaatsvond. 137 exposanten lieten een grote variëteit zien in veganistische produkten en bijbehorende diensten aan de ruim 4.000 vakbezoekers én consumenten die informatie kwamen opdoen over een duurzame en diervriendelijke levensstijl. Veganistische alternatieven in voedsel en dranken, cosmetica, mode en accessoires, keukenapparatuur en huishoudelijke artikelen, en meubels, ze waren er allemaal te vinden.

Met rond 1.000 vakbezoekers uit de industrie, de handel en de horeca - met daaronder inkopers van grote ondernemingen als Edeka, Rewe, Kaufland, Globus - heeft de Veganfach zich meteen bewezen als een belangrijke zakelijke platform. Onder de titel 'Serious trend of media hype? " werd de veganistische levensstijl op het forum van Veganfach 2016 besproken als een van de belangrijkste thema's van deze tijd. 

De exposanten, waarvan 26 procent uit het buitenland afkomstig was, kijken tevreden terug. Günter Kautz van Like Meat: "De beurs moet in elk geval een vervolg krijgen. De Veganfach had een optimale bezoekersdichtheid zowel wat betreft professionele als particuliere bezoekers ." Een belangrijke reden voor het succes is de grote internationale expertise die de Koelnmesse heeft in de organisatie van beurzen en evenementen in de voedingsmiddelenindustrie. Beurzen zoals Anuga, de ISM en de Anuga FoodTec zijn toonaangevend. Zo hadden tijdens Anuga 2015 al zo'n 1.000 bedrijven aangegeven veganistische producten in hun portfolio te hebben. 

Ook de consumenten kwamen blij naar buiten. Niet alleen de stands van de exposanten maar ook de demonstraties en interviews, onder andere met actrice en zangeres Anne Menden, waren informatief en spraakmakend. Onder het motto 'Geiler Geschmack braucht kein Fleisch' gaf kok Björn Moschinski tips om je gasten veganistische lekkernijen voor te schotelen. Voor Christian Vagedes, oprichter en voorzitter van de Vegan Society Duitsland, is de succesvolle première een teken dat de veganistische levensstijl veel meer is dan een trend. Ook Katharina Nolte van Corkando is het daarmee eends en is bijzonder verheugd over de brede belangstelling: 'Wat ons positief verrast heeft, is dat mensen geïnteresseerd zijn in alles, wonen, accessoires, enzovoorts." 

De volgende Veganfach zal plaatsvinden op  3 en 4 november 2017

 

2016-11-06
De woondecoratiebeurs Maison&Objet Paris, die van 19 tot en met 23 januari 2018 plaatsvond, heeft in totaal 89.495 vakbezoekers getrokken. Het bezoekersaantal is daarmee gestegen met 4% vergeleken bij de vorige januari-editie. Naast een stijging van het aantal Franse bezoekers, waren er met name meer bezoekers uit verre exportlanden, zoals China, U.S.A en Rusland. 
 
Evenementenvakbeurs EventSummit gaat de hele dag live streamen. Er wordt op 15 februari vanuit RAI Amsterdam online verslag gedaan van de activiteiten op de beursvloer, waar onder een interview met Duncan Stutterheim.
 
Lithoss, Genelec, Shure Europe en NEC Display Solutions zijn de winnaars van de ISE 2018 Stand Design Awards. De stands van deze bedrijven vielen in één van de vier categoriën positief op tussen de ongeveer 1.300 bedrijven op de beursvloer.
 
Geïnspireerd door de Olympische Winterspelen heeft de organisatie van de Huishoudbeurs dit jaar 'goud' als thema gekozen. De kleur wordt niet alleen in de aankleding doorgevoerd, ook bezoekers worden opgeroepen zich in een gouden outfit uit te dossen, zijn er gouden stofzuigers en kranen aanwezig op de beurs en krijgt de bezoeker dagelijks een ‘gouden tip’. Naast dit gouden thema is ook het sportelement dit jaar een belangrijk onderdeel. Zo wordt de opening, in samenwerking met het SBS6-programma Vet Fit, op sportieve wijze geopend door presentatrice Irene Moors en ...
De HISWA Amsterdam Boat Show heeft de HISWA Hebbeding 2018 verkiezing in het leven geroepen, een prijs voor het bedrijf met het leukste watersportproduct voor de consument. Zeven producten hebben een nominatie ontvangen van een vakjury. De consument kan tot en met 1 maart 2018 via de HISWA Facebookpagina stemmen op zijn of haar favoriete product. De HISWA vindt plaats van woensdag 7 tot en met zondag 11 maart 2018 in RAI Amsterdam.

 
maart | april | »»
Beursagenda Beursagenda





 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV