Magazine
Contact
Home
Eerste Veganfach verloopt succesvol
Een 'oersterke première' wordt de eerste editie van de VeganFach beurs in de Koelnmesse in Keulen genoemd, die op 4 en 5 november plaatsvond. 137 exposanten lieten een grote variëteit zien in veganistische produkten en bijbehorende diensten aan de ruim 4.000 vakbezoekers én consumenten die informatie kwamen opdoen over een duurzame en diervriendelijke levensstijl. Veganistische alternatieven in voedsel en dranken, cosmetica, mode en accessoires, keukenapparatuur en huishoudelijke artikelen, en meubels, ze waren er allemaal te vinden.

Met rond 1.000 vakbezoekers uit de industrie, de handel en de horeca - met daaronder inkopers van grote ondernemingen als Edeka, Rewe, Kaufland, Globus - heeft de Veganfach zich meteen bewezen als een belangrijke zakelijke platform. Onder de titel 'Serious trend of media hype? " werd de veganistische levensstijl op het forum van Veganfach 2016 besproken als een van de belangrijkste thema's van deze tijd. 

De exposanten, waarvan 26 procent uit het buitenland afkomstig was, kijken tevreden terug. Günter Kautz van Like Meat: "De beurs moet in elk geval een vervolg krijgen. De Veganfach had een optimale bezoekersdichtheid zowel wat betreft professionele als particuliere bezoekers ." Een belangrijke reden voor het succes is de grote internationale expertise die de Koelnmesse heeft in de organisatie van beurzen en evenementen in de voedingsmiddelenindustrie. Beurzen zoals Anuga, de ISM en de Anuga FoodTec zijn toonaangevend. Zo hadden tijdens Anuga 2015 al zo'n 1.000 bedrijven aangegeven veganistische producten in hun portfolio te hebben. 

Ook de consumenten kwamen blij naar buiten. Niet alleen de stands van de exposanten maar ook de demonstraties en interviews, onder andere met actrice en zangeres Anne Menden, waren informatief en spraakmakend. Onder het motto 'Geiler Geschmack braucht kein Fleisch' gaf kok Björn Moschinski tips om je gasten veganistische lekkernijen voor te schotelen. Voor Christian Vagedes, oprichter en voorzitter van de Vegan Society Duitsland, is de succesvolle première een teken dat de veganistische levensstijl veel meer is dan een trend. Ook Katharina Nolte van Corkando is het daarmee eends en is bijzonder verheugd over de brede belangstelling: 'Wat ons positief verrast heeft, is dat mensen geïnteresseerd zijn in alles, wonen, accessoires, enzovoorts." 

De volgende Veganfach zal plaatsvinden op  3 en 4 november 2017

 

2016-11-06
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV