Magazine
Contact
Home
Eerste Veganfach verloopt succesvol
Een 'oersterke première' wordt de eerste editie van de VeganFach beurs in de Koelnmesse in Keulen genoemd, die op 4 en 5 november plaatsvond. 137 exposanten lieten een grote variëteit zien in veganistische produkten en bijbehorende diensten aan de ruim 4.000 vakbezoekers én consumenten die informatie kwamen opdoen over een duurzame en diervriendelijke levensstijl. Veganistische alternatieven in voedsel en dranken, cosmetica, mode en accessoires, keukenapparatuur en huishoudelijke artikelen, en meubels, ze waren er allemaal te vinden.

Met rond 1.000 vakbezoekers uit de industrie, de handel en de horeca - met daaronder inkopers van grote ondernemingen als Edeka, Rewe, Kaufland, Globus - heeft de Veganfach zich meteen bewezen als een belangrijke zakelijke platform. Onder de titel 'Serious trend of media hype? " werd de veganistische levensstijl op het forum van Veganfach 2016 besproken als een van de belangrijkste thema's van deze tijd. 

De exposanten, waarvan 26 procent uit het buitenland afkomstig was, kijken tevreden terug. Günter Kautz van Like Meat: "De beurs moet in elk geval een vervolg krijgen. De Veganfach had een optimale bezoekersdichtheid zowel wat betreft professionele als particuliere bezoekers ." Een belangrijke reden voor het succes is de grote internationale expertise die de Koelnmesse heeft in de organisatie van beurzen en evenementen in de voedingsmiddelenindustrie. Beurzen zoals Anuga, de ISM en de Anuga FoodTec zijn toonaangevend. Zo hadden tijdens Anuga 2015 al zo'n 1.000 bedrijven aangegeven veganistische producten in hun portfolio te hebben. 

Ook de consumenten kwamen blij naar buiten. Niet alleen de stands van de exposanten maar ook de demonstraties en interviews, onder andere met actrice en zangeres Anne Menden, waren informatief en spraakmakend. Onder het motto 'Geiler Geschmack braucht kein Fleisch' gaf kok Björn Moschinski tips om je gasten veganistische lekkernijen voor te schotelen. Voor Christian Vagedes, oprichter en voorzitter van de Vegan Society Duitsland, is de succesvolle première een teken dat de veganistische levensstijl veel meer is dan een trend. Ook Katharina Nolte van Corkando is het daarmee eends en is bijzonder verheugd over de brede belangstelling: 'Wat ons positief verrast heeft, is dat mensen geïnteresseerd zijn in alles, wonen, accessoires, enzovoorts." 

De volgende Veganfach zal plaatsvinden op  3 en 4 november 2017

 

2016-11-06
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV