Magazine
Contact
Home
Nieuwe internationale wijnvakbeurs 'Vinovision Paris'
VinoVision Paris is de eerste exclusieve internationale vakbeurs voor cool climate wijnen en vindt plaats van 12 t/m 14 februari 2017 in het beurscomplex Porte de Versailles in Parijs. Dit evenement is geïnitieerd door vakverenigingen voor wijnprofessionals uit de Val de Loire, Bourgogne, Alsace en het Syndicat Général des Vignerons de Champagne (algemeen syndicaat voor Champagne producenten) en streeft ernaar om wijnen uit Midden en Noord-Frankrijk een nieuwe internationale marktplaats te bieden. 

Naast de regio’s van initiatiefnemers worden alle gebieden uit Midden- en Noord-Frankrijk vertegenwoordigd, zoals bijvoorbeeld de Beaujolais, de Savoie, de Jura en de Bugey. 80 procent van Franse witte wijnen is afkomstig uit noordelijke Franse regio’s en ruim 70 procent van de Franse AOP (Appellation d’Origine Protégée, Europese kwaliteitscontrole) is afkomstig uit deze regio’s.
Eveneens gaat er aandacht van VinoVision Paris uit naar cool climate wijngaarden buiten Frankrijk. Tot nu toe, dat wil zeggen in oktober 2016, telt de vakbeurs 350 ingeschreven exposanten, die tijdens de drie beursdagen hun aanbod van wijnen en diensten zullen presenteren. 

Voor het bieden van een nieuw inzicht op deze wijnen en om te kunnen inspelen op de huidige marktontwikkelingen, werkt de vakbeurs samen met het trendbureau NellyRodi. “In een periode waarin de consument overal centraal staat, is het tijd om een frisse blik te werpen op onze gebruiken en vernieuwende momenten voor wijnconsumptie te initiëren.  Een verfrissende en toekomstgerichte visie bieden op cool climate wijnen, dat is onze doelstelling!” licht Vincent Grégoire, Artistiek Directeur van NellyRodi toe.

VinoVision vindt plaats van 12 tot en met 14 februari 2017 in beursgebouw Porte de Versailles in Parijs

2016-10-29
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Logistica en ICT & Logistiek 2017 hebben respectievelijk 15.417 en 7.358 bezoekers verwelkomd. In de vernieuwde opzet konden bezoekers zich laten inspireren door exposanten, kennissessies, beurstours en tijdens de demonstraties op de Scala's Logistica. De beurzen vonden plaats van 28 tot en met 30 november in Jaarbeurs Utrecht.
 
De 40-jarige beurseditie van de SITEVI, de vakbeurs voor equipment en knowhow voor wijn- en olijfolieproductie en fruit- en groenteteelt, heeft ongeveer 57.000 professionals ontvangen. Dat is 5 procent meer vergeleken bij de voorgaande beurseditie in 2015. De beurs vond plaats van 28 tot en met 30 november 2017 in Montpellier.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV