Magazine
Contact
Home
Tienduizenden autoliefhebbers halen hart op tijdens 100% Tuning
Ruim 41.000 bezoekers trokken op zaterdag 15 en zondag 16 oktober naar Rotterdam Ahoy voor de 13e editie van 100% Tuning. Een unieke combinatie van een grote, internationale selectie van gepersonaliseerde showcars, adembenemende driftshows, volop entertainment en de nieuwste hoogstandjes op het gebied van design, performance en car audio vormt de basis voor het car-event dat al jarenlang tienduizenden autoliefhebbers weet te trekken.
 

De belangstelling voor 100% Tuning blijft onverminderd groot. Het event trekt bezoekers uit heel Europa die een grote passie delen voor het personaliseren en verbeteren van auto’s. 100% Tuning biedt ook een grote selectie van unieke showcars die ieder jaar door een team van car hunters worden geselecteerd. Dit jaar waren er onder andere auto’s uit Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Zweden, Italië, Duitsland, Engeland, Ierland en Schotland.

Spectaculair programma

Naast de ruim 200 showcars uit heel Europa is er ook een uitgebreid programma met veel beleving voor de bezoekers. In de AutoWeek Action Arena (powered by Nankang) vonden spectaculaire driftshows plaats waar bezoekers konden genieten van sensationele demonstraties en ‘burning rubber’. De Amerikaanse lowriders lieten hun kunsten zien met behulp van hydrauliek installaties waardoor zij in staat zijn om te ‘hoppen’ met hun auto’s.

In de Audio Installer Battle gingen vier teams de strijd aan om in twee dagen de dikste audio-installatie live op de beurs in te bouwen en in de Airvolution Area konden bezoekers met eigen ogen zien hoe je een luchtvering in je auto inbouwt. Eén van de hoogtepunten was de Supercars Area waar bezoekers zich konden vergapen aan de duurste auto’s, zoals een aantal Lamborghini’s, een Aston Martin en een Nissan GTR met ruim 1200 PK!

Impressie 100% Tuning 2016



 

De 14e editie van 100% Tuning vindt plaats op 30 september en 1 oktober 2017 in Rotterdam Ahoy.
 
foto: © Rotterdam Ahoy | Charles Batenburg


2016-10-18
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV