Magazine
Contact
Home
Bezoekersaantal BBB Maastricht blijft vrijwel gelijk
Horecaevent BBB Maastricht en het gastronomisch event Folie Culinaire hebben van 10 tot en met 12 oktober 13.912 bezoekers getrokken, wat ongeveer gelijk is aan de vorige editie. Het compleet nieuwe eventconcept, waarbij horecaprofessionals en leveranciers elkaar in vier themawerelden konden ontmoeten, kon wel rekenen op een groter aantal exposanten, namelijk 395.

 

Een grote variëteit aan exposanten presenteerde de nieuwste innovaties en trends voor de horeca in de breedste zin van het woord. Een record aantal van hen heeft, mede op basis van de hoge kwaliteit van de bezoekers, aangegeven ook in 2017 weer deel te nemen. Zowel de hoge mate van beslissingsbevoegdheid als het aantal unieke horecabedrijven dat de bezoekers vertegenwoordigden werden gewaardeerd.

Activiteitenprogramma

Ook het activiteitenprogramma was dit jaar verder uitgediept. Bezoekers konden zo’n 125 proeverijen, kookdemonstraties, wedstrijden en workshops bijwonen. Een van de nieuwe initiatieven was de BBB Academy, waar uiteenlopende presentaties konden worden bijgewoond. Dit krijgt, net als andere activiteiten, een vervolg in de periode tot de volgende editie van BBB Maastricht.   

Op Folie Culinaire trokken de demonstraties van 20 gerenommeerde chefs uit de hele wereld en het Gault&Millau Theater veel bekijks. Op de laatste eventdag werd in de goed bezochte Demo Kitchen van Culinaire Saisonnier Restaurant Bord’Eau uitgeroepen tot winnaar van de Grand Prix du Caviar. Winnaar van het Glazen Kalf is Arjan Kuipers van Restaurant De Ertepeller.
 
De volgende editie van BBB Maastricht vindt plaats van 9 tot en met 11 oktober in MECC Maastricht.

 

2016-10-17
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV