Magazine
Contact
Home
Bezoekersaantal BBB Maastricht blijft vrijwel gelijk
Horecaevent BBB Maastricht en het gastronomisch event Folie Culinaire hebben van 10 tot en met 12 oktober 13.912 bezoekers getrokken, wat ongeveer gelijk is aan de vorige editie. Het compleet nieuwe eventconcept, waarbij horecaprofessionals en leveranciers elkaar in vier themawerelden konden ontmoeten, kon wel rekenen op een groter aantal exposanten, namelijk 395.

 

Een grote variëteit aan exposanten presenteerde de nieuwste innovaties en trends voor de horeca in de breedste zin van het woord. Een record aantal van hen heeft, mede op basis van de hoge kwaliteit van de bezoekers, aangegeven ook in 2017 weer deel te nemen. Zowel de hoge mate van beslissingsbevoegdheid als het aantal unieke horecabedrijven dat de bezoekers vertegenwoordigden werden gewaardeerd.

Activiteitenprogramma

Ook het activiteitenprogramma was dit jaar verder uitgediept. Bezoekers konden zo’n 125 proeverijen, kookdemonstraties, wedstrijden en workshops bijwonen. Een van de nieuwe initiatieven was de BBB Academy, waar uiteenlopende presentaties konden worden bijgewoond. Dit krijgt, net als andere activiteiten, een vervolg in de periode tot de volgende editie van BBB Maastricht.   

Op Folie Culinaire trokken de demonstraties van 20 gerenommeerde chefs uit de hele wereld en het Gault&Millau Theater veel bekijks. Op de laatste eventdag werd in de goed bezochte Demo Kitchen van Culinaire Saisonnier Restaurant Bord’Eau uitgeroepen tot winnaar van de Grand Prix du Caviar. Winnaar van het Glazen Kalf is Arjan Kuipers van Restaurant De Ertepeller.
 
De volgende editie van BBB Maastricht vindt plaats van 9 tot en met 11 oktober in MECC Maastricht.

 

2016-10-17
Beslissers en beïnvloeders uit de vastgoed-, bouw- en installatiewereld konden zich woensdag 15 november laten bijpraten over de kansen van smart technology in de gebouwde omgeving tijdens Smart Homes & Intelligent Buildings in de Jaarbeurs in Utrecht. Bezoekers konden ontwerpen van slimme woningen en gebouwen bekijken en de mogelijkheden van huisbesturing, standaardisatie en protocollen, energiebesparing en het toepassen van gelijkstroom bestuderen. De organisatie lag in handen van Jaarbeurs en Smart Homes.
 
De Margriet Winterfair, die dit jaar voor het eerst plaatsvindt in de Brabanthallen in 's Hertogenbosch, is de eerste dagen goed bezocht. Hoewel de beurs in de Brabanthallen over meer vierkante meters beschikt ten opzichte van de Jaarbeurs in Utrecht is de beleving van bezoekers dat het drukker en sfeervoller is. De Margriet Winterfair wordt gehouden van 17 tot en met 23 november 2017.
 
Marked Events, organisator van tech-events GIG en WORSHIP, heeft de lancering van het Craft Drink Festival aangekondigd. Het tweedaagse event zal plaatsvinden op 28 en 29 juli 2018 in de NEC in Birmigham. Craft Drink Festival zal de tuinen van het gebouw benutten om een pop-up dorp neer te zetten met vooral veel brouwers, destillaten en eetstandjes. 
 
De winterse versie van de Dutch Comic Con in de Utrechtse Jaarbeurs heeft dit weekend zo'n 22.000 bezoekers getrokken. Dat is een verdubbeling ten opzichte van de eerste wintereditie van het evenement vorig jaar. De Comic Con is een evenement voor liefhebbers van strips, stripverfilmingen, tv-series, sciencefiction, fantasy, games en cosplay, een rollenspel waarin mensen zich kleden als hun (strip)helden.
 
De zevende editie van tech-event Bright Day is op 18 en 19 november 2017 door meer dan 22.000 mensen bezocht. Twee dagen lang stond Jaarbeurs Utrecht in het teken van gadgets, games, robots, smarthome, mixed reality en meer slimme technologie.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV