Magazine
Contact
Home
Horecava 2017 uitgebreid met extra hal
Horecava 2017 is uitgebreid met een extra hal, die geheel gewijd is aan Food. Naast aanbieders van levensmiddelen en versproducten is hier ruim aandacht voor de Wereldkeuken met een Aziatisch en een Italiaans paviljoen. In deze hal bevindt zich ook het nieuwe onderdeel Van Bron tot Bord in Nederland waarbij lokale en duurzame producten uit Nederlandse provincies centraal staan en toonaangevende chefs demonstraties en workshops geven.
 

Andere primeurs

In een andere hal zijn Koffie, Thee & Cacao en Bakkerij voor het eerst samen te vinden. Nieuw is hier Barista Bonanza; het koffiepodium van SCAE (Speciality Coffee Association of Europe) waar internationale barista’s de nieuwste koffietrends presenteren. Een andere primeur is Boon & Blad; in een kas vol beleving wordt de oorsprong en productie van koffie gevisualiseerd. Ook is hier een bar waar foodpairing en batch brew coffee centraal staan.

In dezelfde hal vormt de Bakkerij van de (V)Oorsprong een nieuw partnership met het Nationale Boulangerie Team en het Nationale Patisserie team, die zich hiermee voor het eerst zullen presenteren aan de Nederlandse markt. Een echte eyecatcher is het No Waste Village, waar aandacht is voor duurzaamheid en voedselverspilling. Door middel van een Groene Route kunnen bezoekers bovendien gemakkelijk alle duurzame bedrijven op de beursvloer vinden.

Het vernieuwde InnovationLAB heeft als thema Food & Hospitality. Naast een exclusief seminarprogramma voor genodigden wordt hier in diverse cases een toekomstvisie getoond voor bezoekers uit de kanalen On the go, Retail, Facilitair en Leisure.

Strakkere indeling

De indeling van de segmenten is de komende editie nog strakker, dit maakt het voor de bezoeker heel overzichtelijk. Net als vorig jaar zijn het er weer acht: 1. Dranken, 2. Food, 3. Fastservice, 4. Bakkerij, 5. Koffie, Thee & Cacao, 6. Grootkeuken, 7. Inrichting & Inventaris en 8. Dienstverlening.

Evenementen zoals de NK voor Koks zijn er weer, net als de Lekkerste Wedstrijden, met voor het eerst een strijd om de lekkerste Maaltijdsalade en de Lekkerste Gehaktbal. Het Festivalplein in de Drankenhal is dit keer nog groter en succesvolle pop-ups zoals de Bierfabriek keren terug. Nieuwe exposanten zijnSMEG Nederland, CUP&CINO, CSM Benelux, Animo, Bakkers Brigade, McCain, Oma Bobs Snacks, Vers 24/7, Fuiteveal, Groenrijk Hoveniers en Dawn Foods. Dankzij het groeiende animo is de beurs al voor 90 procent volgeboekt.

Proef de toekomst

Horecava 2017 heeft als thema Proef de toekomst en speelt in op de elkaar steeds sneller opvolgende technologische ontwikkelingen en trends in de horeca en de toenemende aandacht voor ambacht en duurzaamheid.  De nationale vakbeurs voor professionals in de foodservice industrie vindt van 9 tot en met 12 januari 2017 plaats in RAI Amsterdam.


 

2016-10-12
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV