Magazine
Contact
Home
Slotbericht Maison&Objet Paris
De septembereditie van Maison&Objet Paris, die van 2 tot en met 6 september plaatsvond in het beurscomplex van Paris Nord Villepinte, heeft 64.591 vakbezoekers getrokken. Daarvan was iets minder dan de helft afkomstig uit het buitenland. Meer dan 3.000 exposanten uit 64 landen toonden alle nieuwe trends in woondesign en woondecoratie. Ook werd het online platform Maison&Objet and More geïntroduceerd.

 

Specifiek aan de septembereditie is de sector Maison&Objet 'Projects', volledig gewijd aan premium oplossingen voor binnenhuisarchitectuur. (Interieur)Architecten en hotelmanagers werden uitgenodigd om de beste oplossingen voor in- en outdoor inrichting te ontdekken in hal 8, die geheel aan deze sector is gewijd. 

Een noviteit dit jaar was de introductie van het nieuwe digitale platform MOM (Maison&Objet and More): mom.maison-objet.com. Met reeds een prominente aanwezigheid op de sociale media, zoals Facebook (245.000 vrienden) en Instagram (85.000 volgers), ontwikkelt de vakbeurs zich verder met dit nieuwe digitale platform bestemd voor het vinden van producten en het leggen van zakelijke contacten. MOM presenteert een selectie van ruim 15.000 producten aan de community, en elk artikel is voorzien van een gedetailleerde omschrijving met foto’s en verwijst rechtstreeks naar de leverancier.  

Tegelijkertijd konden beursbezoekers en consumenten de beleving van de Maison&Objet terugvinden in de straten van Parijs in het kader van de Paris Design Week. 

De volgende editie van Maison&Objet vindt van 20 tot en met 24 januari 2017 plaats

2016-09-28
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV