Magazine
Contact
Home
Slotbericht Photokina 2016
Photokina, de Duitse fotografiebeurs voor consumenten en professionals die van 20 tot en met 25 september plaatsvond in de Koelnmesse, heeft ongeveer 191.000 bezoekers verwelkomd. In het kader van 'Imaging Unlimited' toonden 983 exposanten uit 42 landen alle nieuwe snufjes op het gebied van fotografie en film.







 

Het 'Imaging Unlimited' thema bracht meer jonge mensen naar Photokina, het aantal bezoekers onder de dertig was dit jaar met een vijfde toegenomen. "With the new concept we wanted to, in addition to our core target groups, inspire even more interest on the part of young people with the themes of photography, video and imaging at a deeper level", is how Katharina C. Hamma, Chief Operating Officer of Koelnmesse, explained the reasoning for the redesign of photokina. "With this in mind we have developed photokina away from being purely a product show toward having the character of a multi-media event, in which the focus is on image communication."

De ongeveer 191.000 bezoekers waren afkomstig uit 133 verschillende landen. Van de exposerende bedrijven was ongeveer een derde uit Duitsland afkomstig. Zo'n 40 procent van de particuliere bezoekers was dit jaar voor het eerst aanwezig op de beurs. 

Het op beeld vangen van een beslissend en uniek moment bleek de trend te zijn en daar waren de nieuwste technieken en instant camera's voor te bewonderen en uit te proberen, liefst in puristische vormgeving. Ook samenwerking tussen smartphone producenten en bekende camera fabrikanten stond hoog op de agenda.

De volgende Photokina zal van 25 september tot en met 30 september 2017 plaatsvinden in Keulen.

2016-09-26
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV