Magazine
Contact
Home
Slotbericht Photokina 2016
Photokina, de Duitse fotografiebeurs voor consumenten en professionals die van 20 tot en met 25 september plaatsvond in de Koelnmesse, heeft ongeveer 191.000 bezoekers verwelkomd. In het kader van 'Imaging Unlimited' toonden 983 exposanten uit 42 landen alle nieuwe snufjes op het gebied van fotografie en film.







 

Het 'Imaging Unlimited' thema bracht meer jonge mensen naar Photokina, het aantal bezoekers onder de dertig was dit jaar met een vijfde toegenomen. "With the new concept we wanted to, in addition to our core target groups, inspire even more interest on the part of young people with the themes of photography, video and imaging at a deeper level", is how Katharina C. Hamma, Chief Operating Officer of Koelnmesse, explained the reasoning for the redesign of photokina. "With this in mind we have developed photokina away from being purely a product show toward having the character of a multi-media event, in which the focus is on image communication."

De ongeveer 191.000 bezoekers waren afkomstig uit 133 verschillende landen. Van de exposerende bedrijven was ongeveer een derde uit Duitsland afkomstig. Zo'n 40 procent van de particuliere bezoekers was dit jaar voor het eerst aanwezig op de beurs. 

Het op beeld vangen van een beslissend en uniek moment bleek de trend te zijn en daar waren de nieuwste technieken en instant camera's voor te bewonderen en uit te proberen, liefst in puristische vormgeving. Ook samenwerking tussen smartphone producenten en bekende camera fabrikanten stond hoog op de agenda.

De volgende Photokina zal van 25 september tot en met 30 september 2017 plaatsvinden in Keulen.

2016-09-26
Beursorganisatie Pure Digital is een samenwerking aangegaan met de beurs voor de bouw- en architectuurmarkt Building Holland en BNO, de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers. Gedrieën willen zij digitale printinnovaties in interieurdecoratie en productpersonalisatie stimuleren. De beurs Pure Digital wordt van 17 tot en met 19 april in Amsterdam RAI gehouden.
 
IDEA introduceert het internationaal bewezen concept EventStreet in Nederland. Hierbij runnen eventbureaus runnen bestaande horecagelegenheden voor een meet & greet met hun opdrachtgevers.
 
Er komt geen Skywonder 2018. De tweede editie van de beurs voor de kleine recreatieve kleine luchtvaart stond gepland op 24 en 25 maart 2018 in Kortrijk Xpo. Vooral praktische belemmeringen en de hoge kosten om vliegtuigen in de beurshallen te krijgen, speelden de organisatie parten.
 
Brussels Expo is op zoek naar bijkomende middelen om de renovatie van de infrastructuur te financieren. Op dit ogenblik worden twee mogelijke pistes onderzocht: één met een actieve rol voor de federale overheid en zijn investeringsvehikel Brusselfonds Beliris, en één met een rol voor een private partner.
 
De 2018 editie van PromZ.live zal een heel jaar te bezoeken zijn. De vakbeurs voor actiemarketing, promotionele producten en relatiegeschenken die plaatsvindt op 16 en 17 mei in Rotterdam Ahoy wordt tijdens de beursdagen in zijn geheel vastgelegd via 360° fotografie.
 
maart | april | »»
Beursagenda Beursagenda





 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV