Magazine
Contact
Home
Aantal bezoekers Mode City 2016 gedaald
Het aantal bezoekers dat van 9 tot en met 11 juli de internationale vakbeurs voor lingerie en badmode 'Mode City' tijdens haar derde zomer-editie bezocht, daalde flink ten opzichte van de twee vorige edities. De beurs die dit jaar wegens het EK voetbal niet in Parijs maar in Lyon plaatsvond trok 11.000 geïnteresseerden terwijl dat er in 2015 nog 15.324 waren en in 2014 15.209. 

Ten gevolge aan de beurslocatie in Lyon zijn de bezoekersaantallen vanuit Zuid Europese landen stabiel gebleven, met zelfs een stijging uit Italië en andere nabije landen als Zwitserland. Uit Noord Europa, Scandinavië en met name Duitsland kwamen door de verandering van locatie juist minder bezoekers, tevens waren bezoeken van 1 dag zoals in Parijs gebruikelijk is, vanwege de vluchtschema’s naar Lyon, niet mogelijk. 

De top tien van landen van herkomst wordt aangevoerd door Frankrijk, gevolgd door Italië, Duitsland, Spanje, Verenigd Koninkrijk en Hong Kong. Zwitserland en Japan zijn nieuwkomers in de top tien.

2016-07-19
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV