Magazine
Contact
Home
RAI Amsterdam lanceert eigen food productlijn
Met Ketchup, Basil Olive Oil en Red Apple Vinegar lanceert RAI Amsterdam deze zomer een eigen food productlijn. Opmerkelijk nieuws van de Amsterdamse beursorganisatie die jaarlijks voor ruim 1,5 miljoen (internationale) gasten zelf de catering en hospitality verzorgt.



 

Het verhaal begint met het faillissement van V&D. Grote hoeveelheden verse ingrediënten voor La Place (partner van de RAI) hebben geen bestemming meer, waaronder een grote batch tomaten van Stadskwekerij Osdorp. Executive Chef van RAI Amsterdam, Rientz Mulder: ‘Dit voorjaar kregen we een telefoontje van onze lokale partner Stadskwekerij Osdorp met de vraag of wij interesse hadden in een batch Rooie Sien-tomaten en zo voedselverspilling tegen konden gaan. Vanzelfsprekend zagen we mogelijkheden en zijn aan de slag gegaan met Walter Abma’.

Abma's is een bekende smaakmaker in de culinaire wereld en adviseur van de Stadskwekerij Osdorp (waar vooral jongeren uit de verslavingszorg en WA-jongeren werkzaam zijn). Hij bundelde de krachten met de culinaire chefs van RAI Amsterdam die zich de Basement Chefs noemen. Rientz Mulder: ‘Samen met Abma’s hebben wij vervolgens een eigen foodlijn ontwikkeld met, naast Ketchup, ook Basil Olive Oil en Red Apple Vinegar. Gemaakt met producten uit de eigen regio en volgens receptuur waarin onze Hollandse roots terugkomen. Het is geschikt voor iedereen, de hele wereld eet ketchup!’

De Basement Chefs zijn dit initiatief samen aangegaan om met verse producten die anders verloren zouden gaan, recepten te ontwikkelen. De recepten van de Ketchup, Basil Olive Oil en Red Apple Vinegar zijn geen geheim en de producten zijn vanaf heden te proeven in de horeca van RAI Amsterdam en tijdens evenementdagen te koop in het Grand Café van RAI Amsterdam.
 

2016-07-08
Alle webcare-activiteiten voor de beurzen die door RAI Amsterdam worden georganiseerd, zijn ondergebracht bij Goud Uberconnected. Dit geldt voor de beurzen in Amsterdam maar ook voor internationale beurzen zoals RAI die organiseert in onder andere Turkije, Mexico, Indonesië en China.
 
Building Holland, de beurs die dit jaar plaatsvond van 17 tot en met 19 april in RAI Amsterdam, is met onmiddellijke ingang overgenomen door Easyfairs. Het event voor de bouw- en vastgoedsector stond voorheen onder leiding van Duurzaam Gebouwd. Met de overname breidt Easyfairs haar bouw-, installatie- en vastgoedportfolio in Nederland uit.
 
Rotterdam Ahoy wordt de locatie van EventSummit 2019. Het eendaagse platform voor de evenementenbranche vond tijdens het 10-jarig jubileum in 2018 in Rai Amsterdam plaats. In 2017 was het event ook in Rotterdam gelokaliseerd, toen in Hal 1, de komende editie zal dat in Hal 2, 3, 4 en 5 zijn. 
 
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV