Magazine
Contact
Home
RAI Amsterdam lanceert eigen food productlijn
Met Ketchup, Basil Olive Oil en Red Apple Vinegar lanceert RAI Amsterdam deze zomer een eigen food productlijn. Opmerkelijk nieuws van de Amsterdamse beursorganisatie die jaarlijks voor ruim 1,5 miljoen (internationale) gasten zelf de catering en hospitality verzorgt.



 

Het verhaal begint met het faillissement van V&D. Grote hoeveelheden verse ingrediënten voor La Place (partner van de RAI) hebben geen bestemming meer, waaronder een grote batch tomaten van Stadskwekerij Osdorp. Executive Chef van RAI Amsterdam, Rientz Mulder: ‘Dit voorjaar kregen we een telefoontje van onze lokale partner Stadskwekerij Osdorp met de vraag of wij interesse hadden in een batch Rooie Sien-tomaten en zo voedselverspilling tegen konden gaan. Vanzelfsprekend zagen we mogelijkheden en zijn aan de slag gegaan met Walter Abma’.

Abma's is een bekende smaakmaker in de culinaire wereld en adviseur van de Stadskwekerij Osdorp (waar vooral jongeren uit de verslavingszorg en WA-jongeren werkzaam zijn). Hij bundelde de krachten met de culinaire chefs van RAI Amsterdam die zich de Basement Chefs noemen. Rientz Mulder: ‘Samen met Abma’s hebben wij vervolgens een eigen foodlijn ontwikkeld met, naast Ketchup, ook Basil Olive Oil en Red Apple Vinegar. Gemaakt met producten uit de eigen regio en volgens receptuur waarin onze Hollandse roots terugkomen. Het is geschikt voor iedereen, de hele wereld eet ketchup!’

De Basement Chefs zijn dit initiatief samen aangegaan om met verse producten die anders verloren zouden gaan, recepten te ontwikkelen. De recepten van de Ketchup, Basil Olive Oil en Red Apple Vinegar zijn geen geheim en de producten zijn vanaf heden te proeven in de horeca van RAI Amsterdam en tijdens evenementdagen te koop in het Grand Café van RAI Amsterdam.
 

2016-07-08
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV