Magazine
Contact
Home
'Presenteren van innovaties blijft hoofddoel bij beurzen'
Het presenteren en beoordelen van innovaties blijft het prominente doel voor exposanten en bezoekers op vakbeurzen. Dit stelt Walter Mennekes, voorzitter van de Duitse branche-vereniging AUMA, in zijn voorwoord van de deze maand verschenen publicatie 'Die Messewirtschaft: Bilanz 2015'. Hij erkent dat innovaties vaker via internet worden geïntroduceert, zeker als het gaat om consumentenelectronica, maar in het totale spectrum van vakbeurzen is het procentuele aandeel hiervan klein.
 

Elk jaar publiceert AUMA haar 'Bilanz', met daarin een overzicht van de ontwikkelingen in de beurzenbranche van het voorgaande jaar en een blik op de perspectieven in de toekomst. De 132 pagina tellende publicatie over 2015, met daarin kengetallen over de ontwikkelingen in de beurzenbranche, is gratis te downloaden op de website van AUMA. In september volgt de Engelstalige versie.

Mennekes toont zich in zijn voorwoord verheugd over het feit dat de Duitse regering dit voorjaar heeft besloten om haar ondersteuningsprogramma voor beursdeelnames door start-ups te verlengen tot 2019. Hij pleit wel voor meer ondersteuning van MKB-bedrijven die in het buitenland willen exposeren. Het budget van het Auslandsmesseprogramm dat hiervoor in het leven is geroepen is volgens hem onvoldoende in de huidige tijd. Overigens werd dit budget in 2016, na 4 jaar stilstand, met 500.000 euro verhoogd naar 43 miljoen euro. Volgens AUMA is een budget van 45 miljoen euro nodig om het aantal geplande landenpalviljoens te kunnen bekostigen. Het Duitse Ministerie van Economische zaken overweegt wel een verhoging met 2 miljoen euro, maar koppelt daaraan een verhoging van het aantal Duitslandpaviljoens met 5, zodat het jaartotaal komt op 30.

 

2016-05-26
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV