Magazine
Contact
Home
Febelux en Bapco fuseren
In januari werd de fusie van de vakorganisaties Febelux en Bapco bezegeld, met als doel samen effectiever hun gemeenschappelijke doelstellingen na te streven: de verdediging van de belangen van de leden en de promotie van de Live Communication sector. Deze cruciale stap kadert in de ambitie en strategische visie van Febelux om heel de sector te verenigen en uit te groeien tot dé referentie binnen België en Luxemburg.
 

Febelux, Association for the Live Communication Industry, telt momenteel 108 leden (organisatoren, venues, standenbouwers en leveranciers) uit de beurzensector. Bapco, de Belgian Association of Professional Congress Organisers, verenigt 14 leden uit de congressector. Voortaan gaan beide organisaties als één vereniging verder onder de naam Febelux. Frédéric François, voorzitter van Febelux sinds juni 2015, zal deze rol in de nieuwe organisatie voortzetten. Door de fusie komt het ledenaantal van de vereniging op 122 te liggen.

 “Door de krachten te bundelen zullen we, als organisatie, meer gewicht in de schaal kunnen werpen om zo onze gemeenschappelijke belangen te verdedigen. Door ons netwerk te verstevigen kunnen we een grotere impact creëren en onze contacten met overheden en officiële instanties versterken,” aldus Frédéric François. “Verder zal ook ons gezamenlijk budget vergroten, waardoor we meer ondersteuning zullen kunnen bieden naar onze leden toe. Dit onder meer in de vorm van communicatie- en marketingacties.” 

Uittredend voorzitter van Bapco, Baudouin Guyot, vult aan “We zien deze fusie als een natuurlijke versmelting in die zin dat beide federaties actief zijn in dezelfde sector en elkaar aanvullen. Febelux verenigt al veel verschillende aspecten van de Live Communication sector, we zijn ervan overtuigd dat onze toetreding tot deze federatie zal bijdragen aan een snellere evolutie naar een overkoepelende organisatie voor alles wat met onze sector te maken heeft.”

De beurzen- en congressector in België is goed voor niet minder dan 1.000 evenementen per jaar. Deze zorgen samen voor een tewerkstelling van zo’n 50.000 mensen. Met een directe economische impact van om en bij de 2,5 miljard euro heeft de sector een belangrijk aandeel in de Belgische economie. Indirect loopt dit bedrag op tot meer dan 15 miljard euro.

 
 

2016-02-01
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV