Magazine
Contact
Home
Nederlandse investeerders nemen Movico over
Een groep Nederlandse investeerders onder leiding van Rogier Wentink neemt samen met het huidige management, Movico over. Movico is gespecialiseerd in de verhuur van promotievoertuigen, onder andere voor de Tour de France, de Dakar Rally en de Volvo Ocean Race. 

Movico, gevestigd in Deurne, is een internationaal opererende specialist op het gebied van mobiele eventmarketing. Zo is het bedrijf al jarenlang leverancier van mobiele faciliteiten voor sportevenementen als de Tour de France, de Dakar Rally, de Volvo Ocean Race, de marathon van Parijs, wereldbekerwedstrijden alpineskiën en talloze wielerklassiekers. De vloot bestaat uit bijzondere voertuigen die omgebouwd worden tot mobiele VIP-rooms, persunits en beursstands. Movico verhuurt promotievoertuigen inclusief alle creatieve, logistieke, technische en organisatorische ondersteuning. 

Naast sportevenementen behoren ook bedrijven als Samsung, Huawei, Valeo en GE Healthcare tot de clientèle van Movico. "Wij zijn klaar voor verdere internationale groei. Door het vertrouwen van mede- investeerders Han de Groot, Jan Willem Gerritsen en Floris Dullaart zijn wij in staat dit te realiseren”, aldus de nieuwe CEO van Movico Rogier Wentink.

Oprichter Wim van Waarsenburg: "Ik laat met een gerust hart het bedrijf in handen van het huidige management en de nieuwe aandeelhouders en blijf als adviseur betrokken bij de onderneming.” 

2016-04-13
Op Photokina, de internationale handelsbeurs op het gebied van fotografie en film in Keulen, zal dit jaar én volgend jaar de Olympus Playground te bezoeken zijn. In deze fotogenieke speeltuin van zo'n 2.000 vierkante meter kunnen bezoekers nieuwe camera's testen door allerlei visueel uitdagende kunstwerken van bekende en jonge kunstenaars te fotograferen. Photokina zal plaatsvinden van 26 tot en met 29 september 2018 in de beurshallen van Koelnmesse. 
 
De 2018-editie van de PSI die plaatsvond van 9 tot en met 11 januari in Düsseldorf, heeft minder bezoekers getrokken dan in 2017 maar wel meer internationale bezoekers. Zo'n 58 procent van de in totaal 17.342 bezoekers kwam uit het buitenland. Er waren bijna 90 landen vertegenwoordigd op de internationale beurs voor promotionele producten in het Düsseldorf Exhibition Centre, en dat was een record. 
 
De 25ste editie van InterClassics Maastricht heeft een recordaantal van 34.447 bezoekers getrokken. In 2016 waren dat er 29.660. Aan de hand van de 18 thema’s, die door de jaren heen gevoerd zijn, werd een collectie van 18 pronkstukken gepresenteerd, waaronder de Aston Martin DB5 ‘James Bond’ uit 1964. InterClassics 2018 vond plaats van 11 tot en met 14 januari in MECC Maastricht.
 
De nieuwe autobeurs Wereld op Wielen is geannuleerd. Het evenement had moeten plaatsvinden van 9 tot en met 11 maart 2018 in Jaarbeurs Utrecht. Volgens de organisatoren waren er te weinig bedrijven geïnteresseerd om te exposeren.
 
De 62ste editie van de Horecava heeft haar thema ‘Proef de Toekomst’ waargemaakt, aangezien driekwart van de bezoekers heeft aangegeven Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV