Magazine
Contact
Home
Bezoekers durven weer meer geld uit te geven op HISWA 2016
De HISWA Amsterdam Boat Show 2016 trok minder geïnteresseerden dan vorig jaar maar de aankoopbereidheid onder bezoekers is daarentegen wel toegenomen. Deelnemende bedrijven geven aan dat er veel kwalitatief bezoek is geweest, getuige de vele aankopen, offertes en proefvaartafspraken. 57 procent van deze bezoekers heeft aanschafplannen in 2016.

De HISWA Amsterdam Boat Show ontving dit jaar in totaal 40.524 bezoekers. Vorig jaar waren dat er 43.405. Uit de onderzoeksresultaten van vorig jaar kwam naar voren dat 51 procent een product had aangeschaft of geïnteresseerd was een aankoop te doen, dit jaar was dat 57 procent. Er zijn aanzienlijk meer offertes en proefvaarten aangevraagd dan de editie van 2015. De meeste bezoekers komen volgens het onderzoek om informatie te verzamelen (64 procent) en om nieuwe producten en diensten te bekijken (62 procent).

Er vonden in totaal bijna 800.000 ontmoetingen plaats tussen bezoekers en de circa 300 deelnemende bedrijven. Beursmanager Joost Ringeling geeft aan: "Bezoekers liepen met volle tassen naar buiten en vele werven, dealers en importeurs gaven aan goede handel gedaan te hebben.” Lex Sluyter van Navilex vult aan: “De bezoekers durven weer geld uit te geven. Durven weer ‘ja’ te zeggen.”

Nieuw tijdens HISWA 2016 was de inzet van de RAI Haven. De bezoeker kon hier voor het eerst ook echt zélf verschillende activiteiten uitproberen. Zo was het mogelijk om te varen met elektrische boten en manoeuvreerclinics te volgen. Ook kon er op een Stand Up Paddle (SUP) board door de haven gepeddeld worden en lagen er voor de jeugd dinghy’s klaar om mee te zeilen. 

Op de openingsdag van de HISWA werden de Motorboot-, Zeilboot- en Product van het Jaar awards uitgereikt. Aluqa Exclusive Boats mag de Aluqa Abalone 28 dit jaar Motorboot van het Jaar noemen. De keuze voor Zeilboot van het Jaar is gevallen op de Hanse 315 van West Yachting en de VolansCOASTAL van Volans Rowing & Sailing is uitgeroepen tot Product van het Jaar 2016.

De volgende HISWA Amsterdam Boat Show zal plaatsvinden van 8 tot en met 12 maart 2017 in RAI Amsterdam

2016-03-21
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV