Magazine
Contact
Home
Vierdeling op Event16
De 18e editie van evenementenvakbeurs Event zet de vier fundamentele elementen van krachtige live-concepten centraal. Deze vierdeling is terug te vinden in de inspiratiepleinen op de beursvloer, in het kennisprogramma Fundamentals en de eventtours.
 

Creatie & Design, Beeld & Geluid, Sfeer & Smaak en Kennis & Content, zijn volgens Eventex, organisator van de vakbeurs Event16 de fundamentele elementen van effectieve evenementen. In het inspiratieprogramma Fundamentals komen deze aspecten alle vier in een dynamisch tempo aan de orde, onder leiding van dagvoorzitter Ronnie Overgoor. De genomineerd dagvoorzitter van het jaar soort consequent zeer hoge ogen op evenementen, met zijn energieke enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie.
 

Gedragsbioloog

Een van de sprekers is Daniel Seesink. Als gedragsbioloog weet hij alles van de fundamenten van het menselijk gedrag. Wanneer je de fundamenten kent, wanneer je de basis van gedrag kent én herkent, wordt je verhaal, je communicatie sterker, is zijn stelling. Hij gaat in op welke reacties ons gedrag als vanzelf oproepen en hoe je daar in de praktijk het beste me om kan gaan.

Roel Frissen ontwikkelde samen met Ruud Janssen, het Eventmodel Canvas: een visueel model om events en meetings te ontwerpen. Het Eventmodel Canvas wordt inmiddels wereldwijd gebruikt door event- en meetingplanners. Aan de hand van het model worden de pijn- en winstpunten in kaart gebracht, de gewenste gedragsverandering en de invloed van het event daarop geformuleerd en de kosten en opbrengsten inzichtelijk gemaakt. Tijdens Fundamentals licht Roel Frissen een tipje van de sluier op.
 

Return on Investment

Op de eerste beursdag, woensdag 23 maart, geeft Elling Hamso een lezing over Return on Investment bij evenementen. Na een carrière als manager in de olie & gasindustrie én als management consultant, startte Elling in 2000 zijn eigen eventbureau. In 2005 startte hij het Event ROI Institute. De Event ROI Methodology die hij ontwikkelde, was aanvankelijk bedoeld om de effectiviteit van events achteraf te meten. Al snel transformeerde het model naar een planningstool. Hamso gaat in op zijn Event ROI Methodology en het stellen van doelen voor je event, het ontwerpen van een format om de doelen te realiseren en het meten van de resultaten na afloop van je event.
 

Eventplatform

Voor de exclusieve lezing voor leden van het Eventplatform is Karl Raats aangetrokken. Hij is spreker over, en facilitator van professionele creativiteit. Op de tweede beursdag geeft Raats, op basis van vernieuwde inzichten, handvatten voor de ontplooiing van creativiteit en innovativiteit in elke professional. Hij laat je zien hoe je een (persoonlijke) crisis als kans kunt oppakken.

De vier fundamentals komen ook aan bod op de vier inspiratiepleinen op de beursvloer. Verder is het mogelijk om aan te haken bij een van de eventtours. Deelnemers worden ontvangen op de stand van Eventbranche en krijgen een inleiding per thema, om vervolgens onder begeleiding de stands te bezoeken in het specifieke interessegebied.
 

 

2016-03-08
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV