Magazine
Contact
Home
Huishoudbeurs 2016 trekt jonger publiek
Dit jaar was ruim 33 procent van de bezoekers van de Huishoudbeurs in de leeftijdscategorie tot 29 jaar en dat is een stijging van 6 procent ten opzichte van vorig jaar. De beurs die van 20 tot en met 28 februari plaatsvond in Rai Amsterdam, trok in totaal zo'n kwart miljoen bezoekers. Het thema van dit jaar was Welcome to the Future en daarom stonden innovaties op het gebied van huishouden en shoppen centraal. 

Het precieze aantal bezoekers dit jaar was 249.702 en dat is een stijging ten opzichte van vorig jaar, toen er 243.768 bezoekers kwamen kijken. Uit de voorlopige resultaten van het onderzoek, gehouden onder Huishoudbeursbezoekers, is gebleken dat de gemiddelde bezoeker de Huishoudbeurs een 7,4 als cijfer geeft. Vorig jaar was dit nog een 7.1. Verder blijkt uit het onderzoek dat 94 procent van de bezoekers komt voor een gezellig dagje uit en ook om nieuwe producten en diensten te bekijken en uit te proberen. De gemiddelde bezoekduur was 6 uur, de gemiddelde grootte van het gezelschap was 2,6 personen. Het populairste onderdeel is Food & Drinks. Ook de Negenmaandenbeurs, die gelijktijdig met de Huishoudbeurs werd gehouden, verliep succesvol. Het event werd op woensdag 24 februari geopend door Liza Sips en vijftien dreumesen. 

De volgende Huishoudbeurs wordt van 18 tot en met 26 februari 2017 gehouden in RAI Amsterdam.

2016-02-29
Beursorganisator ExpoProof lanceert een nieuwe vakbeurs: Veiligheid in de Openbare Ruimte. De nadruk van de beurs ligt op samenwerking, kennisdeling en slimme oplossingen voor de uitdagingen die komen kijken bij een veilige openbare ruimte. De beurs vindt plaats op 7 juni 2018 in Expo Houten.


 
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
januari | februari | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV