Magazine
Contact
Home
Huishoudbeurs 2016 trekt jonger publiek
Dit jaar was ruim 33 procent van de bezoekers van de Huishoudbeurs in de leeftijdscategorie tot 29 jaar en dat is een stijging van 6 procent ten opzichte van vorig jaar. De beurs die van 20 tot en met 28 februari plaatsvond in Rai Amsterdam, trok in totaal zo'n kwart miljoen bezoekers. Het thema van dit jaar was Welcome to the Future en daarom stonden innovaties op het gebied van huishouden en shoppen centraal. 

Het precieze aantal bezoekers dit jaar was 249.702 en dat is een stijging ten opzichte van vorig jaar, toen er 243.768 bezoekers kwamen kijken. Uit de voorlopige resultaten van het onderzoek, gehouden onder Huishoudbeursbezoekers, is gebleken dat de gemiddelde bezoeker de Huishoudbeurs een 7,4 als cijfer geeft. Vorig jaar was dit nog een 7.1. Verder blijkt uit het onderzoek dat 94 procent van de bezoekers komt voor een gezellig dagje uit en ook om nieuwe producten en diensten te bekijken en uit te proberen. De gemiddelde bezoekduur was 6 uur, de gemiddelde grootte van het gezelschap was 2,6 personen. Het populairste onderdeel is Food & Drinks. Ook de Negenmaandenbeurs, die gelijktijdig met de Huishoudbeurs werd gehouden, verliep succesvol. Het event werd op woensdag 24 februari geopend door Liza Sips en vijftien dreumesen. 

De volgende Huishoudbeurs wordt van 18 tot en met 26 februari 2017 gehouden in RAI Amsterdam.

2016-02-29
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV