Magazine
Contact
Home
Huishoudbeurs 2016 trekt jonger publiek
Dit jaar was ruim 33 procent van de bezoekers van de Huishoudbeurs in de leeftijdscategorie tot 29 jaar en dat is een stijging van 6 procent ten opzichte van vorig jaar. De beurs die van 20 tot en met 28 februari plaatsvond in Rai Amsterdam, trok in totaal zo'n kwart miljoen bezoekers. Het thema van dit jaar was Welcome to the Future en daarom stonden innovaties op het gebied van huishouden en shoppen centraal. 

Het precieze aantal bezoekers dit jaar was 249.702 en dat is een stijging ten opzichte van vorig jaar, toen er 243.768 bezoekers kwamen kijken. Uit de voorlopige resultaten van het onderzoek, gehouden onder Huishoudbeursbezoekers, is gebleken dat de gemiddelde bezoeker de Huishoudbeurs een 7,4 als cijfer geeft. Vorig jaar was dit nog een 7.1. Verder blijkt uit het onderzoek dat 94 procent van de bezoekers komt voor een gezellig dagje uit en ook om nieuwe producten en diensten te bekijken en uit te proberen. De gemiddelde bezoekduur was 6 uur, de gemiddelde grootte van het gezelschap was 2,6 personen. Het populairste onderdeel is Food & Drinks. Ook de Negenmaandenbeurs, die gelijktijdig met de Huishoudbeurs werd gehouden, verliep succesvol. Het event werd op woensdag 24 februari geopend door Liza Sips en vijftien dreumesen. 

De volgende Huishoudbeurs wordt van 18 tot en met 26 februari 2017 gehouden in RAI Amsterdam.

2016-02-29
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV