Magazine
Contact
Home
Onderzoek op huishoudbeurs wijst op belang persoonlijk contact met consument
De gemiddelde consument blijft persoonlijk contact belangrijk vinden. Deze conclusie kwam naar voren tijdens twee marketing-seminars, die afgelopen maandag en dinsdag plaatsvonden tijdens de Huishoudbeurs in RAI Amsterdam. Ongeveer 90 marketeers gingen met bezoekers van de Huishoudbeurs om tafel en verkregen inzicht op basis van gesprekken met ruim 380 Huishoudbeursbezoekers. Naast de gesprekken hebben er ook observaties plaatsgevonden op de beursvloer.

Op maandag 22 februari zijn ruim 30 professionals, lid van Platform voor Klantgericht Ondernemen aan de slag gegaan met de vraag: Wat ervaart de consument eigenlijk als ‘goede klantbeleving’? Ze hebben ongeveer 90, voornamelijk vrouwelijke, consumenten gevraagd: ‘Hoe vind jij dat grote bedrijven met jou om moeten gaan?’. Bezoekers lieten weten het belangrijk te vinden om persoonlijk benaderd te worden.

Alle gesprekpartners maakte duidelijk waarde te hechten aan persoonlijke aandacht, een luisterend oor, aansluiting op de behoefte en een respectvolle houding. De basis moet op orde zijn, waarbij het verschil zit in de menselijke benadering. Mensen in de straat staan niet permanent te wachten op nieuwe producten, online features, en nieuwe tricks. Mensen willen persoonlijk contact. Bart van de Ven, eigenaar van TrueTalk: ‘We horen het vaker in Café Bepp (een initiatief van RAI Amsterdam en TrueTalk, bureau voor inzicht gedreven marketing, waarbij bedrijven letterlijk beppen met de bezoekers van de Huishoudbeurs, red.) maar nu zeiden alle 90 bezoekers het. Succesvolle bedrijven handelen op het spanningsveld tussen efficiency en menselijke benadering en ontzorgen de consument. Altijd zo geweest, zal altijd zo blijven.’

Winkelketens vallen om, willen mensen dan niet meer shoppen? 60 shoppermarketeers, lid van ISMI (Instore Shopper Marketing Instituut), bespraken dinsdag 23 februari deze vraag rondom drie thema’s: ‘shoppen en de mobiele telefoon’, ‘shoppen en het favoriete merk’ en ‘shoppen en de favoriete winkel’. Volgens bezoekers van de Huishoudbeurs betekent shoppen gezelligheid. Deze gezelligheid mag volgens hun niet onderbroken worden door de mobiele telefoon, die wordt tijdens het shoppen puur functioneel gebruikt. Verder maakten de bezoekers duidelijk een steeds mindere merkvoorkeur te hebben. Bezoekers hebben de voorkeur voor fysieke winkels uitgesproken en vinden het jammer dat veel grote ketens in zwaar weer verkeren.

De Huishoudbeurs vindt plaats van 20 tot en met 28 februari in Rai Amsterdam.

2016-02-26
Brussels Expo is op zoek naar bijkomende middelen om de renovatie van de infrastructuur te financieren. Op dit ogenblik worden twee mogelijke pistes onderzocht: één met een actieve rol voor de federale overheid en zijn investeringsvehikel Brusselfonds Beliris, en één met een rol voor een private partner.
 
De 2018 editie van PromZ.live zal een heel jaar te bezoeken zijn. De vakbeurs voor actiemarketing, promotionele producten en relatiegeschenken die plaatsvindt op 16 en 17 mei in Rotterdam Ahoy wordt tijdens de beursdagen in zijn geheel vastgelegd via 360° fotografie.
 
De Huishoudbeurs is op zaterdagochtend 17 februari sportief geopend door Irene Moors, Remy Bonjasky en beursmanager Nicole Babay. Met een heuse trolley-workout werd het startsein gegeven voor de 73e editie van de publieksbeurs De Huishoudbeurs is geopend tot en met zondag 25 februari in RAI Amsterdam.
 
Boot Holland in WTC Expo in Leeuwarden is dit jaar door ruim 31.000 bezoekers bezocht. Hoewel de beurs nog steeds draait om boten in het algemeen en (stalen) motorboten in het bijzonder, straalde de beurs meer dan in het verleden watersport uit. De beurs vond plaats van 9 tot en met 14 februari. 
De vakbeurs voor av- en multimediaprofessionals Integrated Systems Europe heeft 80.923 bezoekers naar Amsterdam getrokken. Dat is 10.3 procent meer dan vorig jaar en een record voor de beurs, evenals het aantal exposanten dat dit jaar 1.296 bedroeg. ISE vond plaats van 6 tot en met 9 februari in de RAI. 

 





 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV