Magazine
Contact
Home
Onderzoek op huishoudbeurs wijst op belang persoonlijk contact met consument
De gemiddelde consument blijft persoonlijk contact belangrijk vinden. Deze conclusie kwam naar voren tijdens twee marketing-seminars, die afgelopen maandag en dinsdag plaatsvonden tijdens de Huishoudbeurs in RAI Amsterdam. Ongeveer 90 marketeers gingen met bezoekers van de Huishoudbeurs om tafel en verkregen inzicht op basis van gesprekken met ruim 380 Huishoudbeursbezoekers. Naast de gesprekken hebben er ook observaties plaatsgevonden op de beursvloer.

Op maandag 22 februari zijn ruim 30 professionals, lid van Platform voor Klantgericht Ondernemen aan de slag gegaan met de vraag: Wat ervaart de consument eigenlijk als ‘goede klantbeleving’? Ze hebben ongeveer 90, voornamelijk vrouwelijke, consumenten gevraagd: ‘Hoe vind jij dat grote bedrijven met jou om moeten gaan?’. Bezoekers lieten weten het belangrijk te vinden om persoonlijk benaderd te worden.

Alle gesprekpartners maakte duidelijk waarde te hechten aan persoonlijke aandacht, een luisterend oor, aansluiting op de behoefte en een respectvolle houding. De basis moet op orde zijn, waarbij het verschil zit in de menselijke benadering. Mensen in de straat staan niet permanent te wachten op nieuwe producten, online features, en nieuwe tricks. Mensen willen persoonlijk contact. Bart van de Ven, eigenaar van TrueTalk: ‘We horen het vaker in Café Bepp (een initiatief van RAI Amsterdam en TrueTalk, bureau voor inzicht gedreven marketing, waarbij bedrijven letterlijk beppen met de bezoekers van de Huishoudbeurs, red.) maar nu zeiden alle 90 bezoekers het. Succesvolle bedrijven handelen op het spanningsveld tussen efficiency en menselijke benadering en ontzorgen de consument. Altijd zo geweest, zal altijd zo blijven.’

Winkelketens vallen om, willen mensen dan niet meer shoppen? 60 shoppermarketeers, lid van ISMI (Instore Shopper Marketing Instituut), bespraken dinsdag 23 februari deze vraag rondom drie thema’s: ‘shoppen en de mobiele telefoon’, ‘shoppen en het favoriete merk’ en ‘shoppen en de favoriete winkel’. Volgens bezoekers van de Huishoudbeurs betekent shoppen gezelligheid. Deze gezelligheid mag volgens hun niet onderbroken worden door de mobiele telefoon, die wordt tijdens het shoppen puur functioneel gebruikt. Verder maakten de bezoekers duidelijk een steeds mindere merkvoorkeur te hebben. Bezoekers hebben de voorkeur voor fysieke winkels uitgesproken en vinden het jammer dat veel grote ketens in zwaar weer verkeren.

De Huishoudbeurs vindt plaats van 20 tot en met 28 februari in Rai Amsterdam.

2016-02-26
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 
Rotterdam Ahoy organiseert in samenwerking met founding partners het nieuwe platform VEG., wat staat voor Vak Event Groentehelden. Het event dat op 20 en 21 juni 2018 zal plaatsvinden in de Onderzeebootloods in Rotterdam is voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal.
 
MECC Maastricht organiseert van 20 tot en met 22 oktober 2017 het nieuwe event Euro Cycling XP. Het evenement is een coproductie van Euro Cycling XP, Flanders Bike Valley en MECC Maastricht. Doel van oud-wielrenner en initiator Stephan Räkers is het gat te dichten dat aan het eind van het wieler- en MTB seizoen ontstaat en loopt tot aan het volgend voorjaar wanneer fietsbeurzen als BikeMotion en de Fiets-en Wandelbeurs plaatsvinden.
 
Vakdagen Parket & Woninginrichter (VPWI) gaat per direct verder als Interieur Collectie Dagen. VPWI is van oorsprong een vloeren vakbeurs. Door de uitbreiding van verschillende segmenten in de afgelopen jaren en de samenwerking met Kone advies (organisator van Floor Expo) vond organisator Evenementenhal het tijd voor een nieuwe naam die beter past bij het huidige concept.
 
Evenementenhal Hardenberg heeft een aantal nieuwe speerpunten opgesteld voor de editie van Recreatie Vakbeurs in november 2017. Dit na overleg met specialisten uit de branche. De beurs wordt landelijk gepositioneerd en zal ook meer op exposanten en bezoekers uit België en Duitsland mikken. Daarvoor zijn er meer blikvangers nodig op de beursvloer. 
 
mei | juni | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV