Magazine
Contact
Home
Lichte daling in het bezoekersaantal op Anido 2016
4.828 bezoekers kwamen dit jaar naar de 19de editie van Anido, de vakbeurs voor de petcare markt. Na een sterke bezoekersstijging tijdens de vorige editie (+8,6 procent in 2014) betekent dit een lichte daling van 3,5 procent. 

127 exposanten uit 11 landen en meer dan 500 merken, vertrouwde merken maar ook een flink aantal nieuwkomers, waren verdeeld over drie beurshallen in de Belgische Kortrijk Xpo. De trend van de humanisering van de huisdieren was opnieuw sterk aanwezig in de stands: veel gezonde dierenvoedingsproducten met aandacht voor de samenstelling en de afkomst van de gebruikte ingrediënten, artisanale & verse producten en snacks. Verder waren er ook technologische snufjes te zien, accessoires en verzorgingsproducten en zelfs echte luxe artikelen zoals parfum voor honden. 

Op de NEW@ANIDO stand konden bezoekers op zondag hun stem uitbrengen voor de beste noviteiten. De wedstrijd telde 49 ingeschreven producten en ruim 700 mensen brachten hun stem uit. Voorwaarde om te kunnen deelnemen was dat de producten moesten verschenen zijn op de Belgische markt na 1 september 2015. In de categorie ‘voeding’ ging de eerste plaats naar Edgard & Cooper van Edgard & Cooper. Dit is de eerste droge hondenvoeding in de wereld gemaakt met 100 procent vers bereid vlees en geen vleesmeel. In de categorie ‘verzorging & accessoires’ ging de eerste plaats naar de Pawbo van Europepet, een interactieve babysitter voor het huisdier. Nieuw dit jaar waren de expertsessies met gratis advies voor ondernemers. Winkeliers konden er informatie inwinnen over de must do’s voor e-commerce succes in pet care, hoe je beleving kan creëren in de winkel, hoe je van je klanten je ambassadeurs kunt maken. Daarnaast was er ook aandacht voor social media & online marketing.

De 20ste editie van ANIDO zal plaatsvinden op 25 & 26 februari 2018 in Kortrijk Xpo. 

2016-02-24
Vakbeurs Energie bracht dit jaar 11.496 bezoekers naar De Brabanthallen in Den Bosch. Dat waren er iets meer dan in 2016 toen er 11.024 mensen op af kwamen. Het aanpalende Ecomobiel was goed voor ruim 5.000 geïnteresseerden, ongeveer evenveel als vorig jaar. 
 
Voor de 2017 editie van SILMO Paris, van 6 tot en met 9 oktober, zijn 37.337 bezoekers toegestroomd. Dat is een stijging van 10,5 procent vergeleken met de editie uit 2016. Er waren 957 exposanten aanwezig, waaronder 154 nieuwe deelnemende bedrijven. 
 
Intertraffic, de vakbeurs voor de mondiale verkeerssector georganiseerd door RAI Amsterdam, breidt uit naar Indonesië met Intertraffic Indonesia 2018. Het evenement richt zich op de nieuwste verkeers- en mobiliteitsoplossingen voor de verschillende verkeersproblemen die zich in het land voordoen. Intertraffic Indonesia 2018 vindt plaats van 31 oktober tot 2 november 2018 gelijktijdig met de Indonesia Infrastructure Week (IIW), Konstruksi Indonesia en The Big 5 Construct Indonesia.
 
Organisatoren 402 Events en Cars & Business hebben een nieuwe autobeurs op de kalender gezet: de International Amsterdam Motor Show (IAMS). Deze beurs met speciale en zeldzame auto's voor de liefhebber zal plaatsvinden van 30 maart tot en met 2 april 2018 in RAI Amsterdam. 
 
Wereld op Wielen Holland (WOW) is een nieuwe autoshow die zal plaatsvinden op 9,10 en 11 maart 2018 in Jaarbeurs in Utrecht. Volgens organisatoren Chris Akse van Akse Automotive Advies en Jan-Willem van Bodengraven van Haddassah! Events moet het een landelijke retailbeurs worden. Nu de AutoRAI en Autoweek Live van de beurzenkalender verdwenen zijn, zagen zij ruimte voor een nieuw initiatief.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV