Magazine
Contact
Home
Lichte daling in het bezoekersaantal op Anido 2016
4.828 bezoekers kwamen dit jaar naar de 19de editie van Anido, de vakbeurs voor de petcare markt. Na een sterke bezoekersstijging tijdens de vorige editie (+8,6 procent in 2014) betekent dit een lichte daling van 3,5 procent. 

127 exposanten uit 11 landen en meer dan 500 merken, vertrouwde merken maar ook een flink aantal nieuwkomers, waren verdeeld over drie beurshallen in de Belgische Kortrijk Xpo. De trend van de humanisering van de huisdieren was opnieuw sterk aanwezig in de stands: veel gezonde dierenvoedingsproducten met aandacht voor de samenstelling en de afkomst van de gebruikte ingrediënten, artisanale & verse producten en snacks. Verder waren er ook technologische snufjes te zien, accessoires en verzorgingsproducten en zelfs echte luxe artikelen zoals parfum voor honden. 

Op de NEW@ANIDO stand konden bezoekers op zondag hun stem uitbrengen voor de beste noviteiten. De wedstrijd telde 49 ingeschreven producten en ruim 700 mensen brachten hun stem uit. Voorwaarde om te kunnen deelnemen was dat de producten moesten verschenen zijn op de Belgische markt na 1 september 2015. In de categorie ‘voeding’ ging de eerste plaats naar Edgard & Cooper van Edgard & Cooper. Dit is de eerste droge hondenvoeding in de wereld gemaakt met 100 procent vers bereid vlees en geen vleesmeel. In de categorie ‘verzorging & accessoires’ ging de eerste plaats naar de Pawbo van Europepet, een interactieve babysitter voor het huisdier. Nieuw dit jaar waren de expertsessies met gratis advies voor ondernemers. Winkeliers konden er informatie inwinnen over de must do’s voor e-commerce succes in pet care, hoe je beleving kan creëren in de winkel, hoe je van je klanten je ambassadeurs kunt maken. Daarnaast was er ook aandacht voor social media & online marketing.

De 20ste editie van ANIDO zal plaatsvinden op 25 & 26 februari 2018 in Kortrijk Xpo. 

2016-02-24
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
juli | augustus | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV