Magazine
Contact
Home
Lichte daling in het bezoekersaantal op Anido 2016
4.828 bezoekers kwamen dit jaar naar de 19de editie van Anido, de vakbeurs voor de petcare markt. Na een sterke bezoekersstijging tijdens de vorige editie (+8,6 procent in 2014) betekent dit een lichte daling van 3,5 procent. 

127 exposanten uit 11 landen en meer dan 500 merken, vertrouwde merken maar ook een flink aantal nieuwkomers, waren verdeeld over drie beurshallen in de Belgische Kortrijk Xpo. De trend van de humanisering van de huisdieren was opnieuw sterk aanwezig in de stands: veel gezonde dierenvoedingsproducten met aandacht voor de samenstelling en de afkomst van de gebruikte ingrediënten, artisanale & verse producten en snacks. Verder waren er ook technologische snufjes te zien, accessoires en verzorgingsproducten en zelfs echte luxe artikelen zoals parfum voor honden. 

Op de NEW@ANIDO stand konden bezoekers op zondag hun stem uitbrengen voor de beste noviteiten. De wedstrijd telde 49 ingeschreven producten en ruim 700 mensen brachten hun stem uit. Voorwaarde om te kunnen deelnemen was dat de producten moesten verschenen zijn op de Belgische markt na 1 september 2015. In de categorie ‘voeding’ ging de eerste plaats naar Edgard & Cooper van Edgard & Cooper. Dit is de eerste droge hondenvoeding in de wereld gemaakt met 100 procent vers bereid vlees en geen vleesmeel. In de categorie ‘verzorging & accessoires’ ging de eerste plaats naar de Pawbo van Europepet, een interactieve babysitter voor het huisdier. Nieuw dit jaar waren de expertsessies met gratis advies voor ondernemers. Winkeliers konden er informatie inwinnen over de must do’s voor e-commerce succes in pet care, hoe je beleving kan creëren in de winkel, hoe je van je klanten je ambassadeurs kunt maken. Daarnaast was er ook aandacht voor social media & online marketing.

De 20ste editie van ANIDO zal plaatsvinden op 25 & 26 februari 2018 in Kortrijk Xpo. 

2016-02-24
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Logistica en ICT & Logistiek 2017 hebben respectievelijk 15.417 en 7.358 bezoekers verwelkomd. In de vernieuwde opzet konden bezoekers zich laten inspireren door exposanten, kennissessies, beurstours en tijdens de demonstraties op de Scala's Logistica. De beurzen vonden plaats van 28 tot en met 30 november in Jaarbeurs Utrecht.
 
De 40-jarige beurseditie van de SITEVI, de vakbeurs voor equipment en knowhow voor wijn- en olijfolieproductie en fruit- en groenteteelt, heeft ongeveer 57.000 professionals ontvangen. Dat is 5 procent meer vergeleken bij de voorgaande beurseditie in 2015. De beurs vond plaats van 28 tot en met 30 november 2017 in Montpellier.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV