Magazine
Contact
Home
Belgian Boat Show krijgt vervolg in Belgian Boat Show Beach
De ruim 31.000 bezoekers die in februari hun licht opdeden tijdens de 28e editie van Belgian Boat Show in Gent, kunnen die kennis in de zomer omzetten in ervaring. Zij kunnen op 7 en 8 mei verschillende branding-watersporten effectief uitproberen tijdens Belgian Boat Show Beach.
 

De organisatie wil van Belgian Boat Show wil een breder en jonger publiek aanspreken. Volgens Christophe Coseyns, Head of Boat Show, heeft de drempelverlaging die vier jaar is ingezet zijn uitwerking. “De focus op de beleving en de vernieuwde communicatie lokt een nieuw publiek dat de sector zo hard nodig heeft”.

Om diezelfde reden introduceert organisator Artexis het nieuwe initiatief Belgian Boat Show Beach, een experience-weekend in Anemos Beachclub in Knokke-Heist. Daar zal iedereen een grote variatie aan watersportmateriaal kunnen uitproberen, waaronder wind- en kitesurfmateriaal, sportcatamarans en jetski’s.
“Hiermee creëren we een veel ruimere betrokkenheid en een introductie tot de watersport”, aldus Coseyns.

Op deze editie van de Belgian Boat Show was al veel indoor en outdoor activiteit te beleven: het demobad in hal 7 kreeg een geluidsinstallatie zodat demonstraties met surfboards, stand-up-paddle, zeilbootjes maar ook automatisch reddingsmateriaal een groter publiek kon infotainen. Het stuurde ook alle commentaren de zaal in over elektrisch varen, de wakeboard, zeil- rafting en kajak demo’s. Verder was er een Segway parcours en een 3D Kite Simulator. Uiteraard kon er ook gewoon gekeken worden naar mooie motor-en zeiljachten in diverse prijsklassen.

De volgende editie vindt plaats van 11 tot en met 13  en 17 tot en met 19 februari 2017 in Flanders Expo, Gent.
 

2016-02-24
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV