Magazine
Contact
Home
Maison&Objet Paris 2016 beleeft bevredigende januari-editie
Ondanks de gebeurtenissen in Parijs in november en de nog niet geheel herstelde economie beleefde de woondesign beurs Maison&Objet Paris, die van 22 tot 26 januari plaatsvond, een bevredigende editie. De verwachte daling van het aantal internationale bezoekers is beperkt gebleven tot 8 procent dankzij een constant gebleven opkomst van Europese bezoekers, met bovendien een opmerkelijke stijging uit België (+14 procent), Nederland (+4 procent) en Spanje (+1 procent).  
 

Een aanzienlijke daling van het aantal internationale bezoekers was te verwachten ten gevolge van de aanslagen in Parijs, maar heeft met name consequenties gehad voor de komst van bezoekers uit enkele verre exportlanden zoals Japan, met een daling van 26 procent. In totaal waren er 76.417 bezoekers met 143 nationaliteiten, waarvan 48 procent uit het buitenland. In het verlengde van de september-editie is het aantal Franse inkopers opnieuw gestegen, met 4 procent. Deze positieve ontwikkeling onderstreept de terechte keuze van de beursorganisatie voor een vernieuwde beursindeling, dankzij welke de bezoekers iedere editie het aanbod opnieuw kunnen ontdekken.  

Volgens de exposanten - er waren er dit jaar 2.978, waarvan 55 procent uit het buitenland - waren er behalve de traditionele distributeurs, (interieur)architecten en designers, eveneens vertegenwoordigers van hotelketens en vastgoedondernemingen aanwezig die actief hebben bijgedragen aan het positieve zakenklimaat op de beursvloer. Ook online werd er meegekeken: het aantal volgers op Twitter was gestegen van 18.000 naar 19.500, op Facebook van 206.000 naar 215.000 en op Instagram van 28.800 naar 40.000.

Het InspiratieForum van deze beurseditie was ontworpen door François Bernard met een expositie gebaseerd op het thema “Wild”, met een interpretatie van actuele trends en de analyse van nieuwe consumentenpatronen. Het Bookstore-Café was ontwikkeld in samenwerking met Elizabeth Leriche met een selectie van boeken met betrekking tot het thema ‘Wild’ en het ‘Inspirations Book’ uitgegeven door het Maison&Objet Observatorium. De 45 conferenties en workshops met inzichten in actuele designtrends en marktonwikkelingen werden goed bezocht. Ook ging er aandacht uit naar bekende en nieuwe designers met de expositie ‘One of a kind to infinity’ door Eugeni Quittlet, designer van het jaar, en een nieuw Scandinavisch decor in het kader van de ‘Talents à la Carte 2016’ door zeven jonge talenten uit vijf Noord-Europese landen. 

Voor de eerste keer biedt de Maison&Objetde mogelijkheid aan exposanten om hun collecties voorafgaand en na afloop van de beurseditie onder de aandacht te kunnen brengen van inkopers en voorschrijvers. Reeds 10.000 producten zijn online te vinden, dankzij een database die binnenkort verder zal worden uitgebreid. Dankzij dit community platform kunnen professionals gedurende het hele jaar informatie uitwisselen, voorafgaand en na afloop van de aankomende Maison&Objet evenementen: in Singapore ( 8 tot en met 11 maart), Miami Beach (10 tot en met 13 mei) en Parijs in januari en september (aankomende beurseditie van 2 tot en met 6 september en Paris Design Week, van 3 tot en met 10 september 2016).





 

2016-02-15
Vakbeurs Energie bracht dit jaar 11.496 bezoekers naar De Brabanthallen in Den Bosch. Dat waren er iets meer dan in 2016 toen er 11.024 mensen op af kwamen. Het aanpalende Ecomobiel was goed voor ruim 5.000 geïnteresseerden, ongeveer evenveel als vorig jaar. 
 
Voor de 2017 editie van SILMO Paris, van 6 tot en met 9 oktober, zijn 37.337 bezoekers toegestroomd. Dat is een stijging van 10,5 procent vergeleken met de editie uit 2016. Er waren 957 exposanten aanwezig, waaronder 154 nieuwe deelnemende bedrijven. 
 
Intertraffic, de vakbeurs voor de mondiale verkeerssector georganiseerd door RAI Amsterdam, breidt uit naar Indonesië met Intertraffic Indonesia 2018. Het evenement richt zich op de nieuwste verkeers- en mobiliteitsoplossingen voor de verschillende verkeersproblemen die zich in het land voordoen. Intertraffic Indonesia 2018 vindt plaats van 31 oktober tot 2 november 2018 gelijktijdig met de Indonesia Infrastructure Week (IIW), Konstruksi Indonesia en The Big 5 Construct Indonesia.
 
Organisatoren 402 Events en Cars & Business hebben een nieuwe autobeurs op de kalender gezet: de International Amsterdam Motor Show (IAMS). Deze beurs met speciale en zeldzame auto's voor de liefhebber zal plaatsvinden van 30 maart tot en met 2 april 2018 in RAI Amsterdam. 
 
Wereld op Wielen Holland (WOW) is een nieuwe autoshow die zal plaatsvinden op 9,10 en 11 maart 2018 in Jaarbeurs in Utrecht. Volgens organisatoren Chris Akse van Akse Automotive Advies en Jan-Willem van Bodengraven van Haddassah! Events moet het een landelijke retailbeurs worden. Nu de AutoRAI en Autoweek Live van de beurzenkalender verdwenen zijn, zagen zij ruimte voor een nieuw initiatief.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV