Magazine
Contact
Home
Maison&Objet Paris 2016 beleeft bevredigende januari-editie
Ondanks de gebeurtenissen in Parijs in november en de nog niet geheel herstelde economie beleefde de woondesign beurs Maison&Objet Paris, die van 22 tot 26 januari plaatsvond, een bevredigende editie. De verwachte daling van het aantal internationale bezoekers is beperkt gebleven tot 8 procent dankzij een constant gebleven opkomst van Europese bezoekers, met bovendien een opmerkelijke stijging uit België (+14 procent), Nederland (+4 procent) en Spanje (+1 procent).  
 

Een aanzienlijke daling van het aantal internationale bezoekers was te verwachten ten gevolge van de aanslagen in Parijs, maar heeft met name consequenties gehad voor de komst van bezoekers uit enkele verre exportlanden zoals Japan, met een daling van 26 procent. In totaal waren er 76.417 bezoekers met 143 nationaliteiten, waarvan 48 procent uit het buitenland. In het verlengde van de september-editie is het aantal Franse inkopers opnieuw gestegen, met 4 procent. Deze positieve ontwikkeling onderstreept de terechte keuze van de beursorganisatie voor een vernieuwde beursindeling, dankzij welke de bezoekers iedere editie het aanbod opnieuw kunnen ontdekken.  

Volgens de exposanten - er waren er dit jaar 2.978, waarvan 55 procent uit het buitenland - waren er behalve de traditionele distributeurs, (interieur)architecten en designers, eveneens vertegenwoordigers van hotelketens en vastgoedondernemingen aanwezig die actief hebben bijgedragen aan het positieve zakenklimaat op de beursvloer. Ook online werd er meegekeken: het aantal volgers op Twitter was gestegen van 18.000 naar 19.500, op Facebook van 206.000 naar 215.000 en op Instagram van 28.800 naar 40.000.

Het InspiratieForum van deze beurseditie was ontworpen door François Bernard met een expositie gebaseerd op het thema “Wild”, met een interpretatie van actuele trends en de analyse van nieuwe consumentenpatronen. Het Bookstore-Café was ontwikkeld in samenwerking met Elizabeth Leriche met een selectie van boeken met betrekking tot het thema ‘Wild’ en het ‘Inspirations Book’ uitgegeven door het Maison&Objet Observatorium. De 45 conferenties en workshops met inzichten in actuele designtrends en marktonwikkelingen werden goed bezocht. Ook ging er aandacht uit naar bekende en nieuwe designers met de expositie ‘One of a kind to infinity’ door Eugeni Quittlet, designer van het jaar, en een nieuw Scandinavisch decor in het kader van de ‘Talents à la Carte 2016’ door zeven jonge talenten uit vijf Noord-Europese landen. 

Voor de eerste keer biedt de Maison&Objetde mogelijkheid aan exposanten om hun collecties voorafgaand en na afloop van de beurseditie onder de aandacht te kunnen brengen van inkopers en voorschrijvers. Reeds 10.000 producten zijn online te vinden, dankzij een database die binnenkort verder zal worden uitgebreid. Dankzij dit community platform kunnen professionals gedurende het hele jaar informatie uitwisselen, voorafgaand en na afloop van de aankomende Maison&Objet evenementen: in Singapore ( 8 tot en met 11 maart), Miami Beach (10 tot en met 13 mei) en Parijs in januari en september (aankomende beurseditie van 2 tot en met 6 september en Paris Design Week, van 3 tot en met 10 september 2016).





 

2016-02-15
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV