Magazine
Contact
Home
Meer bezoekers en minder bestellingen op Interplastica Moskou
Ondanks een zwakke roebel en lage olieprijzen telde de organisatie van vakbeurzen Interplastica en Upakovka/Upak Italia, die eind januari plaatsvonden in Moskou, zo'n 1.900 meer bezoekers dan vorig jaar. Interesse was er zeker voor Westerse technologiën op het gebied van verpakkingen en de bewerking van plastic en rubber, maar investeringen maken is voor veel Russische bedrijven op dit moment lastig.
 

De focus van Russische ondernemers die de beurzen bezochten lag dit jaar daarom vooral op het onderhouden van contacten met toeleveranciers en het uitbreiden van hun netwerk, alsmede geïnformeerd te blijven over de nieuwste technieken. In totaal kwamen 20.900 bezoekers uit Rusland en omringende landen naar het Moscow Expocentre waar 828 bedrijven uit 38 landen lieten zien wat ze te bieden hadden.

Voor de respectievelijk Duitse en Italiaanse organisator blijft Rusland een belangrijke afzetmarkt, al zijn de cijfers dit jaar flink gedaald. Van januari tot november 2015 bedroeg de Duitse export van machinerie om plastic en ruber te bewerken 118.8 miljoen euro, een afname van 16,7 procent ten opzichte van dezelfde periode in het jaar ervoor. Ondanks de terugval van het aantal orders blijft Duitsland wel de grootste leverancier in dit segment, gevolgd door Italië en China. Voor Italië is Rusland als afzetmarkt voor hun machines voor plastic- en rubberbewerking van de vijfde op de achtste plaats terecht gekomen.

Matthias Werner Dornscheidt, voorzitter en algemeen directeur van Messe Düsseldorf dat beide beurzen, Interplastica en Upakovka/Upak Italia, samen met Messe Düsseldorf Moscow OOO en het Italiaanse CPA organiseert: "At the moment, for small and middle-sized Russian companies in particular, it is not easy – the problem of financing planned investments is a quite big. However, the market has in no way come to a halt. There is still a high level of interest in high-quality and innovative machinery, systems, and materials. Companies want to invest and are also making effort to realise planned projects. In such a situation, trade fairs play an important role! With their participation, the exhibitors have provided that they do not only have short-term success in mind, but are making endeavours to sustainably maintain relationships. " 

De volgende editie Interplastica en Upakovka/Upak Italia zal plaatsvinden van 24 tot 27 januari 2017.

 

2016-02-11
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV