Magazine
Contact
Home
Meer bezoekers en minder bestellingen op Interplastica Moskou
Ondanks een zwakke roebel en lage olieprijzen telde de organisatie van vakbeurzen Interplastica en Upakovka/Upak Italia, die eind januari plaatsvonden in Moskou, zo'n 1.900 meer bezoekers dan vorig jaar. Interesse was er zeker voor Westerse technologiën op het gebied van verpakkingen en de bewerking van plastic en rubber, maar investeringen maken is voor veel Russische bedrijven op dit moment lastig.
 

De focus van Russische ondernemers die de beurzen bezochten lag dit jaar daarom vooral op het onderhouden van contacten met toeleveranciers en het uitbreiden van hun netwerk, alsmede geïnformeerd te blijven over de nieuwste technieken. In totaal kwamen 20.900 bezoekers uit Rusland en omringende landen naar het Moscow Expocentre waar 828 bedrijven uit 38 landen lieten zien wat ze te bieden hadden.

Voor de respectievelijk Duitse en Italiaanse organisator blijft Rusland een belangrijke afzetmarkt, al zijn de cijfers dit jaar flink gedaald. Van januari tot november 2015 bedroeg de Duitse export van machinerie om plastic en ruber te bewerken 118.8 miljoen euro, een afname van 16,7 procent ten opzichte van dezelfde periode in het jaar ervoor. Ondanks de terugval van het aantal orders blijft Duitsland wel de grootste leverancier in dit segment, gevolgd door Italië en China. Voor Italië is Rusland als afzetmarkt voor hun machines voor plastic- en rubberbewerking van de vijfde op de achtste plaats terecht gekomen.

Matthias Werner Dornscheidt, voorzitter en algemeen directeur van Messe Düsseldorf dat beide beurzen, Interplastica en Upakovka/Upak Italia, samen met Messe Düsseldorf Moscow OOO en het Italiaanse CPA organiseert: "At the moment, for small and middle-sized Russian companies in particular, it is not easy – the problem of financing planned investments is a quite big. However, the market has in no way come to a halt. There is still a high level of interest in high-quality and innovative machinery, systems, and materials. Companies want to invest and are also making effort to realise planned projects. In such a situation, trade fairs play an important role! With their participation, the exhibitors have provided that they do not only have short-term success in mind, but are making endeavours to sustainably maintain relationships. " 

De volgende editie Interplastica en Upakovka/Upak Italia zal plaatsvinden van 24 tot 27 januari 2017.

 

2016-02-11
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 
Rotterdam Ahoy organiseert in samenwerking met founding partners het nieuwe platform VEG., wat staat voor Vak Event Groentehelden. Het event dat op 20 en 21 juni 2018 zal plaatsvinden in de Onderzeebootloods in Rotterdam is voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal.
 
MECC Maastricht organiseert van 20 tot en met 22 oktober 2017 het nieuwe event Euro Cycling XP. Het evenement is een coproductie van Euro Cycling XP, Flanders Bike Valley en MECC Maastricht. Doel van oud-wielrenner en initiator Stephan Räkers is het gat te dichten dat aan het eind van het wieler- en MTB seizoen ontstaat en loopt tot aan het volgend voorjaar wanneer fietsbeurzen als BikeMotion en de Fiets-en Wandelbeurs plaatsvinden.
 
Vakdagen Parket & Woninginrichter (VPWI) gaat per direct verder als Interieur Collectie Dagen. VPWI is van oorsprong een vloeren vakbeurs. Door de uitbreiding van verschillende segmenten in de afgelopen jaren en de samenwerking met Kone advies (organisator van Floor Expo) vond organisator Evenementenhal het tijd voor een nieuwe naam die beter past bij het huidige concept.
 
Evenementenhal Hardenberg heeft een aantal nieuwe speerpunten opgesteld voor de editie van Recreatie Vakbeurs in november 2017. Dit na overleg met specialisten uit de branche. De beurs wordt landelijk gepositioneerd en zal ook meer op exposanten en bezoekers uit België en Duitsland mikken. Daarvoor zijn er meer blikvangers nodig op de beursvloer. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV