Magazine
Contact
Home
Easyfairs verbreedt portfolio verpakkingsevenementen
EFI, een dochteronderneming van de Artexis Easyfairs Groep, neemt het Franse bedrijf Oriex Communication over. Met deze overname wil de Artexis Easyfairs Groep haar portefeuille van evenementen in de verpakkingssector uitbreiden.

 

Easyfairs had in haar evenementenportfolio voor de verpakkingssector al beurzen zoals Packaging Innovations, Luxury Packaging, Label&Print en Empack. Deze beurzen omvatten 32 evenementen in 16 steden en 11 landen, die jaarlijks meer dan 100.000 bezoekers en 3.500 exposanten aantrekken.

Oriex is organisator van congressen en evenementen rond ADF & PCD (Aerosol & Dispensing Forum en Packaging Perfumes, Cosmetics & Design) die begin februari in Parijs plaatsvonden. Deze evenementen trekken zo’n 6.000 bezoekers uit 70 landen, met specialisten uit de verpakkingsafdelingen (O&O, innovatie, ontwikkeling, inkoop, marketing, enz.) van honderden wereldwijde merken. Zij kwamen er netwerken met hun belangrijkste product- en technologieleveranciers (350 exposanten). De congressen en de evenementen die Oriex organiseert, worden gekenmerkt door 'de netwerkmogelijkheden voor internationale experts' en  'het stimuleren van innovatie en technologische overdracht'. De belangrijkste elementen zijn conferenties, een sourcing platform, controle, benchmarking en networking, de uitreiking van awards, een gemoedelijke sfeer en vooral een ROI (Return On Investment) voor zowel de exposanten als de professionals uit de verpakkingssector.

In Parijs kent ADF & PCD een gestage en constante groei. Op 13 en 14 september vinden beide evenementen voor het eerst samen plaats in New York, in The Altman Building & Metropolitan Pavilion. De eerste editie van ADF & PCD wordt in New York georganiseerd als onderdeel van een conventie met de Amerikaanse vestiging van de Artexis Easyfairs Groep. EFI zal ADF & PCD blijven organiseren met het bestaande Oriex-team met behoud van het bestaande concept,  onder de leiding van Eric Everard, CEO van Artexis Easyfairs.

De overname volgt na een reeks eerdere overnames in de verpakkingssector in 2015 door Easyfairs: Macropak in Utrecht, Pack & Move Basel en Northeral, organisator van de Maghreb Pharma expo in Algiers.
 

2016-02-10
Beursorganisatie Pure Digital is een samenwerking aangegaan met de beurs voor de bouw- en architectuurmarkt Building Holland en BNO, de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers. Gedrieën willen zij digitale printinnovaties in interieurdecoratie en productpersonalisatie stimuleren. De beurs Pure Digital wordt van 17 tot en met 19 april in Amsterdam RAI gehouden.
 
IDEA introduceert het internationaal bewezen concept EventStreet in Nederland. Hierbij runnen eventbureaus runnen bestaande horecagelegenheden voor een meet & greet met hun opdrachtgevers.
 
Er komt geen Skywonder 2018. De tweede editie van de beurs voor de kleine recreatieve kleine luchtvaart stond gepland op 24 en 25 maart 2018 in Kortrijk Xpo. Vooral praktische belemmeringen en de hoge kosten om vliegtuigen in de beurshallen te krijgen, speelden de organisatie parten.
 
Brussels Expo is op zoek naar bijkomende middelen om de renovatie van de infrastructuur te financieren. Op dit ogenblik worden twee mogelijke pistes onderzocht: één met een actieve rol voor de federale overheid en zijn investeringsvehikel Brusselfonds Beliris, en één met een rol voor een private partner.
 
De 2018 editie van PromZ.live zal een heel jaar te bezoeken zijn. De vakbeurs voor actiemarketing, promotionele producten en relatiegeschenken die plaatsvindt op 16 en 17 mei in Rotterdam Ahoy wordt tijdens de beursdagen in zijn geheel vastgelegd via 360° fotografie.
 
maart | april | »»
Beursagenda Beursagenda





 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV